דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קווים

הקרב על הנהגים / חברת 'קווים' לנהגים: פועלים להעלאת שכרכם ל-43 שקלים לשעה

לעומת אגד ומטרופולין שהעלו את שכרם של העובדים בעקבות ההסכם הקיבוצי שנחתם עמן, חברת קווים שלחה לנהגיה מכתב בו הודיעה כי היא נמצאת במו"מ עם המדינה במטרה להעלות את שכרם | התחרות בין החברות נובעת בין היתר מחוסר בנהגים המוערך בכ-3,000 נהגים

אוטובוסים של חברת קווים (צילום:Roman Yanushevsky / Shutterstock).
אוטובוסים של חברת קווים (צילום:Roman Yanushevsky / Shutterstock).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות ההסכמים הקיבוציים שחתמה ההסתדרות הכללית באגד ובמטרופולין, המעלים באופן משמעותי את שכר השעה של נהגי האוטובוסים, הודיעה אתמול (רביעי) חברת קווים לנהגיה כי היא נושאת ונותנת עם המדינה במטרה להעלות את משכורתם העומדת על 39 שקלים לשעה.

"אנו מודעים לפערי שכר הנהגים שנוצר בשוק בזמן האחרון" כתבו מנכ"ל החברה אריק סיני והבעלים זאב הורן במכתב שנשלח לעובדים, זאת בעקבות העלאת ערך השעה של נהגי אגד ל-43.5 שקלים לשעה ובמטרופולין ל-43 שקלים לשעה – לאחר שערך השעה המקובל בענף התחבורה הציבורית עמד על 39 שקלים בלבד. "כעובדי קווים רווחתכם חשובה לנו ואנו פועלים נמרצות לקידום הנושא". התחרות בין החברות על תנאי הנהגים, נובעת בין היתר מהחוסר הקיים כיום בשוק המוערך בכ-3,000 נהגים.

"בימים אלו אנו מנהלים משא ומתן אינטנסיבי עם המדינה, במטרה להעלות את שכר הנהגים בענף התחבורה הציבורית לשכר בסיס של כ-43 שקלים. להערכתנו, אנו נמצאים בשלבים סופיים ומקווים כי נגיע לסיכום טוב בקרוב. אנו ממליצים לכם להתאזר בסבלנות עד לאישור הסופי, ולהמנע מקבלת החלטות נמהרות אשר עשויות להתברר בעתיד כשגויות עבורכם".

על פי גורמים בחברה, כוונתה של ההנהלה היא ככל הנראה לעזיבת עובדים לחברות המתחרות. בין היתר הסבירו, כי בהיעדר סעיף 14 בחוזים בין הנהגים לחברה, במסגרתו מופרשים פיצויי הפיטורין לקרן הפנסיה מדי חודש, החברה מנצלת את העובדה כי אינה מחוייבת לשלם פיצויים לעובדים מתפטרים על מנת לצמצם את היקף נטישת הנהגים.

קווים אינה לבדה, גם במודעת פרסומת שפרסמה חברת התחבורה הציבורית דן לפני כמה חודשים, ציינה כי היא מצויה במשא ומתן עם ההסתדרות לקראת חתימת הסכם קיבוצי שיעלה את ערך השעה ל-43 שקלים, לצד יישום תוספת הוותק בשיעור 1% לשנה שנקבעה בהסכמים הקיבוציים באגד ובמטרופולין. עם זאת, מתייחד מכתבם של היו"ר והבעלים בקווים, בכך שהוא אינו מזכיר את אירגון העובדים היציג כיום בקווים – ההסתדרות הלאומית, ומדבר על משא ומתן מול המדינה דווקא ולא מול נציגות העובדים.

מההסתדרות הלאומית נמסר ל'דבר ראשון': "בימים אלו אנו מנהלים משא ומתן עם הנהלת קווים על מגוון נושאים לרבות ערך שעת העבודה. המשא ומתן מתנהל בשלב זה לשביעות רצון הצדדים וללא סכסוך עבודה. במקביל ידוע לנו על פעילות מטעם ראשי חברות התחבורה הציבורית מול משרד התחבורה במספר נושאים מהותיים ואנו סבורים כי נראה תוצאות בהקדם".

ישראל גנון יושב ראש 'ארגון נהגי האוטובוסים בישראל' הפועל בחסות ההסתדרות הלאומית הוסיף: "ארגון נהגי האוטובוסים מברך על כל העלאת שכר לנהגים . יחד עם זאת חשוב להדגיש כי העלאת שכר בלבד ללא קידום מעמד ומקצוע הנהג לא תפתור את בעיית הנהגים. לכן גורמי משרד התחבורה חייבים לשבת גם עם נציגי הנהגים המקצועיים ולשמוע את דעתם ולפעול יחד לקידום מעמד ומקצוע נהג האוטובוס".

בחברת קווים הגיבו ל'דבר ראשון' והשיבו כי אינם מתמודדים עם עזיבת נהגים וכי הם פועלים לשיפור תנאי נהגיהם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!