דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מקסיקו

כלכלה עולמית / שני כורים מקסיקנים נרצחו במהלך שביתה - ע"י שליחיו של המעסיק

האחים ויקטור ומרסלינו סהואניטלה פניה נרצחו במהלך שביתה שקטה, שמנהלים העובדים בשבועיים האחרונים במכרה 'מדיה לונה' בעיר גואררו | הרוצחים נשלחו ככל הנראה על ידי בריונים מאיגוד עובדים, המזוהה עם המעסיק

עובדי מכרה Media Luna במקסיקו (צילום מסך מתוך אתר IndustriALL).
עובדי מכרה Media Luna במקסיקו (צילום מסך מתוך אתר IndustriALL).
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

גם בשנת 2017 זכות ההתאגדות אינה מובטחת לעובדים בעולם. במקסיקו, שני כורים המועסקים על ידי חברת 'טורקס זהב משאבים – מקסיקו' (Torex Gold Resources of Mexico) נרצחו בירי במהלך שביתה שקטה, על ידי בריונים חמושים שנשכרו על ידי איגוד מקצועי בשם 'הקונפדרציה של העובדים המקסיקנים' (CTM), ארגון המזוהה עם המעסיק.

ב-18 בנובמבר תקפו בריונים של ה-CTM את העובדים, ששבתו במשך 17 יום במכרה מדיה לונה בגואררו, ורצחו את האחים ויקטור ומרסלינו סהואניטלה פניה.

כ-600 כורים מעורבים בסכסוך העבודה, משום שהם סירבו להצטרף ל-CTM, אשר לטענתם "לא מגנים על זכויותיהם ומבצעים באופן עקבי בגידות, העלבות, תקיפות ואיומים על העובדים, והם כפופים לחלוטין לאינטרסים של החברה". לוס מינרוס והחברה הקנדית נמצאים במו"מ מאז 13 בנובמבר, ומנכ"ל החברה הביע נכונות לפתור את המחלוקת, אך נכשל בלעשות זאת

העובדים החליטו להצטרף לאיגוד 'לוס מינרוס' (SNTMMSRM), המסונף לאיגוד המקצועי העולמי של עובדי התעשייה 'אינדוסטריאל' industryall. "בריונים חמושים של CTM אחראים לאחד המקרים הקשים ביותר של דיכוי של כורים ותושבים. האיגוד 'לוס מינרוס' מצביע על האחראים לאלימות – חברת 'טורקס זהב ומשאבים-קנדה', משרד העבודה והרווחה (STPS) והסניף המקומי של ה-CTM, ודורש שיוגשו נגדם כתבי אישום פלילי, כדי שלא יישארו ללא עונש על ההתקפה המרושעת והפחדנית", נמסר בהצהרה הרשמית של האיגוד.

המזכיר הכללי של 'אינדסטריאול', ולטר סאנצ'ס, דרש מנשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו, ממשרד הפנים ומ-STPS לגנות בתקיפות את הריגתם של הכורים. "האיגוד העולמי 'אינדסטריאול' קורא לממשלה המקסיקנית לפעול באופן מיידי כדי להבטיח את שלומם של העובדים השובתים, ולהבטיח את זכויות היסוד של העובדים במכרה – כולל חופש ההתאגדות, הזכות להקים איגוד והזכות למשא ומתן קיבוצי, כפי שנקבע באמנות של ארגון העבודה הבינלאומי 87 ו-98 " הארגון דרש כי האחראים על מעשי הרצח יעמדו למשפט ויקבלו עונש וכן לחקור את מעורבות החברה המפעילה את המכרה, באירועים האלימים.

בתחום המשאבים הטבעיים של מדינות, כרייתם, עיבודם ושינועם, מעורבות חברות ענק בינלאומיות המקיימות עסקאות של מיליארדים. בסדרי גודל של פעילות עסקית כזו כוחם של העובדים, נמצא כמעט אך ורק בהתאגדות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!