דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ועד עובדי כלל ביטוח

חברה ועבודה / ב-IDB הבינו שכדאי לרתום את העובדים לתהליך המכירה המתוכנן

שולם לפידות, מנכ"ל קבוצת IDB חתם על הסכם המבטיח לעובדי כלל ביטוח חלוקת מענק מכירה על סך 80-120 מיליון שקלים, זאת בכפוף להסכמת הדירקטוריון | ו"ר הוועד רוני רז: "אני מברך את העובדים על ההישג הגדול"

חתימת ההסכם בין ועד כלל ביטוח ל-IDB (צילום: דוברות ההסתדרות)
חתימת ההסכם בין ועד כלל ביטוח ל-IDB (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסתדרות המעו"ף וועד עובדי כלל ביטוח חתמו עם הנהלת קבוצת IDB על הסכם מיוחד לחלוקת מענק מכירה לעובדי החברה שיעמוד על 80-120 מיליון שקל לכ-4000 עובדי החברה. זאת בהנחה שתושלם העסקה והקבוצה תצליח למכור את כל אחזקותיה בחברת כלל. גובה המענק יקבע בהתאם למחיר המכירה, אך הוא יינתן גם במידה ו-IDB עצמה תקבל היתר שליטה מהמפקחת על הביטוח. מהמענק יהנו גם עובדי חברת הבת 'הכלל הראשון'  שהתאגדו בנובמבר 2017 ויתר חברות הבת של כלל.

ההסכם נחתם ישירות מול שולם לפידות מנכ"ל קבוצת IDB, לא מול הנהלת כלל וחברות הבת עצמן. ההסכם קובע כי הקבוצה תעמיד רשת ביטחון של 40-80 מיליון שקל שישולמו לעובדים גם במידה והמוסדות המוסמכים של כלל ביטוח יסרבו לאשר אותו.

"אני מברך על חתימת ההסכם אשר הושג לאחר מו"מ ממושך" אמר יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד. "חלוקת מענק המכירה לעובדי כלל ביטוח שמה במרכז את מעמדם של עובדי כלל לאור השינויים בבעלות בחברה". יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח, רוני רז, ציין: "אני מברך את כלל העובדים על ההישג הגדול אליו הגענו" והודה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, לארנון בר-דוד, לראש חטיבת עובדי חברות הביטוח במעו"ף מירי גרגיר, לעוז מזמר וגלעד שרייבר מצוות המו"מ של הועד וכן  לפרופ' ירון זליכה היועץ המשפטי ועו"ד כפיר זאב אשר ליווה את ההסכם מבחינה משפטית.

בימים אלה ועל רקע הליך המכירה בבזק, 
תובעים ועדי העובדים בחברות בקבוצה אף הם שיידברו עימם, וזאת במטרה להבטיח את ביטחונם התעסוקתי בעתיד ולדרוש להיות שותפים אף הם ברווחי המכירה. גם ועד עובדי סלקום תובע להיות מעורב במגעים למכירת החברה אשר פורסמו בתקשורת. חתימת ההסכם בכלל בין הבעלים לקבוצה המוכרת, יאפשר ככל הנראה לרתום את העובדים להליך המכירה, ונראה כי העדיפו זאת על פני פתיחת חזית מקבילה מולם, במקביל לחיפוש המשקיעים.

בהודעה שפרסמה IDB לבורסה הבהירה כי "טרם התקבל אישור דירקטוריון החברה להתקשרותה בהסכם, ונקבע בו כי ההסכם ייכנס לתוקף בכפוף לקבלת אישור דירקטוריון החברה בתוך 7 ימים ממועד חתימתו. מובהר עוד, לפיכך, כי אין וודאות באישורו של ההסכם, ובנוסף אין וודאות בהתקיימות איזה מהתנאים לתשלום המענק". כלל ביטוח מוחזקת על-ידי קבוצת IDB בשיעור של כ-39.8% (מהם כ-34.83% באמצעות נאמן).

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!