דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / הסכם קיבוצי בבתי המשפט ישפר את תנאי העובדים ואת השירות לאזרח

לאחר משא ומתן ממושך בין הצדדים, נחתם ההסכם שיחול על 3,000 עובדי הנהלת בתי המשפט ויכולל בין היתר שיפור בשכר ובתנאים, בדגש על העובדים בדרגות הנמוכות

הסכם הנהלת בתי המשפט (צילום: דוברות ההסתדרות)
הסכם הנהלת בתי המשפט (צילום: דוברות ההסתדרות)

משרד האוצר, ההסתדרות, הנהלת בתי המשפט ונציגות העובדים חתמו הבוקר (שלישי) על הסכם קיבוצי חדש העוסק ברפורמה בבתי המשפט. ההסכם, שהושג לאחר משא ומתן ממושך בין הצדדים, מוציא באופן רשמי את התכנית האסטרטגית במערכת בתי המשפט לדרך למשך שלוש שנים, ויחול על כ-3,000 עובדי הנהלת בתי המשפט ברחבי הארץ, בכל הדירוגים ובכל ערכאות השיפוט, ביניהם עובדי מנהלה, עובדי מטה וקלדניות. כמו כן, מדובר בחלק מהתוכנית האסטרטגית הכוללת טכנולוגיות חדשות וכל זאת בכדי להיטיב ולשפר את איכות השירות לאזרח.

הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, ערן יעקב, ציין במעמד החתימה כי "מדובר בהסכם משמעותי הכולל יישום תכנית אסטרטגית שתשפר באופן ניכר את איכות השירות לאזרח, וזאת על ידי יצירת תמריצים לעובדים למתן שירות איכותי ויעיל. כמו כן, ההסכם ייטיב עם העובדים החלשים בהנהלת בתי המשפט, בכל הנוגע לתנאי העסקתם ויפעל למען צמצום פערים חברתיים".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר כי "ערב סוכות העובדים החשובים והמסורים של הנהלת בתי המשפט קיבלו בשורה חגיגית בדמות הסכם חדש אשר יביא לשיפור משמעותי בתנאי השתכרותם, תוך מתן מענה מקיף לסוגיות מהותיות כגון נושא קידומי הדרגות. אני מברך את העובדים על ההישג ומבקש להודות לממונה על השכר באוצר ערן יעקב, למנהל בתי המשפט כב' השופט מיכאל שפיצר, ליו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי ולהדס אוחיון וועד העובדים על הנחישות, אורך הרוח והאחריות שהפגינו במהלך המו"מ הממושך".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי הוסיף כי ההבנות אליהן הגיעו הצדדים במהלך המשא ומתן "מביאות בשורה אמיתית לכלל עובדי בתי המשפט" וכי שיתוף הפעולה בין הגורמים הוא זה "שאפשר בסופו של דבר לגשר על הפערים ולחתום על הסכם שמכבד את ציבור העובדים ויאפשר לו להמשיך לבצע את עבודתו נאמנה".

מנהל בתי המשפט, כב' השופט מיכאל שפיצר אמר כי "מערכת המשפט התברכה בעובדים מעולים ואני שמח שבכוחות משותפים הצלחנו להגיע להסכם הנותן ביטוי להערכה הרבה כלפיהם".

יו"ר ועד עובדי הנהלת בתי המשפט, הדס אוחיון הוסיפה: "אני שמחה שהגענו למעמד חתימת ההסכם, שמהווה עבורנו הזדמנות לפתיחת דף חדש, בו תהיה מעתה שקיפות בין הוועד, העובדים וההנהלה תוך ראייה משותפת לטובת כל הצדדים. עובדי בתי המשפט הובילו מאז ומתמיד באיכות השירות שהם נותנים, ונמשיך לעשות זאת ביתר שאת. אני מודה לכל השותפים במו"מ שסייעו להביאו לקו הסיום".

ההסכם יביא לשיפור משמעותי בתנאי ההעסקה בבתי המשפט, והוא כולל בין היתר חלוקת מענק בגובה 29 אלף שקל לכלל העובדים, אשר יחולק בארבע פעימות במהלך שנות ההסכם. עוד נקבע בהסכם כי העובדים יקודמו בדרגה אחת באוגוסט 2020, מהלך אשר ישפר את שכרם. לצד זאת, "תוספת בתי המשפט" הייחודית הניתנת לעובדים אחת לחודש, תוגדל ב-200 שקל לחודש, וייהנו ממנה בעיקר העובדים בעלי הדרגות הנמוכות. בנוסף, הוסכם על תוספת שכר המותנית בהגדלת שעות עבודת המזכירויות ובכך משפרת את השירות הניתן לאזרח. עוד הוסכם בין הצדדים על פתיחת סולם הדרגות של קלדניות השופטים בשלוש דרגות נוספות, כאשר הקלדניות הוותיקות יקבלו כבר עתה תוספת דרגה רטרואקטיבית מחודש ינואר 2017. המו"מ לחתימת ההסכם הקיבוצי לווה על ידי עורכות הדין מירי מלכי והילה גבר מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

יש לציין כי בימים אלה סוערת מערכת יחסי העבודה בין הנהלת בתי המשפט לעוזרות המשפטיות לשופטים – עורכות דין מוסמכות המסייעות לשופטים בעבודתם – המועסקות כיום בחוזים אישיים המתחדשים מידי שנה. מטרת ועד העובדים להביא להעסקתן באמצעות חוזה קיבוצי מסודר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!