דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ספורט / לראשונה: נבחרת הנערות בכדורגל עלתה שלב במוקדמות אליפות אירופה

נבחרת הנערות של ישראל עד גיל 17 העפילה לשלב השני במוקדמות אליפות אירופה | ישראל ניצחה 1:2 את קרואטיה משערים של אלרחימי ונלסון-לוי | המאמנת איריס אנטמן "עשינו היסטוריה בטורניר, זה רגע מרגש עבורי"

נבחרת הנערות (תמונה באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
נבחרת הנערות (תמונה באדיבות ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנערות עד גיל 17 בכדורגל עושה היסטוריה ועולה לשלב השני במשחקי המוקדמות של אליפות אירופה. הנבחרת המצוינת אותה מאמנת איריס אנטמן ניצחה אמש את נבחרתה המקבילה של קרואטיה 2:1 וסיימה במקום השלישי בבית המוקדם, בדרך לשלב העלית של מוקדמות אליפות אירופה.

השבוע השתתפה נבחרת ישראל בטורניר המוקדמות של אליפות אירופה. הנבחרת הישראלית הוגרלה לבית המוות של הטורניר שכולל את נבחרת שבדיה המארחת של הטורניר, שנחשבת באופן היסטורי לאחת מהנבחרות הבכירות באירופה בכל הגילאים, נבחרת רוסיה החזקה ונבחרת קרואטיה שכדורגל הנשים בה תופס תאוצה ומתפתח במהירות.

הנבחרת הישראלית הציגה יכולת הגנתית נהדרת במהלך הטורניר ובמשחק הפתיחה הפסידה  1:0 לנבחרת השבדית החזקה. במשחק השני שוב נבחרת ישראל הציגה משחק הגנתי משובח, אבל בתוספת הזמן נבחרת רוסיה כבשה את שער הניצחון שובר הלב מול הגנת הברזל הישראלית. שני ההפסדים הקטנים יחסית נתנו יתרון מצוין לנבחרת הישראלית בניסיון לסיים באחת מחמשת הנבחרות עם המאזן הטוב ביותר כדי להעפיל לשלב הבא.

אמש (ראשון) פגשה הנבחרת הישראלית את נבחרת קרואטיה למשחק מכריע. לפני המשחק בנבחרת הישראלית ידעו שתיקו יספיק להן כדי לעלות מהמקום השלישי. המשחק התקיים בתנאי מגרש ירודים למדי, כשדווקא  קרואטיה פתחה בצורה חזקה יותר ולחצה על השער הישראלי. בדקה ה-16 סטאניצ'יץ מסרה כדור טוב ללוליץ' שבסיבוב נהדר בעטה טיל אדיר לחיבורים והכניע את השוערת המצוינת של ישראל ניקול שולמן 1:0 לקרואטיה. הנבחרת הישראלית לא נלחצה מהיתרון המוקדם. כדור קרן של אליענה נלסון לוי מצא לאחר ערבוביה את דימה אלרחימי שכבשה והשוותה את התוצאה ל-1:1. בדקה ה-69 נלסון-לוי שבישלה את השער הראשון, כבשה את שער הניצחון, 1:2 נהדר לישראל! הנבחרת הקרואטית הייתה מתוסכלת מהתוצאה ובמחצית השניה הורחקו לה שני שחקניות בכרטיס אדום לאחר משחק אלים.

נבחרת הנערות עד גיל 17 במוקדמות אליפות אירופה מול שבדיה (צילום: דף הפייסבוק של התאחדות לכדורל בישראל)
נבחרת הנערות עד גיל 17 במוקדמות אליפות אירופה מול שבדיה (צילום: דף הפייסבוק של התאחדות לכדורל בישראל)

הרכב נבחרת הנערות: ניקול שולמן, איזבל דידיטה, עמנואל אופיר אברהמי, אליס בלוחין, דימה אלרחימי, שליו פולישוק (טליה פינקלשטיין, 60), אליענה ג'ני נלסון-לוי, יהלי לאה כהן, זוהר כהן (אירנה קוזנצוב, 80), ליאור אדרי, עופרי חיה פורת (ירדן מלכה אוזל, 53)

מאמנת הנבחרת איריס אנטמן: "עשינו היסטוריה בטורניר שעל הנייר היה בלתי אפשרי. אנחנו עובדים כבר תקופה ארוכה בנבחרות הנשים בצורה שיטתית ועם צוות רחב בניהולו המקצועי של גיא עזורי, וההצלחה הזאת היא פרי לעמל קשה ותובעני. הייתה פה עבודה נכונה והשקעה אינסופית במשך שלושה חודשים של הבנות לאורך כל הקיץ, והתוצאות בהתאם. זה רגע מאושר ומיוחד״.

זוהי הפעם הראשונה בה נבחרת הנערות מעפילה לשלב העילית של אליפות אירופה. הנבחרת הישראלית, שהפסידה במשחק הפתיחה לשבדיה 1:0, ראתה את הנבחרת המקומית מנצחת 11:0 את קרואטיה ו-7:0 את רוסיה, מה שמדגיש את הישגה של ההגנה המצוינת שלה. גם לנבחרת הנערות עד גיל 19 יש סיכוי טוב להעפיל מהמקום השלישי, לאחר שסיימה בשתי תוצאות תיקו מול בוסניה ופינלנד בשלב המוקדם, ותדע אם היא תעפיל רק ב-31 לאוקטובר לאחר סיום משחקי הבתים האחרים. הגרלת שלב העילית לנערות תתקיים ביום שישי, ה-24 בנובמבר, בעיר ניון בשוויץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!