דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם קיבוצי

חברה ועבודה / עובדות ועובדי כפרי הילדים המאוגדים בהסתדרות חתמו על הסכם קיבוצי

לפני שנתיים התאגדו העובדים בהסתדרות, והיום (ד') חתמו על הסכם קיבוצי המשפר את תנאי העסקתם | בין ההישגים: הגדלת שכר הבסיס, שיפור תנאי הרווחה ותוספת שכר שנתית

חתימה על מסמך (shutterstock)
חתימה על מסמך (shutterstock)

לפני שנתיים התאגדו בהסתדרות עשרות עובדות ועובדי כפרי הילדים – 'נרדים' בערד ו'מגדים' במגדל העמק, והיום (רביעי) הגיעו למעמד חתימת הסכם קיבוצי המשפר את תנאי ההעסקה והרווחה במקום עבודתם. יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות, לאון פרץ, אמר: "אני מברך את קבוצת עובדי כפרי הנוער אשר פנו להסתדרות במטרה לשפר את תנאי העסקתם וביטחונם התעסוקתי, ומעתה הם ייהנו מהסכם מצוין ועשיר בהישגים אשר יחזק את מעמדם".

המפעילה של שני כפרי הילדים היא האגודה הישראלית לכפרי ילדים SOS, כחלק מפעילותו של הארגון הבינלאומי SOS Children's villages International, ובתמיכת משרד הרווחה. בכפרים מתגוררים, במסגרות של משפחתונים, ילדים בסיכון, יתומים או ילדים שמשפחותיהם אינן יכולות לטפל בהם.

חתימת ההסכם בעלה נגב-נחלת ערן. צילום: דוברות ההסתדרות.
חתימת ההסכם בעלה נגב-נחלת ערן. צילום: דוברות ההסתדרות.

רק ביולי האחרון נחתם הסכם קיבוצי ראשון עבור כ-250 עובדי הכפר השיקומי 'עלה נגב – נחלת ערן', שהתאגדו בהסתדרות לפני כשנה. הכפר השיקומי ממוקם בסמוך לאופקים ומהווה בית חם לתינוקות, לילדים ולמבוגרים בעלי מוגבלויות שכליות-התפתחותיות המשולבות בנכויות פיזיות קשות.

במסגרת ההסכם גובשו בין היתר ההישגים הבאים: תוספת שכר שנתית; הסדרה והגדלה של בסיס השכר המבוטח לפנסיה; קרן השתלמות לכל העובדים הקבועים ותשלום מענק לעובדים שהשלימו מספר מינימלי של שנות ותק. לצד זאת ההסכם מסדיר את ביטחונם התעסוקתי של העובדים ומונע אפשרות של פיטורים שרירותיים וכן מסדיר תשלומים המשולמים לעובדים עבור עבודה בסופי שבוע, חגים ומועדים, כוננויות, טיולים, משמרות מפוצלות וקריאות פתע.

בנוסף לכך כחלק מההסכם נקבעו חופשות, לרבות ימי בחירה וחופשות לרגל נסיבות אישיות של העובדים; הוסדרו תשלומים עבור מחלה (לרבות ימי מחלה בהצהרה), דמי הבראה משופרים לפי הנהוג במגזר הציבורי, ביגוד וציוד, והחזר הוצאות; הוסדרו זכויות העובדים המתגוררים בתוך שטח כפרי הילדים. כמו כן הוסדר ביטוח לעובדים שיחול על תביעות כנגדם בקשר לעבודתם ונקבעו תנאי רווחה כמו גובה השי לחג, ימי גיבוש והשתלמויות ופעילותו של ועד העובדים.

פרץ הוסיף: "אני מבקש להודות להנהלת העמותה אשר השכילה לגשר על הפערים ויחד עמנו לבנות אמון ומחויבות הדדית לשיתוף פעולה. תודתי נתונה גם למזכירת האיגוד המקצועי מהמרחב שרה איצקוביץ, ליועצת המשפטית ד"ר מור ארזי גלבוע וכמובן לחברי הוועד ועובדי SOS שלא ויתרו ועל אף הקשיים גילו נחישות, סבלנות ואורך רוח לאורך כל המו"מ".

יו"ר ועד הפעולה של עמותת האגודה הישראלית לכפרי ילדים SOS, מלי בן שטרית: "בסיומו של מו"מ מורכב וממושך אני מודה להנהלה על שיתוף הפעולה שבעזרתו הגענו להסכמות, לחברי הוועד ולכל עובדי הכפרים אשר סיפקו גב ותמיכה לאורך כל הדרך. תודה ענקית מגיעה גם להסתדרות ולנציגיה המקצועיים, ובראשם לאון פרץ יו"ר מרחב עמקים צפוני, אשר בלעדיו לא היינו מגיעים להישגים הגדולים שלפנינו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!