דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

עבודה מסוכנת / ביתר עילית: פיגומים קרסו באתר בנייה, שישה פצועים

מסיבה שאינה ברורה עדיין קרסו הפיגומים בבניין הנמצא בשלבי הקמה ברחוב הבבא סאלי בעיר | שישה עובדים נפצעו באורח קל-בינוני ופונו לבית החולים | לוחמי האש סורקים את המקום כדי לבדוק האם ישנם לכודים נוספים

קורבנות תאונות הבניין (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).
קורבנות תאונות הבניין (צילום אילוסטרציה: Shutterstock).

בעיר ביתר עילית קרסו אחר הצהריים (שני) קצר פיגומי בנין הנמצא בהליכי בנייה, ברחוב הבבא סאלי 22 בעיר.  חמישה עובדים נפצעו כתוצאה מהקריסה, מצבם קל עד בינוני. הנפגעים סובלים מחבלות ופציעות עקב פיגום שקרס תוך כדי יציקת בטון. נמשכים החיפושים אחרי לכודים נוספים.

צוותים רפואיים של מגן דוד אדום שהגיעו לזירה, העניקו טיפול רפואי לשישה, אחד מהם ישראלי בן 22 שנפצע קל עד בינוני ועוד חמישה פלסטינים, אחרי שחולצו מתוך הבניין. הישראלי פונה לבית החולים הדסה עין כרם, הפלסטינים פונו באמצעות אמבולנסים של הסהר האדום לשטחי הרשות הפלסטינית.

חובש רפואת חירום במד"א נתנאל רבי סיפר כי "כשהגעתי במקום הייתה המולה רבה ומתוך הבניין החלו לחלץ את הפועלים. ראיתי 5 מהם שנפצעו, הם היו בהכרה מלאה וסבלו מחבלות. כוחות גדולים שלנו שהגיעו למקום מעניקים להם טיפול רפואי ומפנים אותם לבתי החולים".

דני רוטנברג, עוזר מנהל מרחב ירושלים במד"א, אמר כי "מדובר באתר קריסה גדול. הצוותים הגדולים של מד"א שהגיעו למקום חברו לכוחות הכיבוי שחילצו אלינו את הפצועים שהיו בהכרה מלאה. הענקנו להם טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים".

בדיון שערכה, בחודש אוקטובר האחרון, ועדת המשנה של הכנסת לנושא הבטיחות בענף הבניין, אמרה מי שהייתה אז ראש מינהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה, ורדה אדוארדס, כי תקן בינלאומי חדיש לבניית פיגומים עמידים יותר קיים כבר כיום, אולם לדבריה התקן כעת הוא "וולונטרי ולא מחייב. מי שרוצה להיות בסדר פועל על פיו, אבל אין חובה כזאת. על מנת שיהפוך למחייב יש לפנות למשרד הכלכלה או לאמץ אותו בחקיקה". אדוארדס הוסיפה כי מרבית הפיגומים בישראל אינם עומדים בתקן זה, וכי במידה ויהפוך למחייב "קבלנים יצטרכו לזרוק לפח את מה שיש להם היום ויידרשו לרכוש פיגומים הרבה יותר יקרים". עם זאת, ציינה כי ניתן לפנות למרכז ההשקעות של משרד הכלכלה לצורך סבסוד, וכי המשרד פועל לעדכן את דרישות הבטיחות בבניית פיגומים, אשר נכתבו לאחרונה בשנת 1988.

באותו הדיון, דרש יו"ר הוועדה, ח"כ עבד אל-חכים חאג' יחיא (הרשימה המשותפת), ממשרד העבודה והרווחה לשנות את התקנות בישראל על פי תקני הבטיחות הבינלאומיים החדשים להתקנת פיגומים, ולקבעם כמחייבים. "כל יום עיכוב עולה לנו ביתומים, באלמנות ובפצועים", הדגיש. "אני מתבייש שעוסקים בעלויות כספיות, במקום להתמקד בהצלת חיי אדם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!