דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מטרופולין

חברה ועבודה / מנכ"ל חברת האוטובוסים "מטרופולין", אילן קרני, הודיע על פרישה

קרני, שניהל את החברה ב-18 שנות קיומה, הודיע על פרישתו "מתוך בחירה אישית" במכתב לעובדים ולהנהלה | בתקופה האחרונה הוביל את המו"מ עם ועד עובדי החברה במהלכו נחתם עמם הסכם שכר היסטורי | בעברו עם זאת, פעל נמרצות לריסוק התאגדות עובדי "מטרודן" בבאר שבע

אוטובוס של חברת מטרופולין בתל אביב (צילום: Shira15/ ויקימדיה)
אוטובוס של חברת מטרופולין בתל אביב (צילום: Shira15/ ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

אילן קרני, מי שניהל את חברת מטרופולין מאז הקמתה לפני 18 שנים, הודיע היום (שני) כי הוא צפוי לפרוש מתפקידו כמנכ"ל. בשבועות הקרובים ייכנס לתפקידו לורנס מועלם, שניהל בשנים האחרונות את ספרינט מוטורס מקבוצת סונול.

"הייתה לי הזכות להיות שותף בקביעת שכר הנהג ומעטפת הרווחה מהמובילים בענף התח"צ לאורך השנים, מתוך הכרה ומחויבות לשיפור מעמדם של עובדינו המסורים הנעים בדרכים שעות רבות ומסיעים את מיליוני נוסעינו ליעדם", כתב באיגרת לעובדיו. "כעת, ומתוך בחירה אישית, זו העת לסיים את תפקידי כמנכ"ל, ולפנות מקומי למחליפי אשר ייכנס לתפקידו בשבועות הקרובים. אאחל לו הצלחה מעומק ליבי".

לאחרונה חתם קרני על הסכם קיבוצי ראשון בחברה, ורק כמה חודשים לאחר מכן על הסכם נוסף ותקדימי, המעלה את שכר נהגיה ל-44 שקלים לשעה ומציב אותה בראש טבלת השכר של נהגי התחבורה הציבורית, גבוה אף מהשכר השעתי שנקבע באגד בסך 43.5 שקלים.

עם זאת, בעברו בתור מנכ"ל חברת 'מטרודן', פעל קרני נמרצות לריסוק התאגדות נהגי התחבורה הציבורית בבאר שבע ולשבירת השביתה הגדולה בה פתחו במאבק על זכותם להקים ועד עובדים בשנת 2005 – מאבק אשר הונצח בתרבות הישראלית במחזהו של יהושוע סובול "גיבור מעמד הפועלים".

במכתבו ציין קרני כי ניהל את החברה מאז יום הפעילות הראשון שלה ב-18 למרץ 2002 ועד היום. "עברנו דרך ארוכה ומאתגרת ב-18 השנים האחרונות, מיום תחילת הפעלת 7 קווי השירות, 35 אוטובוסים ו-80 עובדים, ועד היום בו מופעלים מאות קווי שרות, מעל 600 אוטובוסים ומעל 1,000 עובדים. כיום מופעלים שני אשכולות מבוססים והקמת האשכול השלישי כבר בפתח. מטרופולין אינה 'עוד' חברת תחבורה ציבורית, אלא ארגון איכותי המציב לעצמו יעדים מאתגרים: בטיחות מעל לכל, רמת שירות גבוהה, מובילות טכנולוגית ורמת אמינות ודיוק מיטביים".

קרני הוסיף כי "צמיחתה של החברה לא הייתה מתרחשת ללא המרקם האנושי וה-DNA המיוחד בו התברכה. הברק בעיניים המלווה כל אחת ואחד מכם לא כבה ולו לרגע, ועל כן התגברנו על כל קושי, מכשול ואתגר, סללנו את הדרך להצלחתה של הרפורמה בתחבורה הציבורית בשיתוף פעולה ייחודי, וקבענו רף שרות גבוה בשילוב טכנולוגיות חדשניות, כאשר בטיחות נוסעינו מהווה העוגן המרכזי במרחב הפעילות".

לקראת סוף דבריו הקדיש דברי תודה לעובדי החברה "על כל דקה/ק"מ של שהייה במחיצתכם, על התמיכה לאורך המסלול הארוך שהלכנו ביחד, בתקופות מאתגרות ושקטות גם יחד. אמשיך ללוות את מטרופולין בהמשך, מנקודת עמדה שונה, ומתוך מחויבות לעתידה", סיכם וחתם את מכתבו בהבעת תודה והערכה גם לחברי הדירקטוריון וליו"ר החברה ערן כץ, לבעליה ולאנשי הנהלה הבכירה אשר ליוו אותו.

יו״ר מטרופולין, ערן כץ, אמר היום בתגובה לפרישתו של קרני: ״אני רוצה להודות לאילן על דרך משותפת, מוצלחת ופוריה ועל תרומתו לחברה, שהפכה תחת הנהגתו לחברת התחבורה הציבורית מהמובילות בארץ. אני מאחל ללורנס הצלחה בתפקידו החשוב. אני סמוך ובטוח שימשיך להצעיד את החברה קדימה להישגים ולהצלחה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!