דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דונל טראמפ

'אובמהקר' VS 'גרהאם-קסידי' / הנכים הופכים לפנתרים - גם בארה"ב: התפרצו לדיון בסנאט על ביטוח הבריאות

הצעת החוק, המבקשת להחליף את 'אובמהקר', תיצור מציאות בה למאות אלפי נכים יהיה בלתי אפשרי להשיג ביטוח בריאות | ההצעה ככל הנראה לא תעבור דווקא בגלל הרפובליקאים | וטראמפ? הוא נלחם בסנטור מקיין

שוטרים בארה"ב דחופים גברת על כיסא גלגלים מחוץ לאולם של וועדת הכספים של הסנאט האמריקאי (צילום: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais).
שוטרים בארה"ב דחופים גברת על כיסא גלגלים מחוץ לאולם של וועדת הכספים של הסנאט האמריקאי (צילום: AP Photo/Pablo Martinez Monsivais).
יונתן קירשנבאום

במהלך אתמול (שלישי) הפגינו חברי מספר ארגונים בוושינגטון, רבים מהם מארגון ADAPT אשר עוסק בקידום זכויות הנכים בארה"ב, בזמן הדיונים שביקשו לבטל את חוק הבריאות המקיף של אובמה, ולהשיא תחתיו חוק שעתיד לפגוע בשכבות המוחלשות בארה"ב. חברי הארגון פרצו לסנאט, חלקם בכיסאות גלגלים, ודרשו את ביטול הצעת החוק שיפגע לטענתם באזרחי אמריקה, ובייחוד בנכים. טענתם היא שהחוק עתיד לייקר את הביטוח המוצע לנכים בארה"ב, ובמקרים מסויימים למנוע גישה לביטוח בכלל.

הנכים שפרצו לדיון בסנאט סירבו להתפנות בעצמם, ולאחר מכן פינו אותם מאבטחי הסנאט בכוח וחלקם נעצרו. המפגינים לבשו חולצות עליהם נכתב "pre existing condition" וצעקו "לא לקיצוצים במדיקאייד" ו"הגנו על החופש שלנו" מחוץ למשרדו של מיטש מקונל, יו"ר הסיעה הרפובליקנית בסנאט.

'גראהם-קסידי'

מאמצם האחרון של הרפובליקנים לשנות את חוק הבריאות של אובמה עתיד להיכשל, וזאת בעקבות הודעתה של סנטורנית נוספת כי תצביע נגד הצעת חוק חלופית ל'אובמהקר'. הסנטורית, סוזאן קולינס ממדינת מיין, היא הסנטורית הרפובליקאית הרביעית אשר מתנגדת להצעת החוק. הרפובליקנים נמצאים בבעיה, מכיוון שהם מחזיקים ברוב זעום של 52-48 בסנאט, ויכולים להרשות לעצמם אובדן של שתי קולות בלבד. נראה כי גם מאמץ זה עתיד להיכשל.

הרפובליקנים ניסו להעביר חוק בריאות חלופי ל'אובמהקר' כבר ביולי, ונכשלו לאחר שהסנטור ג'ון מקיין הצביע נגדו. להצעת החוק הנוכחית קוראים הרפובליקנים 'גרהאם-קסידי', על שם שני הוגיה, שני הסנטורים לינדזי גרהאם וביל קסידי. הצעת החוק קוראת להחליף את מערכת הבריאות הציבורית, המנוהלת כיום ברמת הממשלה הפדרלית, במערכות בריאות ברמת המדינות השונות. במסגרת הצעת החוק, יועבר סכום קבוע לכל מדינה, בה תוכל להשתמש באופן חופשי למימון מערכת הבריאות.

אתה נכה? תשלם יותר

הצעת החוק הנוכחית, מבקשת לבטל את ההגבלות שהוטלו על חברות הביטוח תחת 'אובהקר', המחייבות אותן לבטח גם אנשים חולים, ובמחיר אחיד. חוק 'אובמהקר' אסר על חברות הביטוח לגבות מחיר גבוה יותר, במידה והמבוטח סובל ממחלה כלשהי. החוק גם הגדיר מספר שירותים אותם מחויבות חברות הביטוח להעניק למבוטחיהן, והגביל את המחיר אותו מותר לחברה לגבות ממבוטח. הצעת החוק 'גרהאם-קסידי' מבקשת לבטל חלקים גדולים מהגבלות אלו.

כצפוי, במידה והחוק ייושם, מיליוני אמריקאיים עתידים לאבד את ביטוח הבריאות לו הם זכו תחת 'אובמהקר'. מכון המחקר 'ברוקינגס' העריך כי במידה ויעבור חוק 'גרהאם-קאסידי' יאבדו כ-15 מיליון אמריקאים את ביטוח הבריאות שלהם עד שנת 2019, ו-21 מיליון עד לשנת 2026.

עם זאת, להצעת החוק סיכויים קלושים לעבור בסנאט, בעקבות התנגדותם של ארבעת הסנטורים הרפובליקנים. שניים מהסנטורים מתנגדים להצעת החוק משום שלטענתם היא לא מבטל מספיק מהמימדים הציבוריים של 'אובמהקר', והשניים הנוספים טוענים כי הקיצוצים יפגעו במצביעיהם. הנשיא טראמפ קרא למתנגדים "רפובליקנים כביכול", ואמר שהוא מקווה שהם יצביעו בעד. "במוקדם או במאוחר נחליף את 'אובמהקר'. אנחנו נראה אם השלב הזה הוא עכשיו או זמן קצר אחרי"

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!