דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל / קבלו את הרכב השנה בליגת העל נשים בכדורגל לעונת 2017/18

העונה של ליגת העל נשים בכדורגל הגיעה לסיומה עם אלופה חדשה-ישנה מ.ס. קרית גת שנאבקה עד הרגע האחרון על התואר עם מחזיקת מ.כ. רמת השרון | לסיכום העונה, בחרנו את 11 השחקניות שבלטו וריגשו אותנו

  • העונה של ליגת העל נשים בכדורגל הגיעה לסיומה עם אלופה חדשה-ישנה מ.ס. קרית גת שנאבקה עד הרגע האחרון על התואר עם מחזיקת מ.כ. רמת השרון | לסיכום העונה, בחרנו את 11 השחקניות שבלטו וריגשו אותנו
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

עוד עונה הסתיימה בליגת העל הנשים בכדורגל, עם מ.ס קרית גת כאלופה בפעם השנייה ברציפות ועם סגניתה מ.כ. רמת השרון שזכתה בגביע המדינה. מלבד שתי הקבוצות המובילות העונה, היו לא מעט שחקניות שבלטו והראו ניצוצות של גדילה בענף, אותם נראה בשנים הבאות.

החלטנו לבחור את 11 המצטיינות העונה של דבר ספורט, מכיוון שזו הייתה עונה בעלת אופי מאוד התקפי, בחרנו במערך התקפי של 3 שחקניות הגנה 4 שחקניות קישור ו-3 שחקניות התקפה. ישנן הרבה שחקניות מצויינות שלא הצליחו להיכנס לנבחרת העונה אך ראויות לציון כמו: דניאל שולמן, אילנה מטיקלוב ואדילמה דוס סנטוס מקרית גת, ג'סיקה דה סילבה ושירלי אוחנה מרמת השרון, לביאה ואן אוורקרק ממכבי חדרה, עדן אביטל מאס"א ת"א ורוני שמריך מהפועל רעננה. ישנן גם שחקניות נהדרות בקבוצת האקדמיה שקרוב לוודאי נשמע עליהן עוד בעתיד.

נבחרת העונה בליגת העל נשים בכדורגל של דבר ספורט (גרפיקה: אידאה)
נבחרת העונה בליגת העל נשים בכדורגל של דבר ספורט (גרפיקה: אידאה)

הנבחרת המצטיינת של העונה

שוערת: חנית שוורץ (מ.כ. רמת השרון) – שוורץ היא השוערת מספר אחת בארץ כיום וגם שוערת הנבחרת הבוגרת. למרות שרב הליגה הלכה למגמה של שוערות זרות, רמת השרון בחרה להישאר עם שוערת ישראלית וזכתה בשוערת הטובה ביותר בליגה העונה. שוורץ הציגה העונה יכולת גבוהה והצליחה להתעלות בחמשת משחקי העונה מול קרית גת, כולל עצירת צמד פנדלים היסטורי באחד המשחקים. שוורץ היתה אי של יציבות העונה ובעזרת אינסטינקטים מעולים ומיקום מצוין הייתה החומה הבצורה של ההגנה הטובה בליגה העונה.  

חנית שוורץ שוערת נבחרת ישראל בכדורגל (באדיבות המצולמת).
חנית שוורץ שוערת נבחרת ישראל בכדורגל (באדיבות המצולמת).

שחקניות הגנה:

שי שדה (הפועל רעננה) – שדה היא אחת משחקניות ההגנה הטובות כיום ישראל. המעבר המפתיע שלה העונה מרמת השרון לעולה החדשה הפועל רעננה הייתה הפתעת גדולה. ברעננה בנו השנה קבוצה צעירה ומעניינת על טהרת סגל כחול לבן, כאשר ההרכב הפותח של הקבוצה היה הצעיר ביותר בין מועדוני הליגה. שי שדה הגיעה על תקן המנהיגה גם בהגנה האגרסיבית וגם לעיתים בהתקפה. שדה היא גן השחקנית היחידה שהורחקה פעמיים העונה והקבוצה התקשתה לתפקד במשחקים בלעדיה.

שי שדה (תמונות באדיבות המצולמת)
שי שדה (תמונות באדיבות המצולמת)

שחר נקב (מ.ס. קרית גת) – השחקנית הצעירה בהרכב העונה של ליגת העל (בת 21), כבר בגילה הצעיר היא קיר בלתי עביר ברמת הליגה המקומית. השחקנית הצעירה הייתה השנה הימור בטוח בהרכב הנבחרת בקמפיין מוקדמות גביע העולם והביא את האגרסיביות והמיקום המצויין גם להגנת האלופה. בקבוצה התקפית כמו קרית גת, שיתוף הפעולה שלה עם אנה אליס נתן הרבה שקט בקו האחורי של האלופה.

אדוה טוויל (מ.כ. רמת השרון) – המגנה השמאלית של רמת השרון ונבחרת ישראל עשתה עבודה מצויינת באגף שמאל העונה. טוויל הייתה מעולה השנה גם בסגירה ההגנתית וגם בעליה להתקפות של הקבוצה. היכולת ההתקפית שלה העניקה מימד נוסף חשוב במשחק ההתקפה של רמת השרון.

שחקניות קישור:

קארין סנדל (מ.ס. קרית גת) –  שחקנית מרכז הקישור והמנוע של האלופה מקרית גת,  הייתה אחרית על מרכז השדה של קרית גת שהראו עליונות בעמדה הזאת מול כל יריבה, בזכות האגרסיביות של סנדל. יחד עם אלינה מטקלוב הצעירה הן היו אחראיות על חיסול ההתקפות הנגדיות והיציאה המהירה של הכדור להתקפות המתפרצות הקטלניות של קרית גת.

קארין סנדל בגמר גביע המדינה נשים, מ.כ. רמת השרון מול מ.ס. קרית גת (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
קארין סנדל בגמר גביע המדינה נשים, מ.כ. רמת השרון מול מ.ס. קרית גת (ההתאחדות לכדורגל בישראל)

 

טל סופר (מכבי כישרונות חדרה) – סופר היא הלב והנשמה של מכבי חדרה, ביחד עם אחותה דניאל הן המנהיגות הבלתי מעורערות של הקבוצה והיו הגורם העיקרי לכך שחדרה סיימו במקום השלישי בליגה. סופר עשתה את כל הדברים הקטנים והחשובים בקבוצה, חוטפת כדורים שולחת מסירות רוחב לחלוצות המסוכנות וללא ספק השחקנית הטובה ביותר של חדרה העונה.

מור אפרים (מ.ס. קרית גת) – אפרים היא השחקנית הישראלית הבולטת השנה בליגה, הקפטנית של קרית גת היא מכונת שערים ואחת מתוך המנהיגות של הקבוצה. בתחילת העונה, כאשר החלוצה דניאל שולמן נפצעה, אפרים לקחה את מלאכת הכיבושים כשסיימה את העונה עם 16 שערים ושיחקה לרב כחלוצה מרכזית לכל דבר. הסוד ההתקפי של אפרים הוא המיקום הנהדר שלה ברחבה והצטרפות המהירה שלה מהקישור להתקפה.

מור אפרים במשחק של מ.ס. קרית גת מול מכבי חולון במשחק האליפות (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
מור אפרים במשחק של מ.ס. קרית גת מול מכבי חולון במשחק האליפות (ההתאחדות לכדורגל בישראל)

ערבה שחף (מ.כ. רמת השרון) – שחקנית הקישור הנמרצת של רמת השרון ונבחרת ישראל לא תמיד הייתה בהרכב הפותח, אבל לא משנה אם היא עלתה בהרכב או עלתה מהספסל היא הביאה איתה אנרגיות מיוחדת ודחפה את הקבוצה קדימה. שחף כבשה העונה 15 שערים בליגה ובגביע יחדיו כולל השער המדהים שלה בגמר הגביע מול קרית גת, אחד השערים היפים ביותר נכבשו העונה בישראל.

שחקניות התקפה:

אנדראה לאיו (מ.ס. קרית גת) – השחקנית הזרה הוותיקה של הליגה הישראלית שהגיעה מרומניה, מסיימת עונה שלישית בליגה המקומית וכמו בכל עונה היא זוכה עם קבוצתה בתואר האליפות. לאיו היא האס ההתקפי של קרית גת והכניסות לרחבה שלה מצד שמאל הן בלתי ניתנות לעצירה. לאיו כבשה העונה בליגה 29 שערים במגוון פעולות התקפיות, במקביל היא הציגה העונה בעיטות חופשיות אדירות שהיו בלתי ניתנות לעצירה.

טאבטה דה סילבה (מ.כ. רמת השרון) – החלוצה הברזילאית נמוכת הקומה של רמת השרון היא ללא ספק השחקנית הטובה בליגה, טאבטה בת ה-22 היא כישרון ענק שעוד תגיע רחוק בכדורגל העולמי ולמזלנו זכינו לראותה אותה לעונה אחת בישראל. החלוצה המהירה הייתה גדולה על רב ההגנות בליגה וכבשה העונה 30 שערי ליגה ו-12 שערים בגביע. היכולת שלה לפתוח הגנות ולהבקיע מכל מצב יהפוך אותה בעתיד לכוכבת גדולה גם ברמה האירופאית.

אמנזה מארסי (מכבי חולון) – בתחילת העונה הביאו במכבי חולון את צמד החלוצות הניגריות אמנזה מארסי ואוניגמה אמרצי, שהפכו ביחד לבינגו והיו בלתי ניתנות לעצירה. מארסי הייתה השחקנית הקטלנית מבין השתיים וניצלה את המהירות והכוחות המתפרץ שלה בתוספת לתאום מושלם עם אמרצי להפוך את חולון להפתעת העונה, רב שעריהן של השניים הגיע מהתקפות מתפרצות כאשר כדורים ארוכים נשלחו אליהן והן רצו לבד מול ההגנה היריבה כ-30-40 מטר. לאחר שחולון הפתיע ועלתה לפלייאוף העליון, סבלה כל הקבוצה מירידה תלולה ביכולת וכך גם מארסי. נקווה לראות אותה בעונה הבאה בקבוצה איכותיות שתעניק לה במה לביטוי טוב יותר ליכולת ההתקפית שלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!