נסיגת המדינה מהבנות קודמות, לצד התמשכות המו"מ במקביל להמשך בניית הנמלים הוותיקים, יוצרים לתסכול ותסיסה בקרב העובדים בשטח בשני הנמלים – זו הובילה בחודש שעבר גם לשביתה לא חוקית בת חמישה ימים.

בשבוע האחרון התפרסם כי במהלך המו"מ עלתה ההצעה להכניס לנמלים הוותיקים משקיעים 'אסטרטגיים' פרטיים, מחברות הספנות הגדולות, זאת לאור אופיו של השוק העולמי הנשלט על ידי מספר מצומצם של חברות ספנות גדולות – המעדיפות לפרוק באמצעות הנמלים שבבעלותן. כך למשל  חברת TIL מהולנד, שבבעלות חברת הספנות MSC, זכתה במכרז על הפעלת נמל הדרום באשדוד וצפויה לקלוט את מרבית או כל הספינות שמפעילה MSC ושיעדן הוא ישראל, וחברת SIPG הסינית זכתה במכרז להפעלת נמל חיפה, והיות והיא מפעילה את הנמל בשנחאי, צפויה לזכות ברוב התובלה של המכולות בקו ספנות זה.