דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל 2018 / שריקת הפתיחה של המונדיאל נשרקה! חושבים שאתם יודעים הכל?

יודעים מי השחקן הצעיר ביותר שישחק ומי המבוגר? לאיזה עם קדום יש נציג בגביע העולם? לאיזו מדינה יש הכי הרבה שחקנים מקומיים? לאיזו קבוצה יש הכי הרבה נציגים ומי מרוויח הכי הרבה? | שיהיה לנו חג מונדיאל שמח!

פסל של קמע המונדיאל, מוצב בלב מוסקבה (צילום: shutterstock).
פסל של קמע המונדיאל, מוצב בלב מוסקבה (צילום: shutterstock).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ארבע שנים של ציפייה הסתיימו אמש ב-18:00, כשבאצטדיון לוז'ניקי במוסקבה נשרקה שריקת הפתיחה של המונדיאל ה-21 במשחק בין המארחת רוסיה וערב הסעודית (לוח המשחקים המלא, להורדה והדפסה, נמצא כאן).  המשחק הסתיים בניצחון המארחת בתוצאה 5:0. יותר משלושה מיליארד איש ברחבי תבל צפויים לצפות במשחקים, ומיליוני תיירים ינחתו בערי רוסיה, כדי להרגיש מקרוב את חגיגת הספורט הגדולה בעולם.

מונדיאל 2018 – לוח משחקים (גרפיקה: אידאה).
מונדיאל 2018 – לוח משחקים (גרפיקה: אידאה).

אוהדים מכל העולם הולכים להגיע לאירוע הגדול ולהנות מאצטדיוני הפאר הנוצצים שנבנו בעלות של 7 מיליארד דולר ומאווירה חגיגית ונהדרת. הממשלה הרוסית השקיעה סכומי כסף אדירים ביצירת חווית אירוח מזמינה, מהנה והכי חשוב בטוחה. למרות הצהרות דאע"ש על הכוונה לפגוע במשחקים, רוסיה יצרה תשתית איכותית של אבטחת הערים בשיתוף פעולה עם חברות שעוסקות באבטחה מכל העולם, כולל ישראל.

התאחדות הכדורגל העולמית מכרה כ-2.5 מיליון כרטיסים למשחקי המונדיאל ונשארו עוד כ-50 אלף כרטיסים פנויים, בעיקר למשחקי שלב הבתים. כ-400 מיליון דולר יחולקו בין הנבחרות במהלך הטורניר. הנבחרת הזוכה במונדיאל תקבל 38 מיליון דולר על זכייתה, הסגנית תקבל 28 מיליון, המקום השלישי 24 מיליון והמקום הרביעי 22 מיליון. נבחרת שמודחת בשלב רבע הגמר תזכה בפרס ניחומים של 16 מיליון, קבוצה שתגיע לשמינית תקבל 12 מיליון וקבוצה שמשתתפת רק בשלב הבתים תזכה לפרס ניחומים של 8 מיליון דולר על עצם ההשתתפות בטורניר.

המונדיאל הקרוב יתקיים בפורמט של 32 נבחרות, כאשר הפייבוריטיות לזכיה הן חמש הנבחרות הטובות בעולם: ברזיל, ארגנטינה, ספרד, גרמניה וצרפת. המונדיאל הקרוב גם יהיה טורניר ראשון לשתי נבחרות: פנמה ואיסלנד.

נציגות לעם האשורי 

חגיגת המונדיאל היא גם חגיגה של העמים שאין להם מדינות עצמאיות שחברות בפיפ"א, אך יעקבו באדיקות אחרי נציגיהן בנבחרות השונות. ארבעה מיליון אשורים יעקבו אחרי קשר נבחרת שבדיה וקבוצת טולוז הצרפתית ג'ימי דורמאז, שיביא גאווה לעם ההיסטורי המפוזר ברחבי העולם. גם העם האוסטי, שעומד במרכז המאבק בין רוסיה לגאורגיה יעודד את הנציג שלו, כוכב הנבחרת הרוסית, הקשר אלן דזגוייב. ואזרחי דרום סודן, המדינה הצעירה בעולם, יקוו ששחקן הכנף פיונה סיסטו שהיגר עם משפחתו לדנמרק, יקבל הזדמנות בהתקפת הנבחרת הדנית.

נבחרת מרוקו היא הנבחרת עם הכי הרבה שחקנים שגויסו ממדינות אחרות. בסגל המרוקני חברים רק ארבעה שחקנים שנולדו במדינה, ו-19 שחקנים שנולדו במערב אירופה, תשעה מהם בצרפת. במקום השני נמצאת סנגל, עם 11 שחקנים שגדלו במדינות זרות ובמקום השלישי טוניסיה עם תשעה. צרפת מספקת לטורניר 29 שחקנים שמייצגים נבחרות אחרות, ואילו ברזיל – שהפכה את המתאזרחים לתופעה – תגיע לטורניר רק עם חמישה שחקנים שאינם ילידי המדינה.

תוצרת מקומית

השחקן המבוגר ביותר בטורניר יהיה עיסאם אל-חדרי, שוערה בן ה-45 של נבחרת מצרים, שאמור לשבור את שיא העולם לשחקן המבוגר ביותר בתולדות המונדיאל. דניאל ארנזי, בן ב-19 מנבחרת אוסטרליה יהיה השחקן הצעיר ביותר בטורניר הנוכחי.

הנבחרת עם הכי הרבה שחקנים שמגיעים מהליגה המקומית היא אנגליה עם סגל שכולו על טהרת הליגה האנגלית, במקום השני נמצאת נבחרת רוסיה עם 21 שחקנים. הנבחרת הסעודית תופסת את המקום השלישי עם 20 נציגים, נבחרת ספרד במקום הרביעי עם 17 שחקנים, ובמקום החמישי נמצאת נבחרת גרמניה עם 15 שחקנים.

74% מהשחקנים במונדיאל הקרוב משחקים בליגות האירופאיות. מתוך 736 השחקנים שייקחו חלק באירוע, רק 35 משחקים בליגות הדרום אמריקאיות. המדינה בעלת הייצוג הגבוה ביותר במונדיאל היא, כצפוי, אנגליה ש-132 שחקנים בינלאומיים משחקים בליגות המקומיות שלה. האלופה האנגלית, מנצ'סטר סיטי, היא הקבוצה ששלחה הכי הרבה שחקנים, עם 15 שחקנים במונדיאל הקרוב.

המרוויחים ביותר במונדיאל

לפי האתר transfermarket, השחקנים בעלי הערך הכספי הגבוה ביותר יהיו ליונל מסי מנבחרת ארגנטינה וניימאר מנבחרת ברזיל שמוערכים ב-180 מיליון יורו כל אחד. לפי האתר, הנבחרת היקרה ביותר במונדיאל תהיה נבחרת צרפת, שהערך הכספי המשותף של שחקניה נאמד ב- 1.08 מיליארד אירו. במקום השני נמצאת ספרד עם 1.03 מיליארד, ברזיל במקום השלישי עם 981 מיליון, גרמניה במקום הרביעי עם שחקנים בשווי 883 מיליון ואנגליה סוגרת את החמישייה הפותחת עם 874 מיליון אירו. הנבחרות בעלות הערך הכספי הנמוך ביותר הן סעודיה עם 18 מיליון ופנמה, כצפוי, עם 8.5 מיליון אירו בלבד.

לאו מסי במדי נבחרת ארגנטינה (צילום ארכיון: CP DC Press / Shutterstock.com)
לאו מסי במדי נבחרת ארגנטינה (צילום ארכיון: CP DC Press / Shutterstock.com)

בשכר הממוצע של שחקני הנבחרות מובילים שחקני נבחרת ברזיל. שחקן ברזילאי ממוצע משתכר בממוצע 5.8 מיליון ליש"ט, במקום השני נמצא השחקן הספרדי הממוצע שמרוויח 5.47 מיליון ליש"ט, במקום השלישי הבלגי הממוצע עם 5.22 מיליון ליש"ט, במקום הרביעי השחקן הצרפתי עם 5.21 מיליון ליש"ט ובמקום החמישי נמצא הארגנטינאי הממוצע, שמסתפק במיליון ליש"ט.

אבל כסף, כידוע, לא מנצח משחקים…אז, שיהיה לכולנו חג מונדיאל שמח!

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!