דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל נשים / קבלו אותן: אחת עשרה שחקניות הכדורגל שנבחרו לנבחרת השנה בעולם

ארגון הספורט העולמי IFFHS פרסם את נבחרת השנה בכדורגל הנשים העולמי | כצפוי מככבות בה: לייקה מארטנס ההולנדית - שחקנית השנה בעולם, קרלי לויד ואלכס מורגן מנבחרת ארה"ב וסמנתה קר האוסטרלית האדירה

סמנתה מאי קר חוגגת לאחר גול במדי נבחרת אוסטרליה מול יפן יולי 2017 (צילום: AP Photo/Gregory Bull)
סמנתה מאי קר חוגגת לאחר גול במדי נבחרת אוסטרליה מול יפן יולי 2017 (צילום: AP Photo/Gregory Bull)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ביום שלישי הודיע ארגון הספורט העולמי IFFHS (International Federation of Football History & Statistics) על נבחרות השנה שלו בכדורגל הנשים. בניגוד לפיפ"א שהייתה תחת ביקורת ביחס לבחירות חסרות הבסיס שלהם כאשר החליטו שלצד הבחירה הברורה של לייקה מארטנס ההולנדית כשחקנית השנה מי שהתייצב כנגדה היא להיט היוטיוב בת ה-18 דיאנה קסטלנוס מנבחרת ונצואלה הצעירה שהופעותיה באליפות העולם עד גיל 17 ב-2016 וב-2014 יצרו באזז סביב הפוטנציאל שלה, למרות שעד כה היא שיחקה רק 4 פעמים במדי נבחרתה ומשחקת בקולג' אמריקאי ולא בליגה מקצוענית כל שהוא.

כאשר גם הנציגה השלישית  קרלי לויד כנציגת הכדורגל האמריקאי למרות שהקשרית המצויינת כבר מעבר לשיא וחוותה עונה די מאכזבת במדי מנצ'סטר סיטי ויוסטון דאש, בסיומה גם לא נכללה ב-11 המצטיינות של ליגת הנשים האמריקאית.

הפעם בניגוד לפיפ"א, הבחירות שיקפו באמת את בחירת השחקניות הטובות ביותר בעולם, למרות שגם כאן נבחרה לויד ל-11 המצטיינות בניגוד לעונה הבינונית במונחים שלה והיו כמה שחקניות יותר ראויות העונה, כגון: ג'קי חרוניגן ההולנדית או מרתה הברזלאית.

אחת עשרה הנבחרות:

שוערת  

שרה בוהאדי בת ה-31, שוערת ליון ונבחרת צרפת. נבחרה בפעם השנייה ברציפות ל-11 המצטיינות, לאחר ששמרה על השער של אלופת צרפת ואירופה, כחלק מההגנה הטובה באירופה. בוהדי הופיעה 116 פעמים בשער הנבחרת הצרפתית.

הגנה

לוסי ברונז בת ה-26, שחקנית ליון ונבחרת אנגליה. ברונז אחת משחקניות ההגנה הטובות בעולם בשנים האחרונות והייתה אחת המנהיגות מהגנת הברזל של הסיטי בשתי העונות האחרונות. ברונז שזכתה עם הסיטי בשני אליפויות רצופות עם הסיטי, נעצרה רק ברבע הגמר של ליגת האלופות. ברונז, שזכתה גם בתואר שחקנית השנה בשנתיים האחרונות בליגה האנגלית, השתדרגה השנה כאשר עברה לאלופת אירופה ליון.

וונדי רנארד בת ה-27, שחקנית ההגנה המצטיינת של ליון, 1.87 מ' של מהירות ועוצמה. הקפטנית של נבחרת צרפת היא החבילה המושלמת של שחקנית ההגנה. זכתה בפעם השנייה בליגת האלופות, אך כשלה ביחד עם כל הנבחרת הצרפתית באליפות אירופה לאחר תחרות חלשה והדחה ברבע הגמר.

סטף הווטון בת ה-29, שחקנית ההגנה וקפטנית מנצ'סטר סיטי. אחת השחקניות הטובות בכדורגל האירופאי בשנים האחרונות. חלק משלשיית הברזל של הסיטי ונבחרת אנגליה, הובילה את הנבחרת לשני חצי הגמר באולימפיאדה ובירו האחרון.

יש לאן סיבה לשמוח, אנגליה עלתה לרבע גמר היורו נשים. בתמונה: שחקניות נבחרת אנגליה חוגגות שער במשחק ידידות. מרץ 17 (צילום: AP Photo/Julio Cortez)
יש לאן סיבה לשמוח, אנגליה עלתה לרבע גמר היורו נשים. בתמונה: שחקניות נבחרת אנגליה חוגגות שער במשחק ידידות. מרץ 17 (צילום: AP Photo/Julio Cortez)

אנוק דקר בת 31, מרכז ההגנה המצויינת של נבחרת הולנד ביורו האחרון ואחת המצטיינות בסגנית אלופת צרפת מונפלייה. הלב והנשמה של נבחרת הולנד המפתיע באליפות אירופה האחרונה, למרות שזאת הייתה נקודת הטורפה של ההולנדיות, המנהיגות וקור הרוח של דקר עזרו לנבחרת הולנד לספוג רק שער אחד בחמשת המשחקים עד הגמר.

קישור

ג'ניפר מרוז'אן בת 25, המנוע של ליון ונבחרת גרמניה. שחקנית הקישור הטובה ביותר באירופה. נבחרה לשחקנית השנה בליגה הצרפתית, בתו של שחקן נבחרת הונגריה ששיחק בליגות הנמוכות בגרמניה לפני שהשתקע עם משפחתו בגרמניה. יש לה יכולת נהדרת וראיית משחק ייחודית. נחשבה לקרן האור החיובית היחידה של נבחרת גרמניה שאיכזבה קשות באליפות אירופה האחרונה.

פרלין הארדר שחקנית ההתקפה והקפטנית בת ה-25 של נבחרת דנמרק, הייתה השחקנית המצטיינת של הנבחרת שהגיעה עד הגמר ביורו האחרון. החלוצה המצטיינת נמצאת בעונה נהדרת גם במדי וולפסבורג שזכתה שנה שעברה בדאבל בליגה הגרמנית. העונה היא כבר סופרת 7 שערי ליגה ו3 שערים בליגת האלופות.

קרלי לויד בת ה35, הבחירה בלויד היא כנראה כהערכה ליכולתה בשנים האחרונות ופחות ביחס לעונה הבינונית שעברה השנה. לויד שנבחרה לשחקנית המצטיינת בעולם ב-2015 ו-2016 שיחקה העונה לראשונה באירופה כאשר הצטרפה ל-4 חודשים לקבוצת מנצ'סטר סיטי.

קרלי לויד, קפטנית ארה"ב בכדורגל (צילום: סוכנות AP).
קרלי לויד, קפטנית ארה"ב בכדורגל (צילום: סוכנות AP).

התקפה

לייקה מארטנס בת ה-24 מברצלונה, היא השחקנית המצטיינת בעולם לשנת 2017, לאחר ההופעה הפנומנלית של מארטנס ונבחרת הולנד באליפות אירופה האחרונה, לייקה הייתה השחקנית המצטיינת בנבחרת ובטורניר עם שלוש שערים ושני בישולים. הציגה ראיית משחק נהדרת והניעה קדימה את הנבחרת ההולנדית, מסירות אומנות ושערים קריטיים שהפכו אותה לכוכבת אדירה.

לייקה מארטינס במדי נבחרת הולנד בגמר יורו נשים מול דנמרק 6 באוגוסט (צילום: REUTERS/Toussaint Kluiters)
לייקה מארטינס במדי נבחרת הולנד בגמר יורו נשים מול דנמרק 6 באוגוסט (צילום: REUTERS/Toussaint Kluiters)

אלכס מורגן בת ה28, שחקנית ההתקפה המצויינת של נבחרת ארה"ב, סוף סוף חוזרת לעצמה אחרי מספר פציעות בעונה שעברה, הייתה חלק מהקבוצה המנצחת של ליון שנה שעברה והזכייה בטרבל האירופאי – צרפתי. מורגן כבשה 5 שערי ליגה ב-8 משחקים בליגה הצרפתית, אך נפצעה לפני משחק הגמר של ליגת האלופות מול פ.ס.ז' ונאלצה לנטוש את המגרש למרות נסיון להכשיר אותה למעמד.  לאחר שהתאוששה מהפציעה חזרה לאורלנדו פרייד וכבשה 9 שערים ב-13 משחקים תוך כדי שיתוף פעולה מהפנט עם מרתה הברזילאית.

סמנתה קר בת ה-24, החלוצה של נבחרת אוסטרליה ופת' גלורי (אוסטרליה) בלו סקי (ארה"ב). מלכת השערים ושחקנית השנה בליגה האמריקאית. קר הייתה אדירה העונה וכבשה שיא חדש של  17 שערי ליגה NWSL. קר היא חלוצה חזקה, מהירה ומאוד מגוונת. חלק מדור צעיר וכשרוני שגדל ומתפתח באוסטרליה כחלק מההשקעה של המדינה בכדורגל הנשים המקומי.

https://www.youtube.com/watch?v=uB76rRs_hUY

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!