דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

מחאה / שלוש הפגנות שונות, מסר אחד: אי אמון במערכת אכיפת החוק

עשרות התייצבו מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון היוצאת במחאה על בג"ץ המסתננים | בפתח תקווה התייצבו, בפעם ה-44, מאות מוחים כנגד התנהלות היועמ"ש בכל הקשור לחקירות רה"מ | ביפו צעדו מאות במחאה על אלימות משטרתית

הפגנה מול בית נשיאת בית המשפט העליון (צילום: תום ניסני).
הפגנה מול בית נשיאת בית המשפט העליון (צילום: תום ניסני).

עשרות תושבי דרום תל אביב, יחד עם פעילי תנועת "אם תרצו" הפגינו אמש (שבת) מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון היוצאת, מרים נאור, כשהם מלווים בתופי מרים ובשופרות. המפגינים דרשו לעצור את מה שכינו  "העדפת זכויות המסתננים על פני זכויות האדם והאזרח של התושבים", זאת על רקע פסיקת בג"ץ האחרונה בנושא.

שפי פז, מראשי מטה המאבק של תושבי דרום תל אביב, אמרה כי מאבק תושבי השכונות יימשך עד לשינוי המיוחל. "נשיאת בית המשפט העליון הנכנסת כבר מוכיחה שמה שהיה הוא שיהיה" אמרה, "קראנו את כל פסק הדין ואנחנו מבינים טוב מאוד את הפסיקה האחרונה בדיוק כמו שהבנו את אלה שקדמו לה".

הפגנה מול בית נשיאת בית המשפט העליון (צילום: תום ניסני).
הפגנה מול בית נשיאת בית המשפט העליון (צילום: תום ניסני).

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג שהשתתף גם הוא בהפגנה, הוסיף כי "משתתפי ההפגנה בחרו לתקוע בשופרות כדי לעורר מתרדמתם את שופטי בית המשפט העליון. לא יכול להיות שאותם שופטים ימשיכו במדיניותם האקטיביסטית והדורסנית הפוגעת מדי יום בתושבי דרום תל אביב ואזרחי ישראל".

במקביל, התכנסו אמש כ-500 מפגינים בכיכר גורן בפתח תקווה, להפגנה השבועית נגד השחיתות ליד ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. זהו השבוע ה-44 ברציפות בה מתקיימת הפגנה זו, אם כי בעבר נרשם מספר גבוה בהרבה של משתתפים. המפגינים קראו לזרז את ההליכים ואת ההכרעה בנוגע להגשת כתב אישום בכל הנוגע לחקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אלדד יניב, ממארגני ההפגנה, אמר אמש כי "אנחנו חוגגים היום שנה טובה של ניצחון על המושחתים והמטייחים. זו ההפגנה מהארוכות בישראל, 44 שבועות, שתימשך לתוך החורף נגד הממשלה עם הכי הרבה שרים ויועצים בחקירות שחיתות עד שיילכו הביתה. זו ההפגנה ששינתה את התודעה בישראל והעירה עם שלם לקום להלחם בשחיתות ולייצר תקווה. אחרי החגים המאבק הזה יצבור תאוצה גדולה ויהיו הפתעות גדולות בנחישות של המאבק הזה. אנחנו שומרי הסף של עם ישראל"

מוקדם יותר אתמול צעדו מאות ביפו בדרישה להעמיד לדין את השוטר שירה למוות בצעיר מהיישוב במהלך מרדף משטרתי. בין המשתתפים בהפגנה היו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת אחמד טיבי, דב חנין ואוסאמה סעדי, כמו גם  ונציגים מערים מעורבות נוספות וכן מיישובים ערביים.

הפגנה ביפו (צילום: הרשימה המשותפת).
הפגנה ביפו (צילום: הרשימה המשותפת).

המפגינים צעדו מכיכר השעון ביפו אל תחנת המשטרה ברחוב סלמה, כשהם מניפים שלטים עליהם נכתב, בין היתר, "להעמיד את השוטר הפושע לדין" ו"לא לאלימות המשטרתית".

ח"כ חנין אמר אתמול כי "אלימות המשטרה נגד אזרחים חוצה קווים אדומים ובמיוחד כשמדובר בערבים, ביוצאי אתיופיה ובפריפריות. אנחנו מפגינים כדי שתהיה כאן משטרה שמגינה על האזרחים ולא פוגעת בהם".

חבר מועצת עיריית תל אביב, עו"ד אמיר בדראן, אמר כי "זו לא היתה רק הפגנה של יפואים. הגיעו מערים אחרות, בהן רמלה, לוד וכפר קאסם, להזדהות איתנו. היה כאן ייצוג רוחבי וגם נשים השתתפו בהפגנה. אנחנו דורשים שתתקיים חקירה אמיתית ויסודית שתגיע לשורש ולא לטייח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!