דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חסות הנוער

חברה ועבודה / משרד הרווחה מאיים: אם עובדי חסות הנוער ישבתו, הנערים יועברו לכלא

מנכ"ל המשרד, אביגדור קפלן, הודיע אמש למשרד המשפטים כי 120 נערים ונערות יועברו לשב"ס, באם לא יינתנו צווי מניעה כנגד השביתה שתחל היום | בית הדין הארצי ידון הבוקר בערעור המשרד בנושא

נער חסר בית (אילוסטרציה: shutterstock)
נער חסר בית (אילוסטרציה: shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מנכ"ל משרד העבודה והרווחה, אביגדור קפלן, פנה למנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, והודיע לה כי בשל שביתת עובדי חסות הנוער, שצפויה להיפתח הבוקר, מתכוון משרדו להעביר 120 נערים ונערות, השפוטים לחלופות מאסר על העבירות החמורות ביותר, אל בתי כלא של שב"ס, כך דיווח אמש (רביעי) מעריב. בית הדין הארצי לעבודה ידון הבוקר בערעור של משרד הרווחה על החלטת בית הדין האזורי שאפשרה את השביתה.

"בניתוח התפלגות הנערים והנערות מתברר שמתוך כ-180 הנמצאים עתה במעונות הסגורים כ-60 נערים ונערות מסוכנים לסביבה, ונמצאים במעונות על פי צו שפיטה וענישה" כתב קפלן, "עוד 60 נערים ונערות בעלי סיכון גבוה לפגוע בעצמם ובסביבה הקרובה ונמצאים במעונות לטיפול והשגחה. השאר בעלי דרגות סיכון נמוכות יותר. אנו מתכננים לפנות הבוקר למשרד לביטחון פנים ולנציבות שרות בתי הסוהר בבקשה שאם אכן תפרוץ השביתה יקלטו את ה-120 נערים ונערות – את הבנים לכלא אופק ואת הבנות לנווה תרצה. אנו מבקשים לקבל את הגיבוי המשפטי למהלך כזה".

במועצה לשלום הילד התקוממו על ההחלטה ומסרו כי "כלא הוא לא אכסניה לעת מצוא לשיכון בני נוער בסיכון. אם יהיה צורך, נתייצב בבית המשפט לנוער להגן על זכויותיהם של הילדים הללו. לא יעלה על הדעת שילדים ישמשו כלי ניגוח במאבקי יחסי עבודה. מדובר בילדים עם המצוקות הגדולות ביותר שלא במקרה נשלחו למעונות טיפוליים-שיקומיים ולא למאסר. מה גם שחלק משמעותי מהנערים והנערות שנמצאים במעונות לא ביצעו שום עבירה על החוק ואין שום אפשרות חוקית בכלל לשלוח אותם למאסר. על מנת להעביר את בני הנוער שנמצאים במעונות לכלא, נדרשת החלטה שיפוטית. ככל שיתבקש צו שיפוטי כזה המועצה לשלום הילד תבקש להתייצב בבית המשפט על מנת להגן על זכויות הילדים הללו ולמנוע את מעברם לכלא".

ממשרד המשפטים נמסר כי "ככל שבית הדין הארצי ידחה את הערעור ותחל שביתה, ויימצא לנכון כי הפתרון הנדרש הוא העברת הקטינים מהמסגרות השובתות למסגרות אחרות, הרי שכל שינוי בצו שנתן בית משפט דורש החלטה שיפוטית מתאימה. לצורך כך יש להגיש בקשה פרטנית לגבי כל קטין ולבקש מבית המשפט שינוי הצו בהתאם".

כ-300 עובדי עמותת ענ"ב המפעילה את מעונות תוכנית חסות הנוער של משרד הרווחה לבני נוער שהוצאו מביתם, רובם בצווי בית משפט, מזה למעלה משני עשורים – מוחים על פיטוריהם הצפויים לאחר שהעמותה הפסידה במכרז להפעלת המעונות בשנים הקרובות. העובדים מאוגדים במסגרת ארגון כוח לעובדים ונהנים כיום משני הסכמים קיבוציים מיוחדים שנחתמו עימם. הזכייניות החדשות, חברת הקבלן דנאל ועמותת תפארת בית חם הבהירו כי גם במידה ויקלטו חלק מהעובדים הקיימים – הן אינן מחוייבות לעשות זאת בתנאים שלמעלה מתנאי המינימום שהוגדרו להם במכרז שפרסם משרד העבודה ורווחה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!