דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד הבריאות

בריאות / דוגמה אישית: בכירי משרד הבריאות התחסנו מפני וירוס השפעת

השר ליצמן ומנכ"ל משרדו התחסנו יחד עם תלמידי בית הספר היסודי אפרתה בירושלים | החל משנת הלימודים הנוכחית יחסונו גם תלמידי כיתה ג' נגד שפעת בבתי הספר

שר הבריאות יעקב ליצמן מתחסן כנגד שפעת (צילום: דוברות משרד הבריאות)
שר הבריאות יעקב ליצמן מתחסן כנגד שפעת (צילום: דוברות משרד הבריאות)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב, התחסנו הבוקר נגד שפעת לקראת החורף. השניים הגיעו הבוקר לבית הספר היסודי אפרתה בעיר ירושלים על מנת להתחסן יחד עם ילדי כיתה ג'. שר הבריאות הרב יעקב ליצמן אמר, "נתוני ההתחסנות בקרב הילדים גבוהים מאז שהתחלנו פיילוט לחיסונים בתוך בתי הספר. אני קורא לכולם להתחסן כדי למנוע את התפשטות מחלת השפעת".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף, "אנחנו קוראים לציבור להתחסן. השפעת יכולה להיות מחלה קשה עם סיבוכים קשים והדרך הטובה ביותר להימנע מהם היא להתחסן. אל תאמינו לאגדות וחצאי אמיתות. החיסון בטוח ומומלץ לכולם. הרבה מאוד מהעומסים שאנחנו רואים בחדרי המיון ובמחלקות בחורף ניתנים למניעה – אם נתחסן. מכל הסיבות האלו אנחנו שבים וקוראים לציבור – לכו להתחסן! שנה שעברה התחלנו לחסן נגד שפעת בבתי הספר בכיתות ב׳ ושיעור ההתחסנות עלה מ-10 אחוזים ליותר מ-50 אחוזים. השנה אנחנו מוסיפים את כיתה ג׳ ומצפים לעלות בשיעור ההיענות לחיסון אצל התלמידים ובכלל האוכלוסייה".

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מתחסן כנגד וירוס השפעת (צילום: דוברות משרד הבריאות)
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מתחסן כנגד וירוס השפעת (צילום: דוברות משרד הבריאות)

ארגון הבריאות העולמי, משרד הבריאות ומערכת הבריאות, וכן המרכז האמריקאי לבקרת מחלות, ממליצים להתחסן כל שנה נגד נגיף השפעת. על פי הערכות, נגיף השפעת גורם לתחלואה קשה ואף למקרי מוות. שפעת עלולה לגרום לדלקת ריאות, מחלות נשימה וסיבוכים קשים נוספים. חיסון נגד שפעת הוא המענה הטוב ביותר להתגוננות.

השפעת עלולה להיות קשה גם אצל אנשים ללא מחלות רקע, ולכן ההמלצה היא לחסן את כלל האוכלוסייה מגיל 6 חודשים ומעלה, כדי למנוע סיבוכים קשים ותמותה. המלצה מיוחדת להתחסן מיועדת לקבוצות סיכון כגון: אנשים עם מחלות כרוניות, אנשים בני 50 ומעלה, נשים הרות וילדים עד גיל 5. הרשימה המלאה של קבוצות מודגשות חיסון מופיע בתדריך חיסוני השפעת, התשע"ח.

החל משנת הלימודית הנוכחית, יקבלו גם תלמידי כיתות ג', בנוסף לתלמידי כיתות ב', חיסון נגד מחלת השפעת במסגרת חיסוני השגרה הניתנים בבתי הספר. החיסונים כנגד שפעת מצויים בקופות החולים וניתנים על ידי כל קופה למבוטחיה.

שר הבריאות יעקב ליצמן מתחסן כנגד שפעת (צילום: דוברות משרד הבריאות)
שר הבריאות יעקב ליצמן מתחסן כנגד שפעת (צילום: דוברות משרד הבריאות)

החיסונים הניתנים בקופות החולים כוללים בתוכם את הרכיבים נגד זני השפעת הצפויים להיות נפוצים השנה, על פי הערכות ארגון הבריאות העולמי. משרד הבריאות ממליץ על כל סוגי החיסונים נגד שפעת הניתנים בקופות החולים: חיסון כנגד שלושה או ארבעה זנים מומלצים שניהם.

משרד הבריאות מעריך כי היענות גבוהה באופן יחסי של האוכלוסייה בישראל להתחסנות נגד מחלת השפעת, תתרום להפחתת התחלואה. בעונה שעברה, הסיכון לתחלואה היה גבוה במיוחד אצל תינוקות וילדים עד גיל 18. היה שיעור גבוה של דלקת ריאות אצל בני 65 ומעלה, ושיעור התמותה בקבוצת גיל זו עלה מעל הממוצע הרב שנתי בחודש ינואר 2017.

על פי המידע הקיים במשרד הבריאות, בחורף הקודם חוסנו כ-21% מכלל האוכלוסייה. בקרב בני 65 ומעלה התחסנו כ-66%, בקרב ילדים עד גיל 5 – כ-24%. שאלות ותשובות, וכן פרטים אודות תחלואת החורף ניתן למצוא באתר משרד הבריאות.

משרד הבריאות עוקב אחר מגמות השפעת בחצי הכדור הדרומי. על פי רוב, עונת השפעת מתנהגת באופן דומה בחצי הכדור הדרומי ואצלנו בישראל. באוסטרליה מסתיימת בימים אלה עונת החורף, בה נצפתה עליה של כמעט פי שניים במקרי השפעת לעומת שנים קודמות, עם עדות לתחלואת שפעת קשה. אנשי מקצוע מקשרים את השנה הקשה באופן ישיר להיענות הנמוכה לחיסון באוסטרליה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!