"מפעל טבע אשדוד מתמחה בייצור של תמיסות סטריליות, והוא כיום המפעל היחיד בישראל לייצור תמיסות מסוג זה. העמדה המקצועית של מערך הרוקחות והאכיפה במשרד הבריאות היא כי יש היום חשיבות לאומית ביכולת ייצור עצמאית של מוצרים אלו בישראל, במיוחד לצרכים של שעת חירום או בתקופות בהן עשוי להיות קושי בייבוא של תכשירים לתוך ישראל. לאור זאת, עמדת המשרד היא כי קיים צורך לשמור על המפעל בישראל", נכתב. עוד צויין כי כבר בסוף דצמבר יידע מנכ"ל משרד הבריאות את ראש הממשלה ושר הבריאות בהשלכות שיהיו למשבר טבע במערכת הבריאות הישראלית, וציין בצורה מפורשת את החשיבות שבשימור יכולות הייצור של המפעל באשדוד.

עוד ציין כי "עמדתו של משרד הבריאות היא כי יש מקום לעשות מאמץ נוסף, על מנת לנסות לפעול להותרת חלק מקווי הייצור בישראל, אם בידי טבע ואם בידי אחרים, וזאת על מנת להבטיח יכולת ייצור של מוצרים חשובים אלו בישראל".

בכתב התגובה מבהירה המדינה, כי ככל שחברת טבע פעלה למיצוי המאמצים למציאת רוכש פוטנציאלי למפעל, הדבר לא נעשה בשיתוף המשרד, והידיעה על כוונת החברה לסגור אותו אף לא הועברה לידיה באופן פורמאלי עד היום – אלא בשיחת טלפון בלבד. כזכור – טוענת ההסתדרות כי נציגיהם של רוכשים פוטנציאליים פנו אליה בטענה כי הנהלת טבע לא שיתפה עימם פעולה בניסיונם לברר את אפשרות הרכישה, וכי הנהלת טבע מבקשת למעשה לטרפד את אפשרות רכישתו של המפעל על מנת למנוע תחרות עתידית של ייצור מקומי עם המוצרים אותם בכוונתה לייבא מחו"ל.

בדצמבר האחרון הודיעה טבע על סגירת שורה של מפעלים ופיטורי כ-1,700 עובדים בישראל, בעקבות משבר אליו נקלעה כתוצאה משורה של רכישות כושלות. המפעל האשדודי כמו גם המפעלים בקריית שמונה ובשוהם – לא אמור היה להסגר, כי אם להמכר. אלא שבערב יום העצמאות נדהמו העובדים לקבל את ההודעה כי הנהלת החברה החליטה לסגור את מקום עבודתם. עובדי מפעל טבע באשדוד מלווים על ידי יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה הרצל יאקה, מ"מ יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו ויו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד חיים שייב.

תגובת "טבע": טבע פועלת ותמשיך לפעול במשותף עם משרד הבריאות וההסתדרות על מנת למצות כל אפשרות למציאת פתרון הולם לכל הצדדים בהקדם האפשרי.