דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ראש השנה התשע"ח

הדרכים הידועות / שירבו פקקינו כרימון: מתי כדאי לצאת מהבית ומה מומלץ לעשות כשעומדים בפקק?

המלצות המשטרה על הכבישים העמוסים, תוכניות רדיו חגיגיות לכבוד ראש השנה | וגם פודקאסטים וספרים מוקלטים שאפשר לשמוע בזמן שעומדים בפקק | ואפשר גם להרים את הראש, ולהביט בחצבים ובשקנאים

בפקקים (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).
בפקקים (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).

כידוע לכל נהגת ישראלית, אנחנו מאמינים בני מאמינים בסטרטאפ הישראלי WAZE שיעשה עבורנו את החישובים השונים, ולמרות הכל הרי ברור שנעמוד כולנו בפקק ביחד עם אחינו לארוחת החג. בכל זאת משתדלת המשטרה להמעיט בעצבים ולחסוך לכם זמן, ומפרסמת את מפת העומסים הצפוייה – אלו עיקרם:

בצפון: בכבישים 70,77,722 בין הצמתים התשבי-שומרים-ישי וגולני. בכביש 65 בין צ.עירון לאום אל-פחם, ובכביש 4 בין עירון למלחף עין תות.
במרכז: בכביש 2 בין נתניה לינאי, ובכביש 4 בין פרדסיה לצומת העוגן.
באזור ירושלים: בכביש 60 בין מחסום קלנדיה לעופרה, ועל כיבש 1 בין צומת בית הערבה למעלה אדומים, כמו כן צומת שילת ליד מודיעין גם היא צפויה להיות פקוקה.
בדרום: מבקשת המשטרה להתריע בפני הנהגים על הצמתים הבאים: בכביש 40 צומת להבים, ובכביש 31 צומת שוקת.

כדי להעביר את הזמן ברכב, הכנו לכם מספר המלצות:

קחו טרמפיסטים. נוסעים לחג ברכב לבד? למה לא להעביר את הזמן עם חבר או בנאדם שעוד לא הכרתם, ועל הדרך לגם לזכות במצווה לפני שנחתם ספר החיים. יש כאלו שיעדיפו לפרסם בלוחות טרמפים שונים ברשת, ויש כאלו שיכתבו בדף הפייסבוק, ויש כאלו שיגדילו ויעשו ויאספו משולי הדרכים – כל האפשרויות טובות, בתנאי שאתם שומרים על עצמכם ועושים זאת בשום שכל. ואם עוד לא יצא לכם לקרואת את הסידרה הנהדרת 'הטרמפיסטים'  – היא בוודאי תעשה לכם חשק.

רדיו. אספנו כמה המלצות להאזנה מעניינת –  בגלי צה"ל תוכלו לשמוע בצהריים 13:00-15:00 – את ענבל גזית מארחת את יוני רכטר. את רכטר תוכלו לשמוע גם בכאן 88 בין 10:00-11:00 עם תוכנית בשם 'רוח החג שלי'. מיד אחרי רכטר בגל"צ, בין 15:00-17:00 שחר סגל ורועי בר נתן יארחו את משפחת פוליאקוב לתוכנית מיוחדת לרגל עשור למותו. לאחר מכן, כמיטב המסורת, שירים עבריים.

בכאן ג', תוכלו לשמוע החל מהשעה 9 עד 12 את השירים הגדולים של כל המצעדים העבריים, ומיד אחר כך, בין 12 ל 15 המצעד השנתי העברי של ג', בהגשת עופר נחשון. שיר השנה של גלגלצ היה 'כל הזמן הזה' של נצ'י-נצ', מה יהיה שיר השנה של ג'? אחרי המצעד, לתוך הגפילטע והרימונים – מוזיקה עברית.

בכאן ב'ממשיכים עם שידורי אקטואליה כרגיל. ברדיו מהות החיים, תוכלו לשמוע את שירי השנה של שדרניות ושדרני התחנה בוחרים את שיר השנה שלהם, בין השעות 11:00-13:00, ובין 16:00-17:00 תוכלו להאזין לתוכנית מיוחדת עם הרב אור זוהר על מהות החגים.

פודקאסטים. תוכניות מוקלטות בשלל נושאים, מהיסטוריה של עם ישראל עד לפוליטיקה דרך מדריך להורים איך להדריך את ילדיהם להיזהר מהסכנות שברשת. כאן תוכלו לקרוא על המלצות.

ספרים מוקלטים. יש כבר אלפי ספרים ישראלים שניתן לשמוע, ויש גם מגוון חברות – בהן תוכלו לשמוע את מיטב היצירה הישראלית והעולמית. אחלא דרך להעביר את הזמן. עוד פרטים תוכלו למצוא כאן – בכתבה שלנו – 'צלילי המוזיקה של מכונת הכתיבה'.

טבע ישראלי. הסתיו, למרות החום, כבר כאן, וגם החצבים שניצבים עדיין בשולי הדרכים. גם חלק מהציפורים הנודדות כבר כאן, ואפשר לראות אותן בעיקר בצפון ובמישור החוף, באגמון החולה, למשל, נחתו כבר כמה מאות שקנאים.

בברכת נסיעה בטוחה, ושנה טובה!

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!