דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הלו"ז החברתי

הלו"ז החברתי / הדיונים החשובים, ההפגנות, המפגשים והמחאות של השבוע

מרוץ שליחים בסולידריות בין עמק יזרעאל לנגב | מאבקי עובדים בשירות הווטרינרי, בחסות הנוער, במערך הכבאות וההצלה ועוד | בין הדיונים בכנסת, גם דיון בנושא העלאת שכר השרים

הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)
הלו"ז החברתי (צילום: דבר ראשון)

עובדי השירות הווטרינרי במשרד החקלאות מקיימים עיצומים על רקע הכוונה להפריט את המכון הווטרינרי בראשון לציון.

עובדי המועצה הדתית בפתח תקווה ישבתו ביום ראשון בסולידריות עם משגיחי הכשרות שהמועצה מבקשת להפוך לעובדי קבלן. מאז תחילת דצמבר מתנה המועצה את חידוש תעודות הכשרות של עסקים בעיר בחתימה על חוזה מול חברת הקבלן כ.פ.ל שזכתה במכרז להפעלת שירותי הכשרות בעיר. משגיחי הכשרות ממשיכים בעבודתם באופן עצמאי וקוראים לציבור לתמוך בבעלי העסקים המסרבים לחתום על החוזה עם חברת הקבלן.

לוחמי האש וארגון הכבאים מוחים כנגד נציב הכבאות רב-טפסר דדי שימחי על רקע מחסור בציוד תקין, בשעות אימונים וכן על רקע פעולותיו לפגיעה בעבודה המאורגנת ברשות.

עובדי עמותת ענ"ב המפעילים מסגרות נעולות של תכנית חסות הנוער של משרד העבודה והרווחה שובתים כנגד פיטוריהם הצפויים בסוף החודש בשל החלפת הזכיינים להפעלת התכנית שאינם מחוייבים לקליטתם ולשמירה על תנאי העסקתם. בית הדין הארצי לעבודה קבע מגבלות על שביתתם ומעונות שיוחרגו ממנה בשל חשש לשלום החוסים.

המשפטנים בשירות המדינה יקיימו לאורך השבוע אסיפות הסברה, כחלק מסכסוך עבודה על רקע המבוי הסתום במו"מ להסכם קיבוצי חדש המסדיר את תנאי העסקתם ופגיעה הולכת ונמשכת בעבודה המאורגנת תוך העסקת משפטנים בשירות המדינה בחוזים אישיים ובצורות העסקה שנועדו לעקוף את ההסכמים הקיבוציים.

לאורך השבוע יתקיים מרוץ 'רוץ העמק' – ריצת שליחים חברתית, בדרישה להעתקת תכנית ההקמה של נתב"ג 2 מרמת דוד לנבטים, שבסופה מפגן סולידריות עם הנגב. אירוע הסיום יתקיים ליד מחנה נבטים ביום שישי בשעה 10:00. פרטים כאן.

13.1 מוצאי שבת

20:00 – המשך ההפגנות נגד השחיתות השלטונית. ההפגנה המרכזית תתקיים ברחוב רוטשילד 16 מול בית ארלוזורוב, בו הוכרזה הקמת המדינה. הפגנות נוספות יתקיימו במקומות הבאים: ראש פינה – צומת ראש פינה, נהריה – צומת נהריה ליד התותח, חיפה – רחבת האודיטוריום, מרכז הכרמל, עפולה – כיכר העצמאות בשדרות הנשיא 12, חדרה – כיכר המשטרה ליד מסעדת דומינו, נתניה – קניון עיר ימים, נס ציונה ורחובות – צומת וייצמן בן גוריון, מודיעין – צומת שילת, ירושלים – כיכר פריז, קרית גת – צומת פלוגות, באר שבע – תחנה מרכזית.

20:30 – הפגנה מול ביתה של שרת המשפטים איילת שקד על רקע הניסיון לצמצם באופן משמעותי את חזקת הגיל הרך. עטרות 7 רמת החייל. פרטים כאן.

15.1 יום שני

8:30 – ועדת הפנים תדון באפלייתם של השוטרים, הסוהרים ואנשי משמר הכנסת על פני אנשי הקבע בצה"ל, וסירוב המדינה להעניק להם את הטבות השכר שניתנו בעשור האחרון בצה"ל.

9:00 – דיון בוועדת העבודה והרווחה בהשתתפות מנכ"ל המשרד אביגדור קפלן בנושא תת תקצוב והיעדר שקיפות במכרזים להפעלת פנימיות של המשרד. ככל הנראה ידונו בדיון גם על פיטוריהם של עובדי חסות הנוער כתוצאה מחילופי הזכיינים וסירובם של הזכיינים החדשים לקלוט אותם בתנאי ההסכמים הקיבוציים מהם הם נהנים כיום.

10:00 – דיון בוועדת הכספים בנושא העלאת שכר השרים.

10:30 – דיון בוועדת העליה והקליטה בנושא אפלייתם של עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר המוגדרים אצל רשם האוכלוסין כבעלי לאום 'רוסי' ודת 'נוצרית'.

11:00 – דיון בוועדת החינוך בנושא שמירת הטבע ככלי חינוכי חוצה גבולות המקשר בין יהודים וערבים.

11:00 – דיון בוועדה לזכויות הילד על משבר התקצוב של היחידות להתפתחות הילד.

12:00 – דיון בוועדת העבודה והרווחה בעקבות תחקיר ערוץ 10 על מניעת שיקום רפואי לקשישים בביתם על ידי קופות החולים משיקולים כלכליים.

16.1 יום שלישי

9:00 – דיון בוועדת החינוך על אי מתן מענק שהובטח למורים.

9:30 – דיון בוועדה לקידום מעמד האישה על מענה לנשים חסרות מעמד הסובלות מאלימות.

11:00 – דיון בוועדת החינוך על הקמת מכללה אקדמית לחברה הבדואית בנגב.

11:00 – דיון בוועדה לביקורת המדינה על קריסת המעבדות הרפואיות בישראל. למעלה מ-50% מעובדי המעבדות עברו את גיל 60.
11:30 – דיון בוועדת העליה והקליטה על הפגיעה בתחום במסגרת הצעת תקציב 2019.

12:00 – דיון בוועדת הכספים על תפיסת המיגון ופערי המיגון והתקצוב לציון היום להגנת העורף.

17.1 יום רביעי

9:00 – דיון של הוועדה המשותפת לוועדות העבודה, והרווחה והכלכלה בנושא גיבוש תוכנית פעולה להתמודדות עם תופעת העוני בקרב קשישים בישראל

11:45 – הפסקה פעילה וחידון נושא פרסים בנושא זכויות בעבודה במכללת ספיר בהפקת תכנית סטודנטים למען עובדים – שגם יזמינו עו"ד לדיני עבודה שיעזור להם עם שאלות בנושא. בכיכר המרכזית, פרטים כאן.
17:30 – עו"ד אור שי יגיע להרצאה אצל סטודנטים למען עובדים באוניברסיטת תל אביב ויענה גם לשאלות פרטניות. ספריית מדעי החברה, פרטים כאן.
20:00 – ג'אם סשן יהודי ערבי במסעדת צלל, בשיתוף עם תנועת תג מאיר. בית אשל 37, באר שבע. פרטים כאן.

18.1 יום חמישי

20:00 – רוני הוס ונועה ליבל יספרו על בית ספר השלום – בית ספר שהוקם על ידי מחנכים ישראלים, יהודים וערבים, באי היווני לסבוס – למען ילדים פליטים ממלחמת האזרחים בסוריה, מעירק, מאירן ומסודן. פאב המפלצת, צ'ילה 8 ירושלים. פרטים כאן.

19.1 יום שישי

14:00 – קבלת שבת מול ביתו של שר החינוך נפתלי בנט ברעננה, במחאה על תשלומי ההורים. רחוב צ'פמן 18. פרטים כאן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!