דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סוריה

גבול הצפון / משטר אסד: ישראל תקפה בשטחנו, הצלחנו לפגוע במספר טילים

במהלך סיור אתמול ברמת הגולן אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו "אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואני לא מציע לאיש שינסה אותנו" | הסורים טוענים כי הצליחו ליירט מספר טילים ישראלים

שדה מוקשים ברמת הגולן בסמוך לגבול סוריה (צילום: סוכנות AP).
שדה מוקשים ברמת הגולן בסמוך לגבול סוריה (צילום: סוכנות AP).
שי ניר

משטר אסד מאשים את ישראל כי תקפה לפנות בוקר (רביעי) מטרות באזור דמשק.
בהודעה רשמית של המשטר, נמסר כי מערך ההגנה האווירי הסורי הגיב לפנות בוקר לתקיפה ישראלית נגד אחד המוצבים, בריף דמשק. בדומה להודעות קודמות, נמסר כי מערך הנ"מ הסורי הצליח ליירט את אחד ממטוסי חיל האוויר ו"להפיל כמה טילים ישראלים". אתמול פורסם כי משטר אסד השתמש שוב בגז כלור כנגד אזרחים סורים.

רק לפני כחודש הודיע משטר אסד כי ישראל תקפה בשטח סוריה באמצעות מטוסי קרב וטילי קרקע-קרקע, וכי ההגנה האווירית הסורית יירטה שלושה מהטילים. הפיקוד העליון של צבא סוריה מסר כי ישראל התקיפה אתרים צבאיים באזור אל-קטייפה, כ-40 ק"מ צפון-מזרחית לדמשק הבירה, כך על פי סוכנות הידיעות הסורית, סאנא. זמן קצר לאחר הפרסום, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח מפגש עם שגרירי מדינות נאט"ו בישראל, במענה לשאלת הכתבים, "יש לנו מדיניות רבת שנים למנוע העברה של נשק שובר שוויון לחיזבאללה משטח סוריה. מדיניות זאת לא השתנתה, ואנו אוכפים אותה לפי הצורך בפעילות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הקבינט הבטחוני בסיור קבינט בגבול הצפון. 6 בפברואר 2018 (קובי גדעון / לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הקבינט הבטחוני בסיור קבינט בגבול הצפון. 6 בפברואר 2018 (קובי גדעון / לע"מ)

נתניהו ושרי הקבינט המדיני-ביטחוני סיירו אתמול (שלישי) ברמת הגולן, שמעו סקירות מפי הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הצפון ומפקד עוצבת הבשן. בהודעת לשכת ראש הממשלה הודגש כי הסיור נעשה במסגרת העמקת ידע לחברי הקבינט. "אני מסיים עכשיו סיור שערכנו הבוקר בפיקוד הצפון עם חברי הקבינט. אני מתרשם מהעבודה הגדולה שצה"ל עושה כאן כדי להגן על גבולותינו ולהגן על מדינתנו" אמר נתניהו בסיור והוסיף, "פנינו לשלום, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ואני לא מציע לאיש שינסה אותנו".

ראש אמ"ן לשעבר, אלוף (במיל') עמוס ידלין העומד בראש המכון למחקרי ביטחון לאומי – INSS כתב בחשבון הטוויטר שלו כי התקיפה המיוחסת לישראל הלילה, שכוונה למכון המחקר ופיתוח הסורי, מצביעה על כך שישראל לא מייחסת משקל לאיומי אסד לשגר טילים לנתב״ג ושישראל נחושה לא להניח לאיראן לפתח בסוריה תשתית לייצור אמל"ח מתקדם.

כדאי להזכיר כי התקיפה הישראלית בסוריה, אם אכן תתברר כנכונה, התרחשה על רקע התיאום הביטחוני ההדוק אותו מקיימות ישראל ורוסיה. בשבוע שעבר ביקר נתניהו במוסקבה ונועד עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בתדריך כתבים לאחר פגישת המנהיגים, אמר נתניהו כי רוסיה וישראל מתואמות ברמת הצבאות וכי השתתפו בשיחות הביטחוניות ראש אמ"ן הרצי לוי ושר ההגנה הרוסי סרגי שויגו, "השיחות האלה לא תאורטיות ומאוד מעשיות", הוסיף ראש הממשלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!