דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

משבר "נגב קרמיקה" / עובדי 'נגב קרמיקה' מפגינים לאחר שקיבלו שוב מכתבי שימוע לפני פיטורים

לאחר מאבק של 5 שבועות פסק בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע כי סגירת המפעל תצא לפועל | 140 עובדי המפעל, חלק גדול מהם כבר מבוגרים, נמצאים על סף יאוש וממשיכים להפגין בקריאה לממשלה לקחת אחריות על המצב: "הנגב לא הפקר!"

עובדי נגב קרמיקה מפגינים (ללא קרדיט)
עובדי נגב קרמיקה מפגינים (ללא קרדיט)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי נגב קרמיקה בירוחם קיבלו אתמול (רביעי), בשעות הבוקר, בפעם השנייה, מכתבי זימון לשימועים לקראת פיטורין – זאת לאחר פסק הדין מאתמול בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע אשר הכשיר את סגירת המפעל לפני חמישה שבועות. עובדי המפעל הפגינו הבוקר בשעריו, שרפו צמיגים וחסמו גם את צומת הכניסה לירוחם. "לחם עבודה! הנהלה גנבים, שודדים, מושחתים!" קראו העובדים בהתייחס לטענתם כי חברת "ויוליה קרדיט" אשר רכשה את חברת נגב קרמיקה לפני כשבעה חודשים התחייבה להמשיך ולהפעיל גם את מפעל הייצור. כמו כן קראו לממשלת ישראל להתעורר ולפעול להצלת מקום עבודתם, "הנגב לא הפקר!", קראו.

"על זה אנחנו נלחמים, על הלחם" אמר משה, אחד המפגינים, לתקשורת כשהוא מנופף בפרוסות לחם. "שהממשלה תתעורר, שביבי נתניהו יראה את התמונה הזו. איפה כל שרי הממשלה שהיו פה בהתחלה? למה נעלמו פה עכשיו? איפה כולם? כולם כועסים פה. אנחנו נמצאים בפריפריה, למה אף אחד לא מסתכל עלינו? בגיל שלי מי יסתכל עלי? בגיל 56 אחרי ניתוח לב פתוח וארבעה צינתורים? למה ראש המועצה לא סגרת היום את היישוב? היום נסגר המפעל הזה מחר ייסגר מפעל אחר".

כחלק מפעילות המחאה של העובדים, בני משפחותיהם ופעילים חברתיים מירוחם וממקומות אחרים, נחסמו לתנועה לפרקי זמן קצרים הצמתים שוקת ולהבים. כוחות משטרה שהגיעו למקום פעלו לפזר את החסימות ובמקביל הכווינו את הנהגים לדרכים חלופיות.

"כידוע לך היטב, ובהמשך להודעת החברה מיום 13.10.2017, מצבו הכלכלי של המפעל כבר אינו מצדיק את קיומו ומשכך החליטה החברה על סגירתו". כך נכתב במכתבי הפיטורין שנשלחו לעובדים בשעות הבוקר באמצעות שליחים במסירה אישית. "משכך ובהמשך להחלטת בית הדין לעבודה אשר התירה לחברת נגב קרמיקה בע"מ לפעול לסגירת המפעל החליטה החברה לפעול לסיום העסקתם של כלל עובדי המפעל", המשך לשון ההודעה.

עובדי נגב קרמיקה מול המפעל (צילום: חני בריגע)
עובדי נגב קרמיקה מול המפעל (צילום: חני בריגע)

כזכור הבהיר בית הדין לעבודה אמש כי ההנהלה מחוייבת בשימועים, שיערכו בתום לב, כלפי עובדיה המפוטרים, שיערכו 15 יום בלבד לאחר שליחת הודעות הפיטורים. בית הדין אף המליץ בפניה לשקול את המשך העסקתם של חלק מהעובדים בתפקידים אחרים בשורותיה, ותשלום פיצויים מוגדלים לאחרים. כמו כן הבהיר כי החברה תהא מחוייבת גם בתשלום חודש ימי הודעה מראש על פיטורין לעובדים, על פי החוק. "בטרם תתקבל ההחלטה על סיום העסקתך, הנך מוזמן בזאת לשיחת שימוע, במסגרתה תינתן לך ההזדמנות להעלות כל טענה, ובכלל זה היכולת להגיב לנטען בהודעה זו ולצרף כל מסמך ככל שברצונך לעשות כן", הבהיר המכתב, והוסיף כי במידה ולא יגיעו העובדים במועד שנקבע להם, יאבדו את זכותם זו. "לאחר קיום ישיבת השימוע או אי קיומה, תתקבל החלטת החברה בעניינך. הודעה בדבר ההחלטה תועבר אליך לאחר קבלתה".

המכתבים, החתומים על ידי סמנכ"לית משאבי אנוש בחברה אדוה אברמוביץ', נסתיימו במילים: "לתשומת ליבך, עקב היותו של המפעל סגור החל ממועד קבלת הזמנה זו, הרי שעד למועד קבלת ההחלטה בעניינך נוכחותך אינה נדרשת במקום העבודה, וזאת בכפוף לזכויותיך על פי דין בקשר עם תשלום שכר עבודה ו\או חופשה".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!