דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

יחסי עבודה / מערך הכבאות: העובדים פתחו בעיצומים, תיתכן פגיעה באירועי יום העצמאות

ארגון העובדים הודיע היום (ב') על שיבושים בקבלת הקהל באגף בטיחות האש ועיכוב תהליכי הוצאת אישורים | העובדים מאיימים להחריף את העיצומים בימים הקרובים: "לא נותרה לנו ברירה אלא לנקוט בשורה של צעדי מחאה"

כבאים נחים לאחר לילה של שריפות בלטרון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: הדס פרוש, פלאש 90)
כבאים נחים לאחר לילה של שריפות בלטרון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום אילוסטרציה: הדס פרוש, פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ארגון העובדים במערך הכבאות וההצלה מחריף את צעדי המחאה נגד הנציבות, והחל מהיום (שני) תשובש קבלת הקהל באגף בטיחות האש ויעוכבו תהליכי הוצאת אישורים. בימים הקרובים, מזהירים העובדים, יורחבו צעדי המחאה נגד נציבות הכבאות, בדגש על יום העצמאות – צעדים העשויים לפגוע ביכולת לקיים אירועים המוניים ברשויות המקומיות; "לצערי לא נותרה לנו ברירה אלא לנקוט בשורה של צעדי מחאה" אמר יו"ר הארגון אבי אנקורי, "מאז כניסתו של דדי שמחי לתפקיד הנציב, חייהם של אלפי עובדים ועובדות במערך הכבאות וההצלה הפכו לסיוט יומיומי ומתמשך".

האם לא נראה כאלה השנה?, זיקוקים מהר הרצל ברקע הכנסת (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
האם לא נראה כאלה השנה?, זיקוקים מהר הרצל ברקע הכנסת (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).

העובדים מוחים על שורה של פגיעות בתנאי העסקתם של כבאים ועובדים במערך הכבאות וההצלה – בין היתר פגיעות בשכר, זימון עובדים לשימועים בעקבות יישום הנחיות ההסתדרות הכללית וארגון העובדים, לצד זאת טוענים בארגון על ניוד עובדים בכפיה, ובניגוד להסכמים קודמים בין ההסתדרות, הנציבות וארגון העובדים, ועל אי העברת תקציבי הרווחה לעובדות ועובדי המערך במלואן. ברקע לטענות אלו גם התבטאויותיו החוזרות ונשנות של הנציב כנגד ארגון העובדים וכנגד עצם זכות ההתארגנות של עובדי מערך הכיבוי וההצלה.

בארגון העובדים טוענים גם כי עובדים המוחים על התנהלות הנציב, סובלים מהתנכלות  והתעמרות, ומלינים על התנהלות פוגענית מצד קצינים בכירים ומפקדים המקורבים לו, בין היתר מפקד מחוז יו"ש הנכנס,  טפסר ישעיהו בר דב, שבתפקידו הקודם כסמנכ"ל משאבי אנוש נטען כי סטר ללוחם אש בנוכחות עדים, טענה עליה אף הוגשה תלונה למשטרה ולנציבות שירות המדינה.

"דדי שימחי עושה הכול על מנת להתעמר ולפגוע במעמד הכבאים, העובדות ועובדים המסורים של הנציבות" אמר אנקורי, "מאז כניסתו לתפקיד הנציב, חייהם של אלפי עובדים ועובדות במערך הכבאות וההצלה הפכו לסיוט יומיומי ומתמשך. תנאי העבודה הפכו לבלתי נסבלים, זכויותיהם הבסיסיות של העובדות והעובדים נרמסות ברגל גסה, ומי שמעז להשמיע קול כנגד תנאי העסקה פוגעניים אלה, זוכה להתעמרות אישית ומזלזלת".

לדברי אנקורי, למרות הנחיית בית הדין האזורי לעבודה בת"א ליצור מנגנון הידברות ולהגיע להסכמות שיאפשרו את שגרת העבודה במערך הכבאות, שמחי מסרב להידבר ולהגיע לפשרות. "חשוב לציין כי מתוך מחויבותנו לאזרחי ישראל, אנו עושים הכול על מנת להימנע מפגיעה בבטיחות האזרחים במסגרת צעדי המחאה", הוסיף.

בשבוע שעבר הודיע הנציב על הקפאת פעילות יחידת העילית של מערך הכיבוי, 'להבה', יחידה שתכליתה הצלתם של לוחמי אש שנלכדו באיזורי אסון, ושהוקמה בעקבות דו"ח הלקחים מאירוע השריפה בכרמל. בנציבות הסבירו כי ההקפאה הינה לצורך החזרת היחידה לכשירות, אולם לוחמים ביחידה העלו בפני דבר ראשון טענות קשות כנגד הפיקוד – שלטענתם אינו דואג להכשרה נאותה ולתנאי אימונים מתאימים לצורך שמירה על כשירותם המבצעית. כנגד חמישה מלוחמי היחידה, אשר סירבו בהוראת הועד לניוד כפוי לתחנה בירושלים, הוצאו זימונים לשימוע לפני פיטורין – אולם בהוראת בית הדין האזורי לעבודה הוקפאו זימונים אלה עד לדיון שנקבע ל-26 באפריל.

מנציבות כיבוי והצלה אישרו ל"דבר ראשון" כי באם יימשכו העיצומים תהיה פגיעה באירועי יום העצמאות. הנציבות בחרה שלא להגיב לטענות ארגון העובדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!