דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט וחברה / שחקני נבחרת פורטוגל התגייסו לשיקום נזקי השריפה הגדולה במדינה

חודש לאחר השריפות שהשתוללו בצפון פורטוגל וגבו את חייהם של יותר מ-40 בני אדם, בחרו שחקני נבחרת הכדורגל של פורטוגל להתגייס למאמצי השיקום | "החלטנו לשחק בשני המחוזות שנפגעו הכי הרבה בשריפות, כל ההכנסות ישמשו לתמוך במשפחות"

נבחרת הכדורגל הלאומית של פורטוגל (צילום: AP Photo/Eugenio Savio).
נבחרת הכדורגל הלאומית של פורטוגל (צילום: AP Photo/Eugenio Savio).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אנו חיים בזמנים משתנים, עד לפני כמה שנים תפקיד הספורטאים בעולם היה בעיקר להתחרות ביניהם רק כדי לשעשע את כל הצופים במגרש הספורט או בבית ולהעניק לנו קצת נחת מחיי היומיום הקשים והשוחקים. כיום, הספורטאים מבינים יותר את ההשפעה החברתית והכלכלית שיש להם ומוכנים לעזור ולהתגייס למען אנשים אחרים שצריכים את עזרתם לאחר אסונות טבע קשים או סביבת חיים אכזרית.

כדורסלן העבר טים דאנקן גייס כסף למען נפגעי ההוריקן באיי הבתולה והלך לחלק מוצרי מזון ביחד עם מתנדבים נוספים. קשרה של מנצ'סטר יונייטד ונבחרת ספרד חואן מטה הקים את "common goal" במטרה ששחקני כדורגל יתרמו אחוז מהמשכורת שלהם כדי להקים פרויקטים שמקדמים ילדים ונערים ברחבי העולם שחייהם פחות האירו להם פנים. שחקני קבוצת הנוער של אברטון גייסו כסף להקמת בית לחסרי בית בעירם ועוד אין ספור דוגמאות. בשבוע וחצי האחרון גם בנבחרת פורטוגל בכדורגל בחרו להצטרף לשינוי החברתי שמתרחש בעולם הספורט לנגד עינינו והתגייסו ביחד למען נפגעי שריפות הענק שהשתוללו בצפון פורטוגל.

חודש אוקטובר השנה היה היבש ביותר ב-87 השנים האחרונות בפורטוגל, היובש הקיצוני ככל הנראה הוביל לכך שבתחילת החודש פרצו שריפות ענק ברחבי צפון פורטוגל. השריפות השתוללו בגלל מזג האוויר שכלל גם שילוב של טמפרטורה גבוהה ולחות נמוכה יחסית לתקופה. כתוצאה מהשריפות הגדולות נגבו חייהם של יותר מ-40 בני אדם, רבים נוספים נפצעו ונשרפו יערות ובתים רבים. לבסוף, עבודת כיבוי מאומצת בשילוב הגשם שירד בסופו של דבר הביאו לכיבוי השריפות

לאחר הבנת גודל האסון, הכריז ראש ממשלת פורטוגל אנטוניו קוסטה על שלושה ימי אבל ואמר: "המדינה שלנו סבלה ממגפת השריפות הקשה ביותר מאז 2006, זהו רגע של אבל והזמן להראות את תנחומינו למשפחות הקרבנות". בסיום ימי האבל הכריז ראש הממשלה על הגדלת התקציב למערך הכבאות כדי שהשריפות הבאות יהיו תחת שליטה טובה יותר ופחות הרסניות. ארגונים מרחבי פורטוגל החלו לגייס כספים כדי להתחיל את השיקום הארוך של היערות, הבתים וחיי האנשים שנפגעו מהשריפות הקטלניות. גם התאחדות הכדורגל הפורטוגלית הצטרפה למאמץ וגייסה את הנבחרת הלאומית לגיוס כספים ותרומה לקהילה.

הנבחרת הפורטגלית הבטיחה את העליה למוקדמות גביע העולם אחרי שסיימו במקום הראשון בבית ב' במוקדמות גביע העולם שכלל גם את נבחרות שוויץ, הונגריה, איי פארו, לטביה ואנדורה. בעקבות העליה למונדיאל קבעו הפורטוגלים שני משחקי אימון והכנה באמצע נובמבר מול נבחרות ארה"ב וסעודיה. שני המשחקים המתכוננים הועברו למגרשי הכדורגל בצפון המדינה כדי לאפשר לתושבים המקומיים ליהנות מקצת נחת בעזרת ההגעה של הנבחרת הלאומית העירה. הערים שנבחרו לאחר את המשחקים הן ויסאו ולאירה.

התאחדות הכדורגל לא הסתפקה רק במשחקי הידידות והחליטה על פתיחתו של קמפיין בשם "Tudo porPortugal", שפירושו "הכל לפורטוגל" הקמפיין אסף עד כה 720 אלף יורו שישמשו לבניה מחודשת של בתים שנהרסו בשריפה. התאחדות פרסמה באתר האינטרנט שלה "החלטנו לשחק בשני המחוזות שנפגעו הכי הרבה בשריפות, כל ההכנסות ישמשו לתמוך במשפחות"

כוכבי הנבחרת הצטרפו למאמץ החברתי והלכו להיפגש עם אזרחי פורטוגל באזורים מוכי השריפה במטרה לראות ולהכיר את גודל האסון דרך עיניהם ולפגוש את האנשים שזקוקים כעת לכמה רגעים של אמפתיה ואושר. אנדראה סילבה חלוץ מילאן וז'ואאו מריו קשר אינטר הלכו להיפגש עם תלמידות בית ספר תיכון אשר נפגעו בשריפה ופרסמו סרטון בפייסבוק עם הכיתוב "לאחר כל כך הרבה טרגדיות, הלכנו לבית ספר כדי להפתיע את תלמידים של ויירה דה לייריה, אחד האזורים שנפגעו ביותר".

שחקני נבחרת אחרים הלכו להפתיע ילדים קטנים ופגשו קבוצה קטנה מעורבבת בנים ובנות מהילדים שלומדים בבתי הספר הייסודים באזור, אותם לקחו לצפות לראשונה בחייהם במשחק כדורגל של הנבחרת האהובה. במשחקים עצמם ניצחה נבחרת פורטוגל את נבחרת סעודיה 3:0 וסיימה בתיקו 1:1 עם ארה"ב. בזמנים כאלו הכדורגל יכול לחבר אנשים ולעזור לגייס כספים שיעניקו תקווה מחודשת לאנשים שנפגעו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!