דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / כשמיקי ברקוביץ' ומייקל ג'ורדן נכנסו יחד להיכל התהילה

וגם: הצד הספורטיבי של משבר משאל העם בקטלוניה | החלוץ הצרפתי שבחר לכתוב ספר ילדים על חייו | המתעמל האגדי שנפצע במהלך תרגיל ולא יצליח להגן על תואר אלוף העולם | המדלייה של שחקני טניס השולחן הפראלימפיים

מיקי ברקוביץ' בטקס הכניסה להיכל התהילה של פיב"א בז'נבה, שווייץ. (באדיבות עמוד הפייסבוק של איגוד הכדורסל)
מיקי ברקוביץ' בטקס הכניסה להיכל התהילה של פיב"א בז'נבה, שווייץ. (באדיבות עמוד הפייסבוק של איגוד הכדורסל)
ליאור ברטל
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח וזוכה בתהילה:  מיקי ברקוביץ'

יאיר צוקר

אם למישהו היה ספק באשר לגדולתו של אגדת הכדורסל המקומית מיקי ברקוביץ', אז השבוע הגיעה החותמת הראשית לכך, כאשר "אדריכל הניצחון" מ.י.ק.י ברקוביץ' נבחר להיכל התהילה של פיב"א מתוך 150 מועמדים, ביחד עם שמות ענקיים כמו המאמן דושאן איבקוביץ' מסרביה, טוני קוקוץ' הקרואטי ששיחק בשיקגו בולס הגדולה, כוכב הNBA שאקיל אוניל וכל קבוצת ה"דרים-טים" האמריקאית הזכורה מהמשחקים האולימפיים בברצלונה 1992 שם נחקקה בתור הקבוצה הטובה ביותר בתולדות הכדורסל וכללה אגדות כמו: מייקל ג'ורדן, מג'יק ג'ונסון, לארי בירד, צ'ארלס בארקלי, קארל מלון ודייויד רובינסון. 

ברקוביץ' בן ה-63  נבחרת להיכל התהילה בזכות השיגיו הרבים הזכורים לכולם כשבראשם שני גביעי אירופה עם מכבי ת"א בשנים 1976/77 ו1980/81, כשבמהלך 24 שנות קריירה זכה גם ב-16 אליפויות, 13 גביעי מדינה והוביל את נבחרת ישראל להישג השיא שלה – מקום שני ביורובאסקט 1979, כשהוא מסיים כמצטיין הטורניר. בנוסף, שיחק במכבי ראשל"צ, הפועל ירושלים וסיים את הקריירה בהפועל ת"א בה פרש כשחקן בשנת 1995.

מפסידים ומרוקנים את היציעים: ממשלת ספרד והלה ליגה

ליאור ברטל

בסיפור הזה צריך לרגע לא להיכנס לפוליטיקה עליה נכתב רבות השבוע. ביום ראשון, התקיים משאל העם בקטלוניה על הפיכת המחוז למדינה נפרדת, משאל שנערך בניגוד לעמדת השלטון המרכזי שמתנגד להיפרדות המחוז העשיר ממדינת ספרד. זהו מתח עתיק והיסטורי שקיים כבר מאות שנים וכרגע הגיע לעוד שיא של משבר. משאל העם לווה בסגירת קלפיות והפגנות של קטלונים נגד הממשלה, במהלך היום מאות אזרחים נפגעו והתחושה הכללית לוותה באלימות וחוסר שקט. בלי קשר למי צודק בוויכוח הזה, משחק הכדורגל ששוחק באותו הערב מול יציעים ריקים בקאמפ נאו לא היה צריך להתקיים.

מנהלת הליגה הספרדית החליטה להכריח את שחקני ברצלונה הקטלונים שלעלות למשחק הוא עניין של אינטרס כלכלי ואינטרס מדיני, להראות שקטלוניה עדיין כפופה לשלטון המרכזי במדריד. חוסר ההגינות בלט מעל הכל כאשר משחקה של ברצלונה ב' בוטל במקביל באותו הערב בליגה השנייה של ספרד. שם לא מעורבים תקציבי שידור דרקונים ולחץ ציבורי על ממשלת ספרד וכנראה שפתאום זה הגיוני לדחות משחק ללא ערך ספורטיבי בעת מהומות בקטלוניה.

מנצח ועכשיו גם כסופר ילדים: אנטואן גריזמן

ליאור ברטל

אנטואן גריזמן הוא אחד החלוצים הטובים בעולם. חלוץ אתלטיקו מדריד ונבחרת צרפת נחשב לאחד השחקנים האהובים בעולם והפנים של המועדון בו הוא משחק. כעת החליט החלוץ האהוב שהוא רוצה לכתוב אוטוביוגרפיה על גדילתו והפיכתו לשחקן כדורגל מוביל. בניגוד לכוכבי כדורגל אחרים כמו כריסטיאנו רונאלדו או מסי שבוחרים לשכור סופרים שיכתבו את סיפורי חייהם עם תוספות צהובות, בחר גריזמן ללכת לעבר יעד אחר של קוראים כאשר הודיע באופן חגיגי על הוצאה של שלוש ספרי ילדים בשם "גול" עם איורי קומיקס מקסימים. הספרים ייצאו לאור בעוד שבוע ב12 לאוקטובר, תחילה בצרפת ואח"כ בהפצה לכל העולם. שמעתי גם שלפחות בקיבוץ אחד בצפון יש חבורת ילדים קטנים שכבר מצפים בקוצר רוח לספריו של השחקן הנערץ.

מפסיד את המדליה השביעית ברציפות: קוהיי אוצ'ימורה

יאיר צוקר

דרמה ענקית נרשמה באליפות העולם בהתעמלות מכשירים במונטריאול כשהמתעמל האגדי קוהיי אוצ'ימורה נאלץ לפרוש מהאליפות בשל פציעה.

אוצ'ימורה שנחשב למתעמל הטוב בעולם עם זכייתו בשש אליפות העולם האחרונות (עשר בסך הכל) ובמדליות זהב בקרב רב בשתי האולימפיאדות האחרונות, נפצע ברגלו השמאלית בעקבות מעידה באחד התרגילים שגרמה לו לעקם את הקרסול. היפני ניסה להמשיך, אך בסופו של דבר נאלץ לעזוב את האצטדיון על קביים.

לאחר הודעת הפרישה אמר המתעמל היפני: "אני מצטער עבור האנשים שהגיעו לתמוך בי ובפני חבריי לקבוצה. לא הצלחתי ללכת אחרי הקפיצה. רציתי לנסות להמשיך להתחרות ולא הצלחתי".

מנצחים וחוזרים עם מדליה: אסף גופר ודני בוברוב

ליאור ברטל

טניסאי השולחן הטניס הפראולימפים  אסף גופר ודני בוברוב, זכו ביום שלישי במדליית ארד קבוצתית באליפות אירופה בטניס שולחן המתקיימת בסלובניה, לאחר שהפסידו בחצי הגמר 2:1 לבריטים. בוברוב וגופר משחקים במצב עמידה ברמת נכות נמוכה (קלאס 6). בוברוב השתתף במשחקים הפראלימפיים בריו ודורג בשנת 2016 במקום ה-9 בעולם.

מאמן הנבחרת, עידו בן שמחון: "זוהי מדליה ראשונה לנבחרת ישראל בקטגוריה הזו, ואני שמח ונרגש לחזור הביתה בפעם השלישית עם מדליה מאליפות אירופה. עכשיו הפנים אל אליפות העולם שתתקיים בעוד שנה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!