דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אילת

חינוך / הלימודים באילת הושבתו לשעה אחת במחאה נגד אלימות כלפי מורים

בעקבות מקרה האלימות שארע אתמול בעיר, בו תלמידים ירו במורה כדורי פלסטיק, לא התקיימו לימודים בשעה הראשונה בכלל בתי הספר בעיר | מזכ"לית הסתדרות המורים תגיע לעיר בשבוע הבא במטרה לחזק את עובדי ועובדות ההוראה

חצר בית ספר. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
חצר בית ספר. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
דוד טברסקי

שביתה בשעה הראשונה של הלימודים התקיימה היום (שישי) בכל בתי הספר העל-יסודיים באילת במחאה על מקרה אלימות חמור כלפי מורה שהתרחש אתמול.

שני קטינים נכנסו לבית ספר על יסודי ע"ש רבין באילת וירו במורה כדורי פלסטיק באמצעות אקדח "אייר-סופט", בעוד אחד הקטינים מצלם את האירוע. המורה ספגה פגיעה מאחד הכדורים בגבה ונגרם לה מכאוב וחבלה קלה. מאוחר יותר הודיעה המשטרה כי היא עצרה שני קטינים החשודים במעשה.

מעיריית אילת נמסר כי היא "רואה בחומרה רבה את האירוע שארע אמש בסיום יום הלימודים, בבית הספר התיכון ע״ש ״רבין״". מאיר יצחק הלוי, ראש עיריית אילת גינה גם הוא את המעשה והורה לכל הגורמים החינוכיים וגורמי האכיפה לפעול במלוא החומרה תוך אפס סבלנות לאלימות. בישיבה של בכירים בעירייה ביחד עם מנהלי בתי הספר העל יסודיים בעיר, יועצות בתי הספר וצוות תכנית ״עיר ללא אלימות״ הוחלט להקדיש את השעה השניה ללימודים היום (שישי) וביום ראשון לדיון בנושא.

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים פנתה הבוקר לשר החינוך, נפתלי בנט, ולמנכ"ל המשרד, שמואל אבואב כדי לדרוש מכלל בתי הספר בכל הארץ לערוך הסברה בנושא מניעת אלימות וקידום סובלנות על רקע אירוע האלימות באילת. בנוסף לכך, ביום ראשון הקרוב מכוונת בן דויד להגיע לבית הספר באילת במטרה לחזק את עובדי ועובדות ההוראה בבית הספר.

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90).
מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90).

מפורום ועדי ההורים היישוביים נמסר כי הוא "מגנה בתוקף כל התנהגות אלימה מחוץ ועל אחת כמה וכמה בין כותלי מוסד חינוכי. כולנו, כחברה, עדים להתדרדרות השיח הציבורי ולהתגברות האלימות המילולית והפיזית". בפורום קראו לראשי המדינה, לאנשי משרד החינוך ולהורים "לא לברוח מהנושא אלא לשבת יחדיו ולהקדיש שעות לימוד ייעודיות לנושא הסובלנות ומניעת אלימות".

בשנה האחרונה יצא ארגון המורים בקמפיין שקרא למדינה להחמיר בחקיקה את הענישה של הורים שיגלו אלימות כלפי אנשי סגל בבתי הספר. במסיבת עיתונאים שקיים, ציין יו"ר ארגון המורים, רן ארז, שממצאי סקר שערך הארגון במרץ האחרון הראו כי 87% מהמורים נחשפו לתופעות אלימות, וכמעט כל מורה שני נתקל בביטויי פגיעה מצד הורים – בעיקר אלימות מילולית. עוד העלה הסקר כי מעל לרבע מהמורים נתקלו בפגיעה ברכוש האישי וכרבע מהם סבלו מפגיעה פיזית. סקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה בקרב 400 מורים המהווים מדגם מייצג, מצא כי 55% מהם חוו אלימות מילולית מצד תלמידיהם, 42% נחשפו לביטויים פוגעים מצד הורים, 5% מהנסקרים העידו שנפלו קרבן לאלימות פיזית ו-5% סבלו מפגיעה ברכושם – ברוב המקרים מדובר ברכבם.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!