דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חסות הנוער

עובדי חסות הנוער / בית הדין הורה: העובדים המועסקים כיום ינהלו מו"מ קיבוצי מול הזכיינים החדשים

על רקע החלפת הגופים שיפעילו את המעונות הנעולים לנוער, הורה בית המשפט לזכיינים החדשים לנהל משא ומתן קיבוצי מול העובדים המועסקים כיום, המאוגדים ב"כוח לעובדים"

הפגנת עובדי חסות הנוער מול משרד הרווחה (צילום: אלברט סופר)
הפגנת עובדי חסות הנוער מול משרד הרווחה (צילום: אלברט סופר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון כוח לעובדים יפנה לגופים הצפויים להיכנס בנעלי עמותת ענ"ב המפעילה את מעונות חסות הנוער הנעולים – לצורך קיום מו"מ לקליטת עובדי העמותה עם סיום התקשרותה עם משרד הרווחה בסוף ינואר – כך הורה בית הדין האזורי לעבודה, וקבע ישיבת דיווח ליום שני אחר הצהריים, בהשתתפות באי כוח משרד הרווחה ונציגי הזכיינים החדשים.

השופטת קרן כהן הבהירה כי מאבק העובדים הוא מאבק כלכלי מיסודו, ולפיכך כי היא נוטה לאפשר להם לנקוט בצעדים ארגוניים במאבק על עתידם התעסוקתי. נציגות העובדים קיבלה את הצעתה לפנות לזכיינים החדשים, עמותת תפארת בבית חם וחברת כוח האדם  דנאל, ולהותיר עד לדיון את צו ההקפאה על צעדיהם הארגוניים על כנו.

"יש לנו את היכולת לבקש את דנאל ואת תפארת בית חם שמירב עובדי חסות הנוער ועובדי המפעילים ייקלטו על ידי המפעילים החדשים" אמר מנכ"ל משרד הרווחה אביגדור קפלן, "אין לנו אפשרות לחייב אותם לנהל מו"מ עם נציגות העובדים. זה לא היה התנאי במכרז ואנחנו לא נחשף לתביעת נזיקין בעניין".

סמנכ"לית בכירה במשרד הרווחה אלין אלול דיווחה כי עמותת תפארת בית חם הודיעה כי היא צפויה לקלוט 90% מהעובדים הקיימים בשני המעונות אותם היא צפויה להפעיל, ואילו חברת כוח האדם דנאל – הזוכה במכרז להפעלת שבע מעונות נוספים הביעה נכונות להיפגש עם העובדים במעונות השונים ולבחון את קליטתם.

עו"ד זאב שצקי המייצג את ארגון כוח לעובדים ואת ועד העובדים הביע חשש מפני התנכלות כלפי עובדים המעורבים בהתארגנות העובדים ושלקחו חלק בשביתה שנערכה ביום ראשון האחרון. "הגיעו אלינו מקרים שבהם העובדים קיבלו אמירות קשות שיבואו איתם בחשבון לאחר השביתה. זה קרה יותר מפעם אחת ולכן אני סבור שיש להביא עניין זה לידיעת בית הדין" – עם זאת הבהיר כי הדברים לא הגיעו מפיהם של מנהלי עמותת ענ"ב בה מועסקים כיום העובדים. שיטת מיקור החוץ והמכרזים מאפשרת פגיעה בהתארגנויות עובדים – באמצעות החלפה תדירה של מעסיקיהם באופן שהמעסיק החדש אינו מחוייב להסכמים שנחתמו עם קודמו, ופיצול יחידות מיקוח, ופגיעה בעובדים אשר הובילו את מהלכי ההתארגנות בתהליך המעבר ממעסיק למעסיק. כך לדוגמא נחשף בדבר ראשון כי חברת האוטובוסים דן באר שבע אשר זכתה במכרז להפעלת התחבורה הציבורית בעיר, קלטה את כלל עובדי חברת מטרודן אותה החליפה – למעט חברי ועד העובדים.

"משרד הרווחה סבר בטעות כי ניתן לנהוג בעובדים המאוגדים כעובדים בודדים ומוחלשים שניתן לפטרם באחת ולשלוח אותם לחסדי הזכיין- ללא כל הבטחה להעסקה, ללא כל משמעות לוותק שצברו בעמל רב, ותוך התעלמות מן ההסכמים הקיבוצים" מסר אלברט סופר מראשי איגוד עובדי חסות הנוער בתום הדיון, "בית הדין הבהיר  למדינה ולזכיינים כי כולנו ישות אחת מאורגנת ועתיד העובדים לא יהיה כפוף לגחמות של הזכיינים".

לפני שבועיים קיבלו כ-250 עובדי עמותת ענ"ב מכתבי זימון לשימועים טרם פיטורין, שיכנסו לתוקף בסוף חודש ינואר בשל החלטת משרד העבודה והרווחה להוציא את המעונות אותן מפעילה העמותה מזה 22 שנים למכרז חדש. במקביל הודיע השבוע השר כץ כי בכוונתו להלאים את כלל מערך שירות חסות הנוער, אולם תוכנית זו תצא לפועל באורח הדרגתי, ובמכרז שפורסם להפעלת המעונות בשנתיים הקרובות אין כל התחייבות להמשך העסקתם של העובדים הקיימים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!