דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / כדורגל: נבחרת סין החלה להתאמן בגרמניה, האוהדים המקומיים מוחים

הנבחרת האולימפית של סין התייצבה למשחק אימון, ראשון מתוך 16, נגד קבוצה מהליגה הגרמנית הרביעית | אוהדי המארחת הניפו ביציע את דגל טיבט, והסינים ירדו מהמגרש בזעם | רק אחרי חצי שעה הרוחות נרגעו, והמשחק חודש

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא סין שי ג'ינפינג צופים במשחק כדורגל בין נבחרות סין וגרמני בברלין, יולי 2017 (AP Photo/Michael Sohn, pool)
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא סין שי ג'ינפינג צופים במשחק כדורגל בין נבחרות סין וגרמני בברלין, יולי 2017 (AP Photo/Michael Sohn, pool)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

פרויקט הדגל בפרויקט המשותף של הליגה הסינית להתאחדות הכדורגל הגרמנית, יצא אתמול (שבת ) לדרך, נבחרת סין עד גיל 20 התארחה למשחק אימון ראשון מול קבוצת TSV Schott Mainz מהליגה הרביעית בגרמניה. היה זה משחק האימון הראשון, מתוך 16 שיקיימו קבוצות גרמניות מהליגה הרביעית מול הנבחרת האולימפית של סין, כחלק מהכנותיה לאולימפיאדת טוקיו 2020.

המשחק המסקרן אתמול, נערך בגרמניה, לעיני 400 צופים שהגיעו לצפות בקבוצתם האהובה מול הנבחרת הסינית הצעירה. למרות הפתיחה החגיגית, תוך זמן קצר השתנה האווירה השתנתה והפכה לעוינת. דגל טיבט, הכבושה על ידי סין, הונף ביציע הגרמני, ושחקני נבחרת סין ירדו מהמגרש בזעם. רק אחרי כחצי שעה של ניסיונות שכנוע, הצליח הצוות הגרמני שמלווה את הנבחרת הסינית להביא את האוהדים לקפל את הדגל הטיבטי ולהחזיר את הקבוצות למגרש.

התאחדות הכדורגל הגרמנית ציפתה להתנגדות או ביקורת ביציע, על החלטה לערוך משחקי אימון נגד נבחרת סין, אבל אף אחד לא ציפה שדגלי טיבט הם אלו שיונפו כאות מחאה ביציעי מיינץ.

סגן יו"ר התאחדות הגרמנית, רוני זימרמן, מתח ביקורת על ההחלטה הסינית לרדת המגרש. "אנחנו כמובן רוצים להיות מארחים טובים, לכן אנחנו לא מרוצים מהאירועים האלו" אמר, "אנחנו מראש חתמנו על חוזה עם סין שמתייחס לחופש הביטוי בגרמניה, אנו מאמינים שלתלות דגל באצטדיון הוא חלק מזה. נדבר שוב עם המשלחת הסינית ונבקש מהם לקחת את זה באופן רגוע יותר בפעם הבאה". עם זאת, זימרמן לא חסך בביקורת גם על האוהדים הגרמנים. " לעומת זאת" הוסיף, "אנו מגנים את הפרובוקציה המתוכננת נגד האורחים שלנו".

שיתוף הפעולה בין המדינות הוא חלק מתוכנית חמשת הכוכבים של ממשלת סין, שמעניקה להתאחדות הגרמנית את הזכות לפיתוח הנבחרות, הליגה ותרבות הכדורגל במדינה. בין התיר, מעניקה התוכנית להתאחדות הגרמנית, את האחריות על פיתוח הנבחרת האולימפית של סין. לשם כך, במהלך החודשים הקרובים תתגורר הנבחרת הסינית בסמוך לעיר היידלברג, ותודרך על ידי לארס איסקה ,שהיה עוזר המאמן של הנבחרת הגרמנית הצעירה בין השנים 2013 ל-2016.

למרות ההתלהבות בצד מקבלי החלטות, נראה כי המועדונים שעתידים להשתתף במשחקי האימון מתלהבים מעט פחות מהפרויקט. בהסכם המקורי הנבחרת הצעירה הייתה אמורה להצטרף כקבוצה מהמניין לליגה האזורית הדרום מערבית, ולשחק כל שבוע מול אחת מ-19 הקבוצות בליגה. אבל אחרי ביקורת רבה על הפרויקט, הוחלט שהסינים ישחקו רק מול 16 הקבוצות שהסכימו לכך, ורק משחק אחד מול כל קבוצה במקום שניים. כל אחד מהמועדונים יקבל 15 אלף דולר על משחק האימון, סכום לא מבוטל לקבוצות הקטנות יותר בליגה הרביעית.

שלוש הקבוצות שבחרו לא להשתתף במשחקי הידידות הן שטוטגרט קיקרס, וולדהוף מנהיים וטוס קובלנץ. מרקוס קומפ, המנהל של וולדהוף מנהיים, הסביר לתקשורת הגרמנית את סדר העדיפויות, השפוט למדי, של קבוצתו: "ההצלחה הספורטיבית בליגה, היא בעדיפות עליונה אצלנו. ולכן אנו צריכים לאפשר זמן החלמה וזמן הכנה למשחקים הבאים שלנו בליגה".

כעת נותר לראות מה יקרה בשבוע הבא, כשהנבחרת הסינית תתייצב למשחק אימון נוסף. האם האוהדים שמתנגדים לפרויקט המשותף יבואו להפגין עם עוד דגלי טיבט או בדרך אחרת? לאוהדים הגרמנים לא חסרה יצירתיות, והמשלחת הסינית שציפתה לאירוח חגיגי, כנראה עוד תצטער שהגיעה להתאמן בדרך מעוררת מחלוקת בגרמניה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!