דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
איראן

המזרח התיכון / גורמים רשמיים באיראן: 12 מפגינים נהרגו במחאות

הטלוויזיה הממלכתית האיראנית: "מספר מפגינים חמושים ניסו להשתלט על כמה תחנות משטרה ובסיסים צבאיים ונתקלו בהתנגדות ניכרת" | מייסד ערוץ ה'טלגרם' שנחסם פתח ערוצים נוספים להפצת סרטונים ומידע על ההפגנות

תמונה שצולמה על ידי אחד המפגינים והוברחה אל מחוץ לאיראן. הפגנה של סטודנטים באוניברסיטת טהארן ביום שבת 30.12.17. (AP Photo, File)
תמונה שצולמה על ידי אחד המפגינים והוברחה אל מחוץ לאיראן. הפגנה של סטודנטים באוניברסיטת טהארן ביום שבת 30.12.17. (AP Photo, File)

לפחות 12 בני אדם נהרגו במחאות המתמשכות באיראן, ומפגינים חמושים ניסו להשתלט על תחנות משטרה ובסיסים צבאיים, כך דיווחה רשת הטלוויזיה הממלכתית האיראנית היום (ב').

גל המחאות, המשמעותי ביותר מאז שנת 2009, החל ביום חמישי האחרון בעיר קום ונמשך גם היום. המפגינים עסקו בעיקר בנושאים כלכליים – עליית מחירי המזון והאינפלאציה הגואה, וכן בכישלונו של הנשיא רוחאני להעלות את רמת החיים באיראן לאחר הסכם הגרעין. המחאות התרחבו והתפשטו מאז למספר ערים. מאות אנשים נעצרו.

הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי 10 מפגינים נהרגו במהלך עימותים ביום ראשון בלילה, בלי לפרט מעבר לכך.  2 מפגינים נוספים נהרגו במהלך מחאות במערב איראן ביום ראשון בערב. "מספר מפגינים חמושים ניסו להשתלט על כמה תחנות משטרה ובסיסים צבאיים ונתקלו בהתנגדות ניכרת,. כך דווח בטלוויזיה הממלכתית. בינתיים, נאמר כי סיבת המוות לא ידועה.

ביום ראשון הרשויות האיראניות חסמו את הגישה לרשתות החברתיות, במיוחד אינסטגרם והיישומון טלגרם המשמשות את המפגינים בתיאום ההפגנות. 40 מיליון אזרחים, כמחצית מאזרחי איראן, רשומים ליישומון החינמי טלגרם, והוא מהווה זירה תקשורתית משמעותית במדינה.

נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ צייץ היום בטוויטר: "איראן, המדינה המרכזית המממנת את הטרור עם מספר הפרות של זכויות האדם המתרחשות על בסיס שעתי, סגרה עכשיו את האינטרנט כדי שמפגינים שוחרי שלום לא יוכלו לתקשר ביניהם. לא טוב!". הנשיא טראמפ ציין בנושא כבר מספר פעמים והביע את תמיכתו במפגינים.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/947810806430826496

נשיא איראן חאסן רוחאני אמר בתגובה כי טראמפ "שכח שהוא כינה את העם האיראני 'טרוריסטים' אך לפני כמה חודשים".

חסימת האפליקציות המדוברות באה על רקע, בין היתר, של ערוץ ב'טלגרם' המנוהל על ידי עיתונאי איראני גולה בשם רוהאללה זאם. הערוץ, על פי הרשויות, קרא לאלימות. זאם מכחיש את הטענות ובינתיים פתח ערוצים אחרים בהם הוא מפרסם סרטונים מהפגנות שהתקיימו ומועדי הפגנות מתוכננות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!