דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנק טפחות

חברה ועבודה / עובדי בנק אגוד שובתים היום: "מאבק בלתי מתפשר כדי למנוע מיזוג״

1,200 עובדות ועובדים לא יודעים מה יעלה בגורלם בשל המיזוג הצפוי של בנק אגוד עם בנק מזרחי טפחות | לפני חודשיים התנגדה ועדת הכספים למהלך | ועד העובדים: "המרוויחים הגדולים יהיו משפחת עופר, לנדאו, מנור, אלמוג, שלמה אליהו ועוד"

בנק אגוד (צילום: אלון וולניץ)
בנק אגוד (צילום: אלון וולניץ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

לראשונה מזה 24 שנים ישבתו מחר (שלישי) 1,200 עובדי בנק אגוד – וכלל סניפי הבנק יהיו סגורים. העובדות והעובדים שובתים על רקע הודעת נציגי הבעלים כי אין בכוונתם לנהל מו"מ בנוגע להתייעלות הבנק אשר תאפשר לו להמשיך לפעול כבנק עצמאי. אמש (שני) הודיעו הבעלים לוועדי העובדים כי הם נחושים למכור את הבנק למזרחי טפחות, אשר צפוי למזגו לתוכו – תוך פיטורי עד 70% מכוח האדם.

נציגי ההנהלה הבהירו כי הם נכונים לנהל מו"מ על תנאי המיזוג בלבד, ולא על עצם ביצועו. כמו כן הובהר לנציגי הוועדים כי על אף מיזוג הפעילות של הבנק בפעילות בנק מזרחי טפחות, בכוונתם להפריד את עובדי אגוד שיוותרו מההסכמים הקיבוציים של יתר עובדי מזרחי טפחות.

בעקבות הפגישה התכנסו כל וועדי העובדים בבנק אגוד והחליטו פה אחד, על החרפת מאבקם – "חלפה תקופת השקט" מסרו, "אנחנו לא נלך כצאן לטבח. אם הבעלים רוצים להיות הנער השליח של בנק המזרחי – זכותם. אנו לא נשתף עם כך פעולה. עובדי בנק אגוד ינהלו מאבק בלתי מתפשר כדי למנוע את המיזוג״. לדבריהם השבתת הבנק היום (שלישי) הינה צעד ראשון בשורה של צעדים שבכוונת עובדי הבנק לנקוט שיכללו פעולות ארגוניות, תקשורתיות ומשפטיות.

עוד נמסר מוועדי העובדים כי ״לא מתקבל על הדעת לסגור בנק רווחי ויציב תוך פגיעה ב-1,200 עובדיו המסורים. יתכן כי בבנק ישראל מבקשים לחסוך במשאבי פיקוח על בנקים קטנים, לפיכך פועלים לצימצומם תוך פגיעה בתחרות וחיזוק בעלי השליטה בבנקים הגדולים, אשר ממילא מחזיקים בעוד תאגידים רבים במשק. אין ספק כי המרוויחים הגדולים יהיו משפחת עופר, לנדאו, מנור, אלמוג, שלמה אליהו ועוד."

לדברי העובדים, מיזוג שכזה רע הן לעובדים והן ללקוחות, והם מדגישים כי עמדתם נתמכת גם בעמדתם של כלכלנים בכירים ופקידים באוצר. "לקוחות כלל הבנקים בסופו  של יום ישלמו מחיר כבד מאוד. הריבית על ההלוואות תעלה ועל הפקדונות תרד ו'חשבון הפוך' יעלם. עובדי בנק אגוד לא מתכוונים לוותר. ננהל מאבק נחוש ובלתי מתפשר".

המיזוג בין הבנקים נדון לפני כחודשיים בועדת הכספים של הכנסת אשר הביעה התנגדות למהלך ואף מתחה ביקורת חריפה על התנהלות בנק ישראל אשר הצהיר כי הוא אינו צד בעסקה.

מבנק אגוד נמסר בתגובה כי: ״שלשת הוועדים בבנק אגוד, ועד המנהלים, ועד הפקידים, וועד אגוד מערכות, הודיעו היום, 30.10.17, על כוונתם להשבית את סניפי הבנק ליום אחד, מחר, 31.10.17. השביתה הוכרזה על רקע המו״מ המתנהל למכירת בנק אגוד לבנק מזרחי טפחות. הנהלת הבנק פועלת למזעור הפגיעה בלקוחות״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!