דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הכדורגלן מוחמד סלאח קיבל כמיליון קולות בבחירות לנשיא מצרים

חלוץ נבחרת מצרים שהצעיד אותה למונדיאל אחרי 28 שנים, מככב השנה במדי ליברפול האנגלית ולא נראה שיש לו תכניות להיות נשיא מצרים, אך זה לא הפריע לקרוב למיליון מעריצים להצביע עבורו בבחירות כאקט מחאתי

חלוץ ליברפול מוחמד סאלח חוגג לאחר כיבוש שער מול קריסטל פלאס בפריימר ליג 31 במרץ 2018 (AP Photo/Alastair Grant)
חלוץ ליברפול מוחמד סאלח חוגג לאחר כיבוש שער מול קריסטל פלאס בפריימר ליג 31 במרץ 2018 (AP Photo/Alastair Grant)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

החלוץ המצרי של ליברפול, מוחמד סלאח רק בן 25, אבל השנה הצליח להפוך לתופעה עולמית שלא מפסיקה להבקיע שערים ולעשות כותרות. השחקן שעשה השנה התקדמות מדהימה תחת יורגן קלופ שרכש אותו לקבוצתו ליברפול בקיץ האחרון תמורת 45 מיליון יורו, כבש השנה בכל המסגרות 37 שערים מתוכם 29 בליגה האנגלית. השחקן כל כך אהוב בארצו שהשבוע הגיע למקום השני בבחירות לנשיאות של מצרים, למרות שבכלל לא היה מועמד.

מוחמד סלאח במדי נבחרת מצרים, אליפות אפריקה 2017 (AP Photo/Sunday Alamba)
מוחמד סלאח במדי נבחרת מצרים, אליפות אפריקה 2017 (AP Photo/Sunday Alamba)

היכולת הנהדרת של סלאח בליברפול והעבודה שהצליח לסחוף אחריו את נבחרת מצרים לגמר אליפות אפריקה ולהעפלה ראשונה לאחר 28 שנה למונדיאל, הפכו אותו לדמות אהובה מאוד בארצו, אבל מה שבאמת הצליח לכבוש את ללבות ההמונים הוא לא רק היכלות היחודית של סלאח לכבוש שערים, אלא הבחירה שלו לתרום ולעזור מחוץ למגרש לאזרחי מצרים, היא ההצלחה האמיתית שלו בכיבוש הלבבות.

לפי הדיווחים בתקשורת המצרית, בבחירות במצרים השתתפו הפעם 24 מיליון מצביעים עבד אל-פתאח א-סיסי נבחר מחדש להיות נשיא מצרים עם 92 אחוז מהמצביעים שבחרו בו. כאשר מוסא מוסטפא מוסא יושב ראש מפלגת אל-ע'ד קיבל את 8 האחוזים הנותרים. לפחות מיליון מהמצביעים שהלכו לבחור הצביעו בפתק שמתנגד לשניהם, כאשר ברובם המצביעים המתנגדים עשו איקס על שני המועמדים וכתבו מתחתיהם את הנשיא שהיו רוצים לראות שולט במדינה, שחקן הכדורגל של ליברפול מוחמד סלאח.

למרות המחמאה האדירה והאהבה שסלאח מקבל מהציבור המצרי, מסתמן שככל הנראה מדובר במעשה שאורגן מראש ולא תוצאה של מעשה של ספונטניות שככל הנראה מיליון אזרחים. סלאח כמובן לא היה מועמד וממשיך להתעסק במה שחשוב לו בחייו כיום וזה ההתקדמות של קבוצתו ליברפול במאבקי המקום השני בליגה האנגלית, המירוץ מול הארי קיין מטוטנהאם למלכות השערים בליגה האנגלית והכי חשוב לעבור את מנצ'סטר סיטי ברבע הגמר הגדול של ליגת האלופות.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!