דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבטחים

חברה ועבודה / עושים סדר בבוטקה: מאתמול (ג') חובה לדאוג למאבטחים לתנאים נאותים

האחריות לתנאי העבודה של מאבטחים ושומרים חלה, החל מאתמול, גם על מזמיני העבודה (עיריות ובתי ספר, למשל) ולא רק על המעסיקים | ח"כ מלינובסקי: "מחובתנו לדאוג לכבוד האדם העובד ולביטחון החברתי-כלכלי שלו"

מאבטחת בבית ספר יסודי. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: משה שי / פלאש 90
מאבטחת בבית ספר יסודי. למצולמים אין קשר לכתבה. צילום: משה שי / פלאש 90
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

החל מאתמול (שלישי) נכנס לתוקפו החוק המחייב אספקת עמדת שמירה ראויה למאבטחים ושומרים, המגינה עליהם מגשם ומשמש וכן לספק להם גישה למים ולשירותים, שקע חשמלי, מקום להניח בו ציוד ומיזוג בהתאם לעונות השנה. פורום ועדי ההורים היישוביים: "אנחנו קוראים לכלל הרשויות ליישם את הנדרש בשטח."

יוזמת החוק, ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), שמחה לבשר ל'דבר ראשון' כי כבר כעת התקבלו בלשכתה פניות רבות של מאבטחים שעדכנו אותה כי תנאי עבודתם השתפרו בעקבות החוק. עם זאת, הוסיפה מלינובסקי, כי למרות שהחוק נכנס היום לתוקף – חלק מהמאבטחים, השומרים ועובדי הקבלן עדיין לא זוכים ליחס מכבד ותנאי עבודה הולמים. "אני פונה לראשי הערים ולמעסיקים, לא ייתכן שגם אחרי שהחוק חוקק אני עדיין מקבלת פניות ללשכתי ממאבטחים הסובלים מתת תנאים. אל תחכו לתביעות ולקנסות שיגיעו למפרים את החוק על מנת לדאוג לתנאי עבודה נאותים לעובדים שלכם. מחובתנו לדאוג לכבוד האדם העובד ולביטחון החברתי-כלכלי שלו. לכן בשבועות ובחודשים הקרובים אקיים ביקורי פתע בעמדות מאבטחים ברחבי הארץ בכדי לוודא שהחוק אכן מיושם". עוד קראה מלינובסקי למאבטחים שלא לחשוש לדרוש ולתבוע את המגיע להם על פי חוק.

ח״כ יוליה מלינובסקי. צילום: הדס פרוש / פלאש 90
ח״כ יוליה מלינובסקי. צילום: הדס פרוש / פלאש 90

בעוד שכבר כיום יכולים מאבטחים ושומרים לתבוע את מעסיקיהם בגין אי אספקת עמדת שמירה העומדת בתנאי החוק – בעוד שנתיים תחל גם אכיפה מנהלית של החוק שתאפשר למשרד העבודה והרווחה לקנוס מעסיקים המפרים אותו ב-20 אלף ש"ח. בתי הדין לעבודה יוכלו להגדיל קנס זה גם עד ל-200 אלף ש"ח. ייחודו של החוק הוא בכך שהוא מטיל את האחריות לאספקת עמדת השמירה הראויה דווקא על מזמין שירותי השמירה – ומורה כי לא יוכל להעביר אחריות זו במכרז לקבלן השירות. בכך מהדק החוק את האחריות החלה על מזמיני שירות על תנאי העסקתם של העובדים בחצרם – גם במידה ומדובר בעובדי קבלן. ההסתדרות אשר תמכה בחקיקה זו, הודיע במהלך הדיונים בוועדת העבודה והרווחה כי בכוונתה לסייע באכיפתו באמצעות ליווי עובדים בתביעות כנגד מעסיקים אשר יפרו אותו.

פז כהן יו"ר פורום ועדי ההורים היישוביים: "אחרי מאבק ממושך וצודק שהסתיים בהליך חקיקה שהובילה חברת הכנסת יוליה מילינובסקי  – מרגש להגיע ליום בו נכנס לתוקף החלק הראשון בחוק למען המאבטחים. אנחנו קוראים לכלל הרשויות ליישם את הנדרש בשטח. אנחנו, ציבור ההורים – נמשיך לדאוג גם לציבור המאבטחים, ננחה את ועדי ההורים לדווח אם השומרים לא יקבלו את שמגיע להם. הגיע הזמן להכיר במאבטחים כעובדים מן המניין של בתי הספר, לתת את הכבוד והתנאים הראויים למי שבגופם מגינים על ילדינו."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!