דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

מדיני / חמאס: הוועדה המנהלת ששולטת בעזה תפורק

משלחת של הארגון המקיימת דיונים בקהיר, הודיעה למצרים כי היא מוכנה לפרק את הועדה, המהווה ממשלה זמנית, ולקיים בחירות כלליות | עוד קרא הארגון לממשלת האחדות הפלסטינית היושבת ברמאללה להתחיל לפעול ברצועת עזה באופן מיידי

איסמעיל הנייה (צילום ארכיון: עבד רחים כאתיב/ פלאש90)
איסמעיל הנייה (צילום ארכיון: עבד רחים כאתיב/ פלאש90)

חמאס פרסם הבוקר (ראשון) הודעה רשמית בה הודיע כי הוא מפרק את הוועדה המנהלת של עזה, ששימשה מעין ממשלה מצומצמת מטעם הארגון וכי הוא מוכן לקיים בחירות כלליות, ולנהל משא ומתן עם פתח במטרה להקים ממשלת אחדות שתתבסס על כל הפלגים הפלסטינים. ההודעה הגיעה במסגרת שיחות שקיימו בכירי הארגון בימים האחרונים עם גורמים במודיעין המצרי.

הוועדה המנהלת, שמשמשת כממשלת צללים ברצועה, היא הסיבה לכך שהנשיא הפלסטיני אבו מאזן והחל להפעיל סנקציות קשות נגד חמאס – ובראשן הפסקת הזרמת התשלום על אספקת החשמל הישראלית לרצועת עזה, קיצוץ משכורות פקידי הממשלה בעזה והפסקה כמעט מוחלטת של מעבר חולים שזקוקים לטיפול רפואי דחוף בבתי חולים בישראל או בגדה המערבית. סנקציות הללו (יחד עם הפסקת אספקת הסולר מהרשות הפלסטינית לתחנת הכוח ברצועה) הובילו למשבר החשמל שפרץ ברצועה בתחילת הקיץ.

משפחה בעזה אוכלת ארוחה לאור נר עקב הספקת החשמל (צילום: עבד אל ראחים כ'תיב/ פלאש 90).
משפחה בעזה אוכלת ארוחה לאור נר עקב הספקת החשמל (צילום: עבד אל ראחים כ'תיב/ פלאש 90).

חמאס הודיע כי ההכרזה על פירוק הועדה המנהלית מהווה תשובה שלו למאמצים המצריים. חמאס קרא לממשלת האחדות הפלסטינית היושבת ברמאללה לפעול ברצועת עזה באופן מיידי, ולקיים את משימותיה ותפקידה – לאחר עשר שנות נתק. חמאס גם קרא שוב לקיום בחירות כלליות.

בקהיר נמצאת כעת משלחת בכירה של חמאס בראשות בכירי הארגון מרצועת עזה ומחו"ל, ובראשם מנהיג חמאס איסמאעיל הנייה ומנהיג חמאס בעזה יחיא סנוואר. לפני כמה ימים הגיעה לקהיר בהזמנה מצרית גם משלחת של פתח כדי לנסות ולפתור את הסכסוך בין הצדדים על הוועדה המנהלית ברצועת עזה.

במשלחת פתח נמצאים בכירי ההנהגה עזאם אל-אחמד, המחזיק בתיק הפיוס מטעם פתח, וחוסיין א-שייח. אתמול התקיימה פגישה בין משלחת פתח לבין המודיעין המצרי, אשר נמשכה שמונה שעות והסתיימה רק בשעות הלילה.

חמאס הודה בהודעתו ל"מאמצי התיווך הנדיבים" של מצרים, אשר ניסו "להשיג אחדות לאומית". הפיצול בין פתח לחמאס החל בעשור הקודם, ומאז 2007 ניסו הצדדים להגיע לפיוס אך ללא הצלחה.

ביום רביעי צפוי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לקיים פגישה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בשולי עצרת האו"ם. בשלישי אף צפוי אבו מאזן לנאום בעצרת. טרם ברור כיצד יתייחס בנאומו ובפגישה לאירועים האחרונים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!