דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

עוד סיבוב במאבק / ביה"ד הארצי לעבודה דחה את טענות הנהלת נמל אשדוד על האטה בעבודה

הנהלת הנמל האשימה את יו"ר ארגון עובדי התחבורה בהסתדרות ושניים מחברי הוועד בנמל ב"שביתת האטה" | ביה"ד קבע כי לא הוכח שהייתה הנחייה לשביתת האטה - או שבכלל הייתה האטה

נמל אשדוד (צילום: משה שי / פלאש 90)
נמל אשדוד (צילום: משה שי / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין הארצי לעבודה דחה את ערעור הנהלת נמל אשדוד אשר האשימה את יו"ר ארגון עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי ושניים מחברי ועד הציוד המכני בנמל כי הורו על 'שביתת האטה' לא חוקית, ואף הבהיר כי החברה כלל לא הוכיחה את עצם קיומה של האטה בעבודה.

סגנית נשיא בית הדין הארצי ורדה וירט-לבנה, שהתמנתה לנשיאה הבאה של בית הדין, קבעה כי הנהלת הנמל לא הצליחה להוכיח שהשלושה הורו על האטת העבודה – ולמעלה מכך, אישרה גם את קביעתו של בית הדין האזורי בבאר שבע כי ההנהלה לא הצליחה להוכיח את עצם קיומה של האטה בקצב פריקת המטענים. עוד הבהירה כי בית הדין הארצי אינו נוהג להתערב בקביעות העובדתיות של בית הדין האזורי.

השופטת ורדה וירט ליבנה, הנשיאה הבאה של בית הדין הארצי לעבודה (דוברות התאחדות התעשיינים)
השופטת ורדה וירט ליבנה, הנשיאה הבאה של בית הדין הארצי לעבודה (דוברות התאחדות התעשיינים)

עתירת נמל אשדוד הופנתה, בניגוד למקובל, באופן אישי כנגד חברי ועד העובדים גדי בוטבול ועמית שרף, וכנגד יו"ר ארגון עובדי התחבורה עצמו – ולא כנגד ההסתדרות. זאת על אף שבסוף ינואר הורה בית הדין האזורי להסתדרות דווקא לבטל כל הוראה ארגונית שיש בה כדי להביא לשיבוש העבודה ולהורות לעובדים לשוב לעבודה סדירה.

בפורטל התעבורה הימית Port2Port דיווחו לאחרונה כי ארבע חברות ספינות העוגנות בנמל אשדוד החלו בגביית 'היטלי צפיפות' חד צדדיים מבעלי המטענים לכיסוי הוצאות עיכוב ספינותיהן. בראיון שערכו עם אדרי בנושא, טען כי מערכת יחסי העבודה בנמל עכורה ביותר, זאת בין היתר על רקע ריבוי ההליכים המשמעתיים שעורכת ההנהלה נגד העובדים, והטלת קנסות המעוררים התמרמרות בקרב העובדים.

"אם עובד מקבל קנס של 5,000 שקל על זה ששפך חומר בתפזורת אז ברור שבפעם הבא שהוא עובד הוא ייזהר יותר ויעבוד יותר לאט על מנת לא לשפוך חומר על הרציף ולא לקבל קנס", אמר אדרי. בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע קבע כבר בתחילת החודש כי הנחייתו של אדרי לעובדי הנמל להקפיד על חוקי התנועה – אינה יכולה להתפרש כהפרת הצו כנגד הצעדים הארגוניים או כשביתה. אדרי יוצג בהליך על ידי עו"ד אלעד מורג מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ארכיון. (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ארכיון. (צילום: דוברות ההסתדרות)

"החלטה האגרסיבית של הנהלת הנמל להלך אימים על העובדים באמצעות ניהול מאבק פרסונלי נגדי ונגד ראשי הוועדים, מעלה תהיות קשות על הגישה היהירה והמתלהמת נגד ההסתדרות והעובדים", מסר אדרי בעקבות ההחלטה היום. "הנהלת הנמל ניסתה להאשים את העובדים בביזיון אך בהתנהלותה – התבזתה בעצמה".

תגובת חברת נמל אשדוד:

״מזה תקופה של מספר שבועות ועדי העובדים בחברת נמל אשדוד נוקטים, בגיבוי ההסתדרות, בדרך של שביתות פתע ועיצומים שגורמים לשיבושים קשים בעבודת הנמל ולפגיעה בשירות הניתן ללקוחות. שיבושי העבודה הללו גורמים לנזקים כלכליים כבדים לחברה. העיצומים, הפעולות החד-צדדיות והשביתות אינם מקובלים על הנהלת החברה שנחושה להחזיר את הנמל לתפקוד מלא וסדיר. זו הסיבה שההנהלה נאלצה, בצעד חריג, לפנות לסעד משפטי ולבקש מבית הדין לעבודה להוציא צו ביזיון בית משפט כנגד ראשי הוועדים ויו״ר אגף עובדי התחבורה בהסתדרות. הנהלת החברה תמשיך לפעול בכל דרך משפטית, או אחרת כדי שנמל אשדוד יפעל במלוא התפוקה ויעניק את השירות הטוב ביותר ליבואנים וליצואנים ולכלכלת ישראל״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!