דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם העלאת קצבאות הנכות

מאבק הנכים / הסכם קצבת הנכות יעלה כהצעת חוק פרטית: "לאלץ את הממשלה לפעול"

על רקע העיכוב בקידום ההסכם אילו הגיעו הצדדים לפני למעלה מחודש, הודיעה היום (ב') סיעת המחנה הציוני כי היא תפעל לקידום המתווה המוסכם בחקיקה | אבי גבאי: "אם הממשלה לא מקדמת את החוק, אנחנו לוקחים את זה על עצמנו"

סיעת המחנה הציוני הגישה הצעת חוק להעלאת קצבאות הנכים (צילום: דוברות המחנה הציוני).
סיעת המחנה הציוני הגישה הצעת חוק להעלאת קצבאות הנכים (צילום: דוברות המחנה הציוני).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

סיעת המחנה הציוני הגישה היום (שני) הצעת חוק להעלאת קצבאות הנכים. ההצעה, המבוססת על ההסכמות שהושגו בין מטה מאבק הנכים ובין משרד האוצר בתיווך ההסתדרות, ומיועדת לאתגר את הקואליציה לעמוד בהתחייבויותיה לארגוני הנכים. המתווה שעליו נסמכת הצעת החוק הושג כבר בסוף ספטמבר האחרון, אך מאז לא קודמה החקיקה בנושא. זאת למרות שעל פי ההסכמות, הפעימה הראשונה של העלאת ה אמורה להיכנס בתחילת 2018.

במפגש שהתקיים בכנסת, בהשתתפות יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, חברי כנסת מסיעת המחנה הציוני ונציגי מטה מאבק הנכים, הוצגה הצעת החוק , שכאמור, נועדה להעלות על שולחן הדיונים את התחייבויות הקואליציה בראשות שר האוצר, משה כחלון ויו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן.

בין היתר, כוללת ההצעה הגדלת תקציב קצבאות הנכות ל-4.2 מיליארד שקלים, על פני ארבע השנים הקרובות; הצמדת הקצבאות לשכר הממוצע במשק; העלאת גובה הקצבה במספר פעימות, החל מינואר 2018, עד לגובה של 4,500 שקלים עבור הנכים ברמת הנכות הקשה ביותר; הגדלת תקציב הקצבאות לילדים נכים ב-150 מיליון שקלים; תוספת תקציב של 75 מיליון שקלים לטובת עידוד תעסוקת נכים; תוספת תקציב של 300 מיליון שקלים לטובת קצבאות נכות עבור קשישים.

עוד נכלל בהצעת החוק, תיקון משמעותי במנגנון ה"דיסריגארד" (ההכנסה מעבודה, שממנה ומעלה מקוזזת הקצבה)כך שייווצר תמריץ ליציאה לעבודה לנכים שיכולים לעשות זאת. על פי ההצעה, יעמוד הסכום המינימלי על 4,300 שקלים (בניגוד למצב כיום בו הקצבה מתקזזת כנגד שכר בגובה 2,800 שקלים ומעלה).

"הגיע הזמן שהממשלה תפסיק לקדם חוקים צרפתיים ותתחיל לקדם חוקים ישראלים, חוקים שמבוססים על ערבות הדדית, חוקים שיקדמו את החברה ויעזרו לחלשים" אמר היום גבאי, "לכן, אם הממשלה לא מקדמת את החוק אליו התחייבה לפתרון משבר קצבאות הנכים, אנחנו לוקחים את זה על עצמנו ומניחים היום הצעת חוק שכוללת את התחייבות הממשלה להעלאת קצבת הנכות".

ח"כ יואל חסון, יו"ר סיעת המחנה הציוני, הוסיף כי  "הצעת החוק נועדה לאלץ את הממשלה למצוא פתרון ולסיים את מאבק הנכים שהמדינה מפקירה לחרפת רעב. אין ספק כי היחסים בין הארגונים נציגי הנכים מורכבים, אך המטרה היא משותפת. סיעת המחנה הציוני תקים צוות בראשות ח"כ מיקי רוזנטל, שירכז את עמדת הסיעה בדיוני הוועדה בכנסת כדי למקסם את הישגי המאבק ולהצמיד עד כמה שניתן את קצבאות הנכים לשכר המינימום".

נעמי מורביה, יו"ר מטה מאבק הנכים, אמרה כי "מטה מאבק הנכים מברך את המחנה הציוני על היוזמה להגשת תזכיר חוק המבוסס על ההסכם שהתקבל בליל ה-28 לספטמבר בהסתדרות עם ח"כ דוד ביטן, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ופרופ' אבי שמחון, ומאמין כי המחנה הציוני יעשה כל שביכולתו להבאת ההסכם לכדי ביצוע בפועל, ואף מעבר לכך בוועדות הכנסת ובמליאת הכנסת".

ראש האופוזיציה ושר הרווחה לשעבר, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג אמר כי "יש פה הזדמנות נדירה להביא מתווה שיעשה מעט מן הצדק המחייב כלפי אוכלוסיית הנכים בישראל ובכך למגר חלק מגטאות העוני שממשלות ישראל יצרו. אנו ניאבק בכל דרך על מנת להעביר את המתווה שהוסכם בין נציגי הנכים לממשלה, שכעת גוררת רגליים בהעברתו. אני קורא לארגוני הנכים להגיע לאחדות בתוכם, כדי לנצל את ההזמנות ההיסטורית וההסכמה הלאומית הרחבה שקיימת בעניינם."

אלכס פרידמן, מיוזמי מאבק הנכים ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם", אמר בתגובה להודעת המחנה הציוני, כי "אנו מודים לאבי גבאי וסיעתו על החיזוק והתמיכה בהסכם שגובש בהובלת יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אך יחד עם זאת כרגע צריך לפעול באחדות כוחות למען יישום ההסכם ואין מקום למבחנים ואתגרים שגובלים לפופוליזם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!