דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המאבק להעלאת קצבאות הנכות

המאבק להעלאת קצבאות הנכים / מושב החורף של הכנסת נפתח אתמול (ב'), ואיתו ההפגנות מחוץ למשכן

נתי ביאליסטוק כהן, מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל "אחד מהגורמים להיעדרותם של העיוורים מהמרחב הציבורי הוא שרבים מהם פשוט לא יכולים כלכלית לצאת מהבית" | 15 ארגוני נכים המתנגדים להסכם הקימו מאהל מחאה מחוץ לכנסת

מאהל מחאת הנכים מול הכנסת (צילום: הנכים הופכים לפנתרים).
מאהל מחאת הנכים מול הכנסת (צילום: הנכים הופכים לפנתרים).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מחאות מחוץ למשכן הכנסת. המרכז לעיוור בישראל קיים אתמול (שני) בבוקר הפגנה מול הכנסת בדרישה להשוות את תקציב הניידות בין אנשים עם עיוורון לנכי גפיים. נתי ביאליסטוק כהן, מנכ"ל המרכז לעיוור בישראל אמר "אחד מהגורמים להיעדרותם של העיוורים מהמרחב הציבורי הוא שרבים מהם פשוט לא יכולים כלכלית להתנייד ולצאת מהבית אל העולם המאיים שבחוץ. הכסף שמקצה כיום מדינת ישראל להתניידות מספיק למשך ימים בודדים בלבד וכך יוצא שהעיוורים פשוט כלואים בביתם, נופלים כנטל על בני משפחתם או פשוט נכנסים לחובות. אנחנו לא דורשים סכומי עתק מהמדינה, אלא פשוט שייתנו לעיוורים את הסכום שנקבע שמגיע לאדם לצורכי ניידות".

הפגנת העיוורים מול הכנסת (צילום: דוברות המרכז לעיוור).
הפגנת העיוורים מול הכנסת (צילום: דוברות המרכז לעיוור).

לטענת מארגני הפגנת העיוורים, נכי הגפיים מקבלים מהמדינה קצבה המיועדת לניידות, שהיא כמעט פי שלוש מקהילת האנשים עם העיוורון, זאת למרות הצרכים הדומים. כיום נכי הגפיים מקבלים קצבת ניידות בסך 2,364 ₪, קצבה שעשויה להגיע בהתאם לקריטריונים שונים אף לסכום של 8,124 ש"ח בחודש. זאת, משום שהם אינם מסוגלים לנהוג, נזקקים לליווי והמרחב הציבורי עדין רחוק מלהיות  נגיש מספיק עבורם. לעומתם, אנשים עם עיוורון ולקויות ראייה המצויים אף הם באותו המצב בדיוק, מקבלים כשליש (!) מהסכום, 790 ש"ח בממוצע בלבד, סכום שאינו מספיק כלל ועיקר לצרכיי הניידות הבסיסיים ביותר שלהם. מצב זה גורם לכך שאנשים רבים עם עיוורון ולקויות ראייה אינם מסוגלים לצאת מהבית.

הפגנת הרואים (צילום: יחצ).
הפגנת הרואים (צילום: יחצ).

הבוקר הוקם גם מאהל מחאה מול הכנסת של ארגוני הנכים המתנגדים למתווה המוסכם להעלאת קצבאות הנכות. לדבריי אייל כהן ממובילי הנכים הופכים לפנתרים "זה הזמן שראש הממשלה יירתם למאבק הצודק והחברתי של הנכים ויזמין נציגים מאוהל המחאה בכדי לסכם ולפתור את בעיית כלל הנכים בישראל. ישנם 15 ארגונים שהתנגדו למתווה. הוחלט באופן שרירותי כי ההסכם שהושג הוא סופי ולא ניתן לשנותו. בכוונתנו לצרף עוד ארגונים נוספים המתנגדים למתווה".

המחאה של הארגונים השונים הבוקר היא בעקבות כוונתה של הממשלה לקדם את החקיקה של העלאת קצבאות הנכות כך שהחוק יעבור עד סוף נובמבר. התוספת הכוללת לקצבאות על פי המתווה שהוסכם בין ארגון נכה לא חצי בן-אדם, ומטה מאבק הנכים, עם הממשלה, יעמוד על 4.2 מיליארד ₪ והצמדת הקצבה לשכר הממוצע במשק.

מדוברות המשטרה נמסר כי עקב ההפגנות כעת מול משרד ראש הממשלה, נסגר רחוב קפלן לתנועה משני הכיוונים. משטרת ישראל ערוכה במקום לשמירה על הסדר הציבורי.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!