דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מנצחים ומפסידים

ספורט / מנצח: החלוץ מקונגו שהציל חיי שחקן מהקבוצה היריבה וזכה בתואר ה"פייר פליי"

וגם: השוער שבא לעבודה בצד האדום של הכרמל | האוהד המתוסכל שהחזיר לשחקן הקבוצה את החולצה שהעניק לו | פיטורי מאמן ראשון ב-NBA | נבחרת ישראל באיגרוף תאילנדי הופכת למעצמה | ומ.ס עילבון חוזרת בסערה למפת הכדורעף

ארנסטס שטקוס במדי נבחרת ליטא במוקדמות במונדיאל (צילום: REUTERS/Ints Kalnins)
ארנסטס שטקוס במדי נבחרת ליטא במוקדמות במונדיאל (צילום: REUTERS/Ints Kalnins)
ליאור ברטל
צור רוזנצוויג
יאיר צוקר
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח ומציל חיים: פרנסיס קונה

ליאור ברטל

השבוע התקיים טקס הענקת פרסי השנה בכדורגל. לצד בחירותיהם של כריסטיאנו רונאלדו בשחקן השנה, ליקה מארטנס בשחקנית השנה, בעיטת העקרב של ג'ירו (ארסנל) לשער השנה, נבחרת השנה ומאמני השנה. חולק עוד פרס קצת פחות נוצץ, אבל אולי החשוב ביותר – לא רק מבחינת הכדורגל, אלא מבחינת ההשפעה על חיי אדם. פרנסיס קונה חלוצה של נבחרת טוגו וקבוצת זברוג'בקה ברנו (צ'כיה) קיבל את פרס "הפייר פליי" של פיפ"א.

החלוץ המצטיין קיבל את הפרס לאחר שהציל את חייו של שוער הקבוצה היריבה מרטין ברקובק ומנעה ממנו לבלוע את לשונו לאחר התנגשות עם בלם קבוצתו. קונה שראה את ההתנגשות במהלך משחק הליגה,הבין מיד שהשוער במצוקה, הוא השתמש באצבעותיו כדי להחזיק את לשון השוער מלצנוח בעת שהשוער איבד את הכרתו. לאור הפעולה המהירה של קונה עד שהצוות הרפואי הגיע, ניצלו חייו של ברקובק. קונה סיפר במעמד קבלת הפרס שזאת הייתה הפעם הרביעית בחייו שהוא בוחר להציל חיים במהלך משחק כדורגל "אני לא יכול פשוט לעמוד שם ולראות איך מישהו נחנק, בלי לעשות משהו". אנחנו ופיפ"א מצדיעים לו.

מפסיד בלי חולצה ובלי כבוד: אוהד מתוסכל אחד

צור רוזנצוויג

בשבוע האחרון התקיימו משחקי הסיבוב הרביעי בגביע ה'קארבארו' באנגליה, המכונה גם גביע הליגה. אחד המשחקים ששוחקו היה בין המארחת בריסטול סיטי מצמרת הליגה השנייה לבין קריסטל פאלאס ששקועה עמוק במקום האחרון של הפרמייר ליג עם ניצחון ליגה אחד בלבד ביינתים.

האוהדים של פאלאס שעשו את כל הדרך מלונדון עיר הבירה וקיוו לקצת נחת לפחות ל-90 דקות. אך לצערם לא כך היה, וקבוצתם הובסה 4:1, וזאת על אף שהובילה 0:1 ובכך סיימה את מסעה הקצר בגביע המקומי השני בחשיבותו.

אך המפסיד שלי לשבוע זה הוא לא המאמן ולא אחד השחקנים אלא אוהד אחד שאת סיפור המקרה אכתוב מיד – לאחר ההפסד במשחק ניגש שחקן קריסטל פאלאס פפ סוארה ליציע האורחים להודות ולעודד את האוהדים המסורים, נוכחותו של השחקן הסנגלי שנכנס כמחליף בדקה ה-64 על כר הדשא היא לא דבר מובן בכלל, וזו הייתה הופעתו השנייה בלבד במדי המועדון מאז חזר לאחר שנה שלמה של העדרות מהמגרשים עקב תאונת דרכים קשה בה היה מעורב. במעשה של מחווה החליט סוארה להעניק את חולצתו לאחד מהאוהדים, אולם האוהד בחר לזלזל במחווה והשליך את החולצה בחזרה לשחקן.

רבים מהאוהדים מיהרו לעודד את סוארה ולהתנער מהמעשה המכוער של אותו אוהד, מאמן פאלאס רוי הודגסון אמר שהוא מקווה שסוארה לא ייקח אישית את המעשה של האוהד, ושהוא שמח שהוא חזר למגרשים. סוארה צייץ בטוויטר שהוא מבין את התסכול של האוהדים ושהכל מאהבה.

https://twitter.com/papesouare/status/922939921962283008

מנצח ועומד על המשמר: ארנסטס שטקוס  

צור רוזנצוויג

אי אפשר להתעלם מהפתיחה הנהדרת של הפועל חיפה, לאחר 8 משחקים הקבוצה בהובלת המאמן ניר קלינגר נמצאת במקום הראשון בלי אף הפסד. רבות דובר בשבועות האחרונים על הווינריות של הקבוצה המפתיעה ועל חוד ההתקפה המצליח, אך הרשו לי לבחור את המנצח שלי לשבוע הזה והוא דווקא השוער של האדומים, ארנסטס שטקוס. הליטאי בן ה32 שנחת בבירת הכרמל בקיץ האחרון. השוער הליטאי הוא אחת הסיבות לכך שחיפה סופגת הכי מעט בליגה, רק שישה שערים נכון לעכשיו, מתוכם שלושה במשחק אחד בתיקו מול ביתר ירושלים במחזור הרביעי.

עם 54% אחוזים מהקולות, אתם האוהדים, בחרתם בארנסטס שטקוס כשחקן המצטיין במשחק נגד הפועל ב״ש!

Posted by ‎Hapoel Haifa FC – מועדון כדורגל הפועל חיפה‎ on Tuesday, September 26, 2017

שטקוס, שוער העבר של זלגיריס וילנה ודאן האג ההולנדית, לו ברזומה יש 14 משחקים במדי הנבחרת הליטאית, היה במקום הנכון בכל רגע שהיה צריך אותו במשחק החוץ מול בני סכנין אותו ניצחו האדומים 0:1 משער של עדן בן בסט בדקה ה83 ושטקוס שמר על שער נקי. אם ימשיך ביכולת הזו והתיאום הנהדר עם ההגנה לא יפוג, נצטרך להתחיל לקחת את הסינדרלה מהכרמל ברצינות, למרות שזה עדיין קשה.

מפסידים והמאמן משלם: פיניקס סאנס

יאיר צוקר

בשונה מישראל, לפטר מאמן בNBA זה צעד די דרמטי. לא סתם, במהלך עונת 2016/2017  אף מאמן לא שילם את המחיר ופוטר. אולם השנה, דווקא אחרי 3 משחקים בלבדה, החליטו ראשי פיניקס סאנס שהמאמן ארל ווטסון, שמונה לתפקיד באמצע העונה שעברה הוא האשם במצבה של הקבוצה וצריך לשלם את המחיר.

הפתיחה של הקבוצה מאריזונה באמת לא מזהירה עם מאזן של 0 ניצחונות מ-3 המשחקים הראשונים, כאשר ממוצע ההפרש עומד על כ-30 נקודות, כאשר אפילו כוכב הסאנס אריק בלדסאו צייץ ואמר: “אני לא רוצה להיות פה”. הקבוצה טרם החליטה לחפש מאמן חדש ומי שכעת נמצא בעמדת המאמן הוא ג’יי טריאנו. בינתיים הפיטורין אולי הצליחו לשנות משהו לשחקני הסאנס שהצליחו להשיג ניצחון ראשון העונה על סקרמנטו 117:115. מישהו אמר דיוויד בלאט?

מנצחים על הגובה: מ.ס עילבון

צור רוזנצוויג

שבע שנים חיכו בעילבון לחזרתה של קבוצת הגברים לליגת העל בכדורעף, והשנה זה קורה. לאחר העלייה המרגשת בשנה שעברה, המועדון עם אחד האולמות הכי ביתיים שיש בליגה מסיים שני מחזורים ראשונים עם שני ניצחונות והוא במקום השלישי.

במחזור הראשון ניצחה הקבוצה בחוץ  את ק.ק תל אביב 1:3 במערכות ובמחזור השני שנערך השבוע ובמשחק הביתי הראשון לעונה ניצחה חלק 0:3 את אליצור כרמיאל, ניצחון חשוב מוראלית לשחקנים ולאוהדים מכיוון שכרמיאל היא הקבוצה שההפסד מולה שמונה שנים אחורה הוא זה שהוריד אותם לליגה השנייה.

בכפר מהגליל בעל ששת אלפים התושבים יש מסורת ארוכת שנים של טיפוח ואהבת משחק הכדורעף והיום פועלים כ- 150 שחקנים ושחקניות בקבוצות הרב גילאיות השונות וגם בקבוצת הנשים בוגרות המשחקת בליגה השלישית.

Posted by ‎النادي الرياضي عيلبون لكرة الطائرة מ.ס עילבון כדורעף‎ on Tuesday, October 24, 2017

בקבוצה משחקים הזרים פאול ז'וזה הברזילאי, ג'יימס פיליפ האוסטרלי ובוגרי האקדמיה מייקל שופאני בן ה21 וזוהיר נסייר. במועדון הצנוע מקווים שיחד עם השחקנים המקומיים יהיה ניתן להבטיח את ההישארות בליגה ואולי אף להיות הפתעת העונה.

לוח המשחקים סידר למאמן סמעאן סמעאן ושחקניו שני משחקי חוץ קשים בשבועיים הקרובים האחד מול האלופה היוצאת מטה אשר והשני מול האלופה המכהנת מכבי תל אביב.

מנצחים ומדובר במעצמה: נבחרת ישראל באגרוף תאילנדי

ליאור ברטל

השבוע התקיימה אליפות אירופה באיגרוף תאילנדי, הנבחרת הישראלית חוזרת אם הישג נהדר אחרי שזכתה סך הכל ב-8 מדליות באליפות. 3 מדליות זהב (נילי בלאק, עמית מדאח וכיבדי גורדון), 3 מדליות כסף (רועי אולמן, דניאל לב דורושנקו ואלעד סומן) ו-2 מדליות ארד (דין חזיזה וסהר יוסף). נילי בלאק הכוכבת הגדולה בישראל באגרוף תאילנדי זכתה שוב באליפות אירופה בקטגוריית משקל עד 60 ק"ג לאחר שניצחה מתחרה אוקראינית בגמר. עמית מדאח בן ה-16 זכה באליפות הנוער במשקל עד 54 ק"ג, לאחר שניצח מתחרה מפורטוגל בגמר. כיבדי גורדון בן ה-17 זכה גם כן בזהב במשקל עד 57 ק"ג, לאחר שניצח מתחרה יווני בגמר.  כל הכבוד למאמנים ולמתחרים שייצגו בכבוד גדול את ישראל וממשיכים להביא הישגים נהדרים בספורט הזה. בתקווה שיום אחד האגרוף תאילנדי יהפוך לספורט אולימפי ויזכה לחשיפה שמגיעה לו.

8 מדליות לישראל באליפות אירופה באגרוף תאילנדי! 3 מדליות זהב (נילי בלאק, עמית מדאח וכיבדי גורדון), 3 מדליות כסף (רועי…

Posted by ‎אילת-התאחדות ישראלית לספורט תחרותי לא אולימפי‎ on Saturday, October 21, 2017

מנצח ומטפס לאולימפוס: סטפנוס ציציפאס

יאיר צוקר

השבוע נכנס לראשונה טניסאי יווני ל-100 הראשונים בדירוג ה-ATP העולמי. האיש ששבר את תקרת הזכוכית (או החימר) הוא סטפנוס ציציפאס בן ה-19 שזינק 27 שלבים היישר למקום ה-95. היווני הכישרוני עשה זאת אחרי שהעפיל לחצי גמר טורניר אנטוורפן, כשהוא מדהים את דויד גופן הבלגי ממרומי הבמקום ה-10 בדירוג, בשלוש מערכות: 2-6, 7-6(1), 7-6(4). בחצי הגמר היווני נעצר מול דייגו שוורצמן הארגנטינאי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!