דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ישראל ביתנו

שחיתות ציבורית / השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב ירצה 15 חודשי מאסר

זאת במסגרת הסדר טיעון עליו חתם שר התיירות לשעבר | בנוסף, יוטל עליו קנס בסך 70 אלף שקלים | מיסז'יניקוב יודה בעבירת מרמה והפרת אמונים, לפיה ביקש למנות את בת זוגו לתפקיד בפסטיבל אותו מימן משרד התיירות בראשו עמד

שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב (צילום: פלאש 90).
שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב (צילום: פלאש 90).

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה היום (שלישי) לבית משפט השלום בתל-אביב, כתב אישום נגד שר התיירות לשעבר, סטס מיסז'ניקוב. יחד עם כתב האישום הוגש לבית המשפט הסדר טיעון במסגרתו יודה השר לשעבר בעבירה של מרמה והפרת אמונים, ובעובדות המצוינות בכתב האישום, ובית המשפט יתבקש לגזור עליו 15 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 70 אלף שקלים.

כתב האישום, שהוגש היום לבית המשפט על ידי עורכי הדין ד"ר מאור אבן חן וד"ר יונתן קרמר, מייחס למיסז'ניקוב פעולה בניגוד עניינים חמור, בעת שהוביל את תמיכת משרד התיירות, באמצעות תקציב של כמיליון שקלים, בפסטיבל הסטודנטים באילת בשנת 2010 ובמקביל המליץ למארגני הפסטיבל להעסיק את יוליה רוט, איתה ניהל מערכת יחסים קרובה ומוצנעת, בהפקת הפסטיבל.

לפי כתב האישום, מיסז'ניקוב פעל באופן אישי כדי לקדם את קיום הפסטיבל בתמיכת משרד התיירות, בראשו עמד, ודרש ממנכ"ל המשרד לעדכן אותו באופן שוטף לגבי התקדמות אישור ההתקשרות.

מיסז'ניקוב לא גילה לעובדי משרד התיירות על הקשר שיש לו עם רוט, את העובדה שרוט הועסקה על ידי חברת פלס (מפיקת הפסטיבל) בעקבות המלצתו; ואת העובדה שרוט אמורה הייתה לקבל כספים עבור עבודתה בהפקת הפסטיבל.

קידום האינטרסים הכספיים של רוט על ידי מיסז'ניקוב, תוך הסתרת ניגוד העניינים המהותי בו הוא נמצא,מהווה "מעשה של הפרת אמונים הפוגע בציבור", נטען בכתב האישום.

כחלק מהסדר הטיעון נמחק החשד שלפיו בעת כהונתו של מיסז'ניקוב כשר, בכמה אירועים רשמיים בארץ ובחו"ל, הוא שלח את אחד מיועציו לרכוש עבורו קוקאין והשתמש בסם באירועים. מיסז'ניקוב הכחיש בחקירתו את הטענה, ואמר שאלו המצאות של עד מדינה.

בספטמבר 2016 הודיעו היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה, שי ניצן, כי מצאו תשתית ראייתית להעמיד לדין את מיסז'ניקוב, סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום, ו-14 חשודים נוספים, חלקם בכירים בגופים ציבוריים, בגין עבירות שחיתות, זאת בכפוף לשימוע. זאת, כחלק מחקירת פרשת השחיתות במפלגת ישראל ביתנו. בחודש אוגוסט האחרון, הוגשו שני כתבי אישום ראשונים בפרשה – הכוללת למעלה מעשר פרשיות שונות – כנגד עשרה נאשמים, הבכירה ביותר ביניהם הייתה קירשנבאום.

פאינה קירשנבאום (צילום: פלאש 90).
פאינה קירשנבאום (צילום: פלאש 90).

עורך הדין יובל ששון, המייצג את מיסז'ניקוב, אמר היום בתגובה להסדר הטיעון כי "מרשי לקח את מלוא האחריות על עבירת הפרת אמונים; עבירה שהוא ביצע לפני שנים, בראשית כהונתו כשר התיירות בממשלה. בתקופה זו, מרשי הוביל כשר מאות פרויקטים כלכליים-תיירותיים בהצלחה רבה. העבירה נבעה מניגוד עניינים שמרשי נכנס אליו במהלך אחד מאותם פרויקטים".

עוד הוסיף כי "מרשי התפטר מהממשלה ומהכנסת והפסיק להיות איש ציבור הרבה לפני פרוץ חקירת המשטרה בפרשה הזאת. למרות האמור, הוא העדיף לקחת מלוא אחריות על העבירה שבוצעה, ולחסוך זמן משפט יקר לשני הצדדים. מרשי בחר שלא להאשים איש בטעות שביצע ולא לגרור לפרשה הזאת אף אדם נוסף. תחת זו מרשי בחר לשלם מחיר אישי כבד על ביצוע העבירה תוך תקווה שיוכל לפתוח בהמשך לכך דף חדש בחייו".

"מבלי להקל ראש בעבירה שבוצעה" סיכם, "אני מבקש להדגיש כי מדובר במעידה בודדת, היחידה שמרשי ביצע בעת שירותו כאיש ציבור, ובכלל. מרשי ומשפחתו עברו שלוש שנים קשות, שעה ששמו שורבב לשווא לפרשה ציבורית גדולה, המתנהלת בימים אלה בבית משפט. אנו שמחים, שרשויות אכיפת החוק לאחר ששמעו את דברינו, ואת טיעונינו לרבות ראיות התומכות בהם קבלו את טענותינו ובחרו להאשימו אך ורק בגין אותה מעידה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!