דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כח אדם

עבודה עולמית / סקר: יותר חברות בעולם מתכננות להגדיל את מצבת כוח האדם ב-2018

"למרות הדיבורים על התחזקות האוטומציה והמיכון, הדרך הקלה והמהירה ביותר שבה עסקים עומדים בביקוש גובר היא גיוס", מסר רו"ח מיקי בלומנטל מהסניף הישראלי של Grant Thornton שערכה את הסקר

המגמה: משקיעים יותר בגיוס עובדים מאשר במיכון (תמונת אילוסטרציה Shutterstock)
המגמה: משקיעים יותר בגיוס עובדים מאשר במיכון (תמונת אילוסטרציה Shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

46% מהחברות העסקיות בכלכלות הגדולות בעולם מתכננות להגדיל את מצבת כוח האדם בשנת 2018 – כך מדווחת חברת רואי החשבון פאהן קנה ושות' Grant Thornton העולמית, על בסיס מחקר שביצעה ברבעון האחרון של השנה החולפת בקרב כ-2,500 חברות עסקיות פרטיות וציבוריות ב-36 מדינות. הסקר מעלה גם כי מגמת גיוס כוח האדם עולה על מגמת ההשקעות הצפויות במיכון מצד עסקים בכלכלות המפותחות.

מדובר בעליה של 10 נקודות האחוז ביחס למחקר דומה שנעשה ברבעון האחרון של 2016 כשהמגזר שבלט בכוונתו לגייס עובדים נוספים ב-2018 הוא מגזר הטכנולוגיה, המדיה והטלקום. 61% מהחברות שנבדקו בסקר ציינו שהן מתכוונות להגדיל את מצבת כוח האדם שלהן בשנה הקרובה. ענפים נוספים שציינו בשיעורים גבוהים על כוונתם לגייס עובדים ב-2018 הם ענף הקלינטק (57%), האנרגיה (55%), הבנייה והנדל"ן (52%), ותחום השירותים המקצועיים (51%).

משרדי פאהן קנה ושות' Grant Thornton (Raysonho / ויקימדיה קומונס)
משרדי פאהן קנה ושות' Grant Thornton (Raysonho / ויקימדיה קומונס)

"למרות הדיבורים על התחזקות האוטומציה והמיכון, הדרך הקלה והמהירה ביותר שבה עסקים עומדים בביקוש גובר היא גיוס של אנשים נוספים במטרה להגדיל את הקיבולת", מסר רו"ח מיקי בלומנטל, שותף מנהל בחברת רואי החשבון פאהן קנה ושות' Grant Thornton ישראל. עם זאת, הגדלת מצבת כוח האדם היא רק פתרון אד-הוק. ככל ששיעור האבטלה יורד, יהיה קשה יותר לגייס את הכמות והאיכות של העובדים הנדרשים בכדי לשמר ולהגדיל את התפוקה". לדברי בלומנטל ההתקדמות לעבר אוטומציה משקפת איום למודלים עסקיים מסורתיים רבים, אבל מגלמת בתוכה גם הזדמנויות חדשות. השקעות ייעודיות בטכנולוגיה יסייעו לדבריו לעסקים להפוך לפרודוקטיביים יותר ולהגדיל את חוסנם. "פירמות שיבינו זאת באופן נכון השנה יהיו בעמדה הטובה ביותר להצלחה גם בזמן שהכלכלה העולמית תרד מרמת השיא שבה היא נמצאת היום".

מיקי בלומנטל- שותף מנהל פאהן קנה ושות׳ (תמונה באדיבות המצולם).
מיקי בלומנטל- שותף מנהל פאהן קנה ושות׳ (תמונה באדיבות המצולם).

מהסקר עולה כי אחד הזרזים לכוונות גיוס כוח האדם של החברות העסקיות הוא הרמות הגבוהות של האופטימיות העסקית הגלובלית – מדד המבוסס על שקלול התשובות הסובייקטיביות של החברות השונות באשר למידת האופטימיות שלהן מצמיחת המשקים הלאומיים שהן פועלות בהם ושהגיע ברבעון הרביעי של 2017 לשיעור של 68% אופטימיות, לעומת 53% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2016. בשל כך, 42% מהחברות דיווחו שהן מתכוונות להעלות מחירים במהלך 2018, בעוד 57% מהחברות מצפות לרווחים גבוהים יותר, לעומת 52% ברבעון המקביל ב-2016. הסקר העלה גם ש-38% מהעסקים מתכננים לחזק את השקעותיהם במפעלים ובמיכון ב-2018, שיעור דומה לציפיות ברבעון הרביעי של 2016.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!