דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נגב קרמיקה

נגב קרמיקה / ההסתדרות הגישה ערעור נגד סגירת מפעל נגב קרמיקה בירוחם

לאחר שנכשל המו"מ ובית הדין דחה את העתירה נגד פיטורי 140 עובדי המפעל, הגישה ההסתדרות ערעור לבית הדין הארצי | בערעור טוענים: הקרן ידעה את מצבו של המפעל, והיא סוגרת אותו כי הייבוא משתלם לה יותר | ההנהלה בתגובה: "ההסתדרות ממשיכה להפריח שקרים"

הפגנת תמיכה בעובדי נגב קרמיקה מחוץ לבית הדין לעבודה בבאר שבע, 30.10.2017. (צילום: דוברות ההסתדרות).
הפגנת תמיכה בעובדי נגב קרמיקה מחוץ לבית הדין לעבודה בבאר שבע, 30.10.2017. (צילום: דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הגישה ערעור לבית הדין הארצי לעבודה על החלטת בית הדין האזורי לאשר את סגירת מפעל נגב קרמיקה בירוחם ולפטר את 140 עובדיו. כמו כן ביקשה כי בית הדין יקיים דיון דחוף בבקשה לעכב את הליכי השימועים שהחלו והפיטורין עד לקבלת ההחלטה בערעור.

בהודעת הערעור שהוגשה על ידי עורכי הדין אלעד מורג ויערה צ'ישינסקי, מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, טוענת ההסתדרות כי בית הדין האזורי שגה בכך שלא הורה על פתיחת המפעל במקביל למשא ומתן שהתנהל בחודש האחרון בין העובדים להנהלה, והעניק בכך להנהלה יתרון בלתי הוגן אשר התבטא בכישלון המו"מ.

"מסכת העובדת שתגולל המערערת בפני בית דין נכבד זה" נכתב בפתח העתירה, "חושפת  זן ייחודי, ציני, מפר וחסר תום של התנהלות 'עסקית' מצד המשיבה, אשר הפילה קורבן את 140 עובדי מפעל המשיבה בירוחם, ודנה אותם לחיי אבטלה ועוני".

בנוסף טוענת ההסתדרות כי ההנהלה כלל לא הוכיחה כי המפעל אכן מצוי בקשיים כלכליים המחייבים את סגירתו – אלא רק כי ייתכן והייבוא משתלם להנהלה יותר מהייצור – דבר שהיה ידוע להנהלה כבר בעת רכישת המפעל באפריל האחרון. לטענתה קבוצת הרוכשים בראשות איש העסקים יריב לרנר ובשיתוף עם קרן ויוליה קרדיט, זכו במכרז לרכישת החברה שהייתה בהקפאת הליכים – בשל תמיכת העובדים אשר הובהר להם כי בכוונתה לפתח ולקדם את המפעל – וזאת כשתנאי השוק ומצבו של המפעל ידועים לה היטב. לדבריה סגירת המפעל בהפתעה ובלא הידברות עם נציגות העובדים לפני כחודש וחצי משקפת חוסר תום לב קיצוני.

נזכיר כי במקביל פנו העובדים באמצעות עורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין גם לבית הדין המחוזי בבקשה תקדימית לחייב את הנהלת המפעל לנקוט בפעולות הנדרשות לשם העברתו לרוכש או משקיע חדש, בלא חובות, על מנת שיפעיל אותו אגב העסקת כלל העובדים.

ביום שלישי דחה בית הדין לעבודה בבאר שבע את בקשת ההסתדרות להורות להנהלת נגב קרמיקה לחזור ולהפעיל את מפעל הייצור שלה בירוחם, כשהוא מקבל את טענות ההנהלה כי זכותה לסגור את המפעל המצוי בהפסדים, וזאת לאחר שהקפיא בית הדין בקשה זו במשך חודשים לצורך קיום משא ומתן. משמעות ההחלטה הייתה ש-140 העובדים, שעבודתם הושבתה מזה חמישה שבועות, יפוטרו. עם זאת הורה בית הדין להנהלה לערוך לכלל העובדים שימועים כקבוע בחוק – תוך מתן 15 ימי התראה מראש.

"כולנו פה מאוכזבים, וקשה כבר לדבר. היינו בטוחים שההחלטה תהיה אחרת" אמר יו"ר ועד העובדים יעקב צרפתי בתגובה לדחיית העתירה. "אנחנו מקווים שהממשלה תשים פה את כל כובד משקלה כי אי אפשר להגדיל פה את האבטלה בירוחם שגם ככה עומדת על 11%". ראש עיריית דימונה מיכאל ביטון הבהיר כי בכוונתו להמשיך ולפעול בניסיון למנוע את סגירת המפעל ולמצוא פתרון לעובדיו.

מהנהלת נגב נמסר: "צר לנו שההסתדרות זורה חול וממשיכה להפריח שקרים בתקשורת, בפני העובדים ואף בבית הדין לעבודה. הגענו במטרה להבריא את כל הקבוצה ובכלל זה גם את המפעל. כל מי שטוען כי רכשנו את החברה במטרה לסגור את המפעל בירוחם מתבטא בחוסר אחריות ומטעה את הציבור ואת העובדים.

לאחר כחצי שנה של עבודה מאומצת הגענו למסקנה הקשה שאין התכנות כלכלית למפעל לייצור אריחי פורצלן בישראל וזאת בשל מדיניות ממשלה המעודדת יבוא זול.

בצער רב ומתוך אחריות לעתידם של שאר 550 עובדי הקבוצה, קיבלנו את ההחלטה הקשה לסגור את המפעל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!