דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

גזענות בספורט / עולה להתקפה: שחקן דורטמונד לא שותק אחרי שספג נהמות במשחק

החלוץ הבלגי מישי בטשוואי, ספג בשבוע שעבר נהמות וקריאות גזעניות מצד אוהדי אטאלנטה האיטלקית, במהלך משחק בגביע אופ"א וצייץ בטוויטר לאחר המשחק: "2018 ועדיין יש נהמות גזעניות של קופים ביציעים"

Mandatory Credit: Photo by Pixathlon/REX/Shutterstock (9419116j)
Football : Germany - Europa League 2017/18 
Borussia Dortmund Vs Atalanta Bergamo 
15.02.2018- Michy Batshuayi ( Borussia Dortmund )
 at Signal Iduna Park, Dortmund.
Football: Germany, 1. Bundesliga, Dortmund - 15 Feb 2018
Mandatory Credit: Photo by Pixathlon/REX/Shutterstock (9419116j) Football : Germany - Europa League 2017/18 Borussia Dortmund Vs Atalanta Bergamo 15.02.2018- Michy Batshuayi ( Borussia Dortmund ) at Signal Iduna Park, Dortmund. Football: Germany, 1. Bundesliga, Dortmund - 15 Feb 2018
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אתמול (שני) הודיעה התאחדות הכדורגל האירופאית אופ"א על פתיחת חקירה נגד קבוצת אטאלנטה האיטלקית, בעקבות התנהגותה הגזענית של אוהדיה במהלך משחק הבית בליגה האירופית בו הודחה בשלב 32 הגדולות על-ידי דורטמונד הגרמנית.

החקירה נפתחה לאחר ששחקנה של דורטומנד, החלוץ הבלגי מישי בטשוואי כתב פוסט בטוויטר על נהמות הקופים שהושמעו כנגדו במהלך המשחק. "2018 ועדיין יש נהמות גזעניות של קופים ביציאים…באמת. אני מקווה שנהניתם לראות את שאר משחקי הליגה האירופאית. בזמן שאנחנו עברנו שלב".

לאחר הודעתה של אופ"א לגבי החקירה בטשוואי פרסם ציוץ נוסף בו נאמר: "חבורה של אידיוטים לא צריכים לגרום לנו לשכוח למה אנחנו אוהבים כדורגל. בואו ננקה את האצטדיונים שלנו ונשחק את המשחק היפה".

נשיא אטאלנטה אנטוניו פרקאסי הגיב על ההאשמות החמורות: "אהיה כנה, אני לא שמעתי אותם. אם הם באמת קראו, אז אני מאוד עצוב על כך ומתנצל באופן מוחלט בפני בטשוואי. זה לעולם לא צריך לקרות". בנוסף לכך אטאלנטה ודורטומנד יעמדו לדין על הפעלת זיקוקי דינור ונפצים במהלך המשחק בניהם שנגמר בתיקו 1:1 במשחק ו-4:3 לטובת דורטמונד בסיכום הכללי.

ההחלטה של החלוץ הצעיר לצאת ברשתות החברתיות על הפגיעה הגזענית שעבר במשחק החוץ, היא תחילתה של מגמה שאנו רואים בתקופה האחרונה שהשחקנים שחורי העור באירופה מפסיקים לקבל את התנהלות הקהל הגזעני ולבצע צעד משמעותי בניסיון להתמודד מול הגזענות במגרשים. אולי בעקבות פרסומם וכוחם התקשורתי יצליחו להגביר את המאבק בגזענות ולהחריף את הענישה שקיימת כיום, המסתכמת בקנסות סמליים וחסרי משמעות שהקבוצות סופגות וממשיכות לשדר עסקים כרגיל.

רק לפני שבועיים חלוץ ניס מריו בלוטלי התלונן על הקריאות הגזעניות נגדו ע"י הקבוצה היריבה ד'ז'יון וספג כרטיס צהוב שערוייתי ע"י שופט המשחק. שני המקרים מתווספים לתקרית שהתרחשה במהלך חודש ינואר השנה, כאשר קהלה של קבוצת קלארי האיטלקית עמד במרכז התעללות גזענית כשבמהלך מפגש עם קבוצת הכדורגל יובנטוס, אוהדי הקבוצה הביתית קראו קריאות גזעניות כלפי קשר יובנטוס ונבחרת צרפת בלז מטווידי. מטווידי שפרסם פוסט על הקללות הגזעניות עורר סערה באיטליה על היחס הלא לגיטימי לו זכה. בפוסט כתב מטווידי: "אנשים חלשים מנסים להפחיד עם שנאה. אני לא יכול לשנוא ואני יכול להצטער רק על הדוגמאות הרעות האלה. כדורגל הוא דרך להפיץ שוויון, תשוקה, וזו הסיבה שאני כאן – שלום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!