דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההתנחלויות ביהודה ושומרון

צבא ובטחון / נערים טיילו בכפר בשומרון והותקפו, אחד המלווים ירה למוות בפלסטיני

לטענת מלווי הטיול, פלסטינים הקיפו את קבוצת הילדים שהלכו בשדות הכפר, זרקו אבנים ופצעו שלושה מהם | פלסטיני בשנות ה-40 לחייו נורה בתקרית על ידי אחד המלווים, ובהמשך נקבע מותו | משתתפי הטיול הסתתרו במערה עד לחילוצם על ידי צה"ל

זירת האירוע בקוסרא (צילום: יש דין)
זירת האירוע בקוסרא (צילום: יש דין)
שי ניר

פלסטיני נהרג מירי שביצע מלווה של קבוצת נערים ישראלים, שטיילה בסמוך לכפר קוסרא בשומרון. לפי הודעת דובר צה"ל, מתפרעים פלסטינים תקפו את הקבוצה שנאלצה למצוא מחסה במערה באזור, ושני המלווים הבוגרים נפצעו קל. כוחות הביטחון הגיעו למקום וחילצו את הקבוצה, תוך עימותים שהתפתחו במקום. עם זאת, ארגוני זכויות אדם הביאו את דבריהם של פלסטינים תושבי קוסרא, שטענו כי לא היתה התגודדות סביב הנערים וכי ההתפרעויות החלו לאחר הירי בפלסטיני.

[mappress mapid="201"]

ארגון 'הצלה יו"ש' דיווח כי קבוצת נערים קיימה טיול בר מצווה פרטי, באישור ההורים, בו הם צעדו רגלית מהיישוב מגדלים לכיוון היישוב קידה. לפי הודעתם, עשרות ערבים הגיעו ברכב עד לנערים, תקפו אותם ופצעו קל שלושה מהם. עוד דווח כי הורה של אחד הנערים נאלץ לבצע ירי, כשהובן שהם בסכנת חיים. מהירי נפגע אחד הפלסטינים, ולאחר מאמצי החייאה של צה"ל נקבע מותו.

שני המלווים הבוגרים של הטיול, שנפצעו קל, פונו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה ובערב שוחררו לבתיהם.

מארגון יש דין נמסר כי ההרוג הפלסטיני, מחמוד זעל עודה, תושב הכפר קוסרא, בשנות ה-40 לחייו, נורה היום למוות באדמות הכפר. לטענת התושבים, הוא נורה על ידי אזרח ישראלי, לאחר שקבוצת ישראלים התקרבה לאדמות הכפר מכיוון המאחז הבלתי מורשה אש קודש, בזמן שעיבד את אדמתו יחד עם בני משפחתו. לטענת התושבים הפלסטינים, העימותים בין תושבי הכפר לכוחות צבא ומתנחלים החלו רק לאחר ביצוע הירי.

במהלך האירוע אמר ראש המועצה האזורית שומרון כי הוא מקיים קשר עם דרגי הפיקוד בצה"ל והוסיף, "אני קורא לפיקוד הצבאי לפעול בכל הנחישות כדי לחלץ את הילדים ומלוויהם מהמקום".

גורם בהתיישבות מסר לסוכנות TPS כי הטיול תואם מראש עם החטיבה המרחבית שומרון, ואושר ע"י גורמי הביטחון. הטיול התקיים עם שני הורים מלווים שהיו חמושים, וברגע שהוקפו בערבים הם מיהרו להזעיק את כוחות הצבא. טרם הגעת הכוחות חשו בסכנת חיים ואחד המלווים נאלץ לבצע ירי הרתעה ולאחר מכן ירי לכיוון הפורעים. עוד ציין הגורם ההתיישבותי בדבריו לסוכנות TPS כי כל האירוע התרחש בשטח פתוח ורחוק מהכפר קוסרא.

בשנים האחרונות אירעו מספר מקרים של כניסת יהודים לכפר קוסרא, שהתפתחו לעימותים אלימים. בינואר 2014 נכנסו מספר מתנחלים אל הכפר במטרה לבצע פעולה 'תג מחיר', ובמקום התפתח עימות אלים בין המתנחלים לפלסטינים. בעזרת ראש המועצה עבד אל-עזים אחמד וואדי הוברחו המתנחלים למבנה נטוש, וחולצו על ידי כוחות הביטחון.

מקרה נוסף התרחש בשנה שעברה, כאשר במהלך עימות אלים נוסף בין מתנחלים לאנשי הכפר, הגן בגופו ראש המועצה על שוטרת שהגיעה כדי לטפל באירוע ,וליווה אותה בביטחה לכוחות הביטחון. בינואר 2017 נכנסו ארבעה חיילי צה"ל בטעות אל הכפר, והתפתחו עימותים בינם לבין תושבי הכפר. גם הם חולצו אף הם ע"י ראש המועצה וואדי.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!