דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טלוויזיה

חברה ועבודה / כ-150 עובדי ערוץ 20 הוזמנו לשימוע לקראת פיטורים

לטענת המנכ"ל שכי פרנץ, החלטות שונות שקיבלה מועצת הכבלים והלווין מנעו מהערוץ יכולת כלכלית להתקיים ולא הותירו לו ברירה אלא להיסגר | שר התקשורת הבטיח לחוקק תיקונים שימנעו את סגירת הערוץ, אך נראה כי מאוחר מדי

הפגנת עובדי ערוץ 20 מול קרית הממשלה (צילום: יהל פרג')
הפגנת עובדי ערוץ 20 מול קרית הממשלה (צילום: יהל פרג')
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

סדרה של החלטות במועצת הכבלים והלווין, גרמה לערוץ 20 לבחור בהחזרת רישיון השידורים שלו ובזימון שימועים לקראת פיטורים לכ-150 עובדים אותם הוא מעסיק. שר התקשורת קרא מבטיח לחוקק תוך שבועיים תיקונים שיאפשרו את קיומו של הערוץ, אך ייתכן כי זה מאוחר מדי.

כבר לפני מספר חודשים החליטה מועצת הכבלים והלווין לחלט את ערבויות ערוץ 20 בשל הפרות חוזרות ונשנות של רשיונו. ערוץ 20 מוגדר כ'ערוץ מורשת' ואינו מורשה לשדר שידורים, אלא בהיקף של 25% משעות השידור, חובה אשר בה לא עמד. לטענת מנכ"ל הערוץ שכי פרנץ, מועצת הכבלים הונתה את הערוץ, והחמירה את הכללים לאחר המכרז, באופן שמנע מהערוץ יכולת קיום כלכלית ולכן אין לו ברירה אלא להיסגר.

הרשומון בין ערוץ 20 למועצת הכבלים הלווין

אביב גוטר דיווח בכלכליסט על הטענות הרבות שהפנה מנכ"ל הערוץ שכי פרנץ, כנגד מועצת הכבלים והלווין והעומדת בראשותה, ד"ר יפעת בן חי-שגב, שהתראיינה בנושא אתמול בגל"צ. לטענת פרנץ, "ערוץ 20 אינו מסוגל לשרוד במציאות הכוללת מועצה עוינת, אגף פיקוח נוקדני, קנסות תכופים ומאבקים משפטיים בלתי פוסקים המתנהלים נגדו ומקבלים גיבוי מהרשויות, וזאת תוך עיוות רשיונות ובניגוד לתכלית החוק שמכוחו הוענק לו רישיון. כל אלו מקעקעים את הבשורה של גיוון ופלורליזם אשר עמדה ביסוד הקמתו של ערוץ המורשת, עליה אמונה המועצה". עוד כתב פרנץ כי "התנהלותה של המועצה והמטה שלה, משקפת מדיניות עקבית להצר את צעדיו של הערוץ, ולדחוק אותו לגטו בלתי אפשרי של שידורי נישה חסרי היתכנות כלכלית וחסרי עניין לציבור". 

בן חי-שגב הגיבה לטענות ואמר כי "הדבר דומה לאדם שקיבל אישור לבית חד קומתי ועכשיו הוא רוצה גורד שחקים. הערוץ הזה זכה במכרז לשידורי מורשת ישראל ובו הוא התחייב לשדר אך ורק שידורי מורשת ישראל", והוסיפה כי "המועצה באה לקראתו ואפשרה לו להקדיש רבע מהשידורים שלו לשידורים כלליים. הערוץ לא עומד בזה ורוב שידורי הערוץ הם שידורים כלליים", בן חי שגב הדגישה כי "הערוץ מעולם לא קיבל אישור לשדר חדשות, והוא משדר חדשות כל הזמן, והוא נקנס על כך".

שר התקשורת איוב קרא, הממונה על המועצה, התייחס לנושא ומסר כי "הערוצים הייעודים ערוץ 9, ערוץ 20, ערוץ 24 וערוץ Hala tv יעברו להליך חקיקה מזורז בשבועיים הקרובים, בכדי להכשירם לקבלת רישיון מסחרי קבוע ובכך להסיר מעליהם את מגבלות הרגולציה ואת איום סגירתם. הליך זה יתאפשר בזכות קידום הצעת החוק של חה"כ שרן השכל (שעבר בקריאה טרומית, א.ר.). בימים אלה תוקם בכנסת ועדה מיוחדת בכדי להביא לקידום ואישור החוק באופן מהיר". 

לפי משרד המשפטים, החלטות כאלו עלולות להיתקל בקשיים באם שידורי קשת, רשת וערוץ 10 יטענו לאפליה כנגדם, המחייבת אותם להשקעות של עשרות מיליוני שקלים בהפקות מקור ובשידורי חדשות ברף השקעה מסויים, ולא את שאר הערוצים. בנסיבות כאלו, ערוץ 20 צפוי להיסגר גם אם החוק יקודם במהירות, בשל היותו עסק פרטי ומפסיד שלא יכול לעמוד בפני התמשכות של הליכים משפטיים ארוכים. לקרא ישנה תכנית לאסדרה חדשה לכלל גופי השידור, אך זו לא צפויה להיות מקודמת בהליך מזורז, כמו גם תכניות אחרות מצידו.

יש הסבורים כי מועצת הכבלים והלווין הקשיחה את יחסה לערוץ 20 כדי להסיר מחבריה חשדות להחלטות פסולות בימים בהם אישרה כמה פעמים את זכיית ערוץ 20 במכרז שידורי ערוץ הכנסת, בהיקף של 25 מליון שקלים. בסופו של דבר, לאחר עתירות לבג"ץ, התכנסה המועצה בפעם הרביעית וביטלה את הזכיה. פסילה זו, לא מנקה את המועצה מהסתירה לכאורה בין אישור הערוץ להגיש מועמדות למכרז בעוד הוא מפר באופן סדרתי את רשיונו. לכאורה, העניקה המועצה לערוץ סדרה של מסרים כפולים, עליהם הוא נסמך, כולל תקדימים של הקלות שניתנו בעבר לערוץ 10, למשל, שגם הוא הפר את המחויבות שלו להשקעות בתוכן ולתשלומים אחרים. בין אם הערוץ ייסגר או ישרוד, ראוי היה כי המועצה תקבע כללים ותאכוף אותם בתקיפות כאשר ההפרות מתחילות, ולא בשינויי עמדה תכופים, שמעניקים לערוץ אופק קיום, ואז מבטלות אותו, הלוך וחזור.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!