דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מטרופולין

הקרב על הנהגים / סעו לשלום: שכר הבסיס של עובדי חברת מטרופולין יעלה ל-44 ש"ח לשעה

בשל מחסור ב-3,000 נהגים מתקיימת "מלחמת משכורות" בין חברות התחבורה הציבורית השונות | לפני שלושה חודשים העלה ההסכם הקיבוצי במטרופולין את השכר ל-43 ש"ח | אגד הגיבה בהעלאת השכר ל-43.5 ש"ח ובמטרופולין לא נשארו חייבים: "הבטחנו להישאר עם השכר הגבוה בענף וקיימנו!"

אוטובוס של חברת מטרופולין בתל אביב (צילום: Shira15/ ויקימדיה)
אוטובוס של חברת מטרופולין בתל אביב (צילום: Shira15/ ויקימדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

פחות משלושה חודשים לאחר החתימה על ההסכם הקיבוצי במטרופולין המעלה את שכר הנהגים ל-43 שקלים לשעה – ביום שישי הושגו הסכמות נוספות בין ההסתדרות, ועד העובדים וההנהלה על-פיהן החל מיולי יעלה שכר הנהגים בחברה ל-44 שקלים לשעה. מדובר במהלך נוסף בתחרות על ליבם של נהגי התחבורה הציבורית, על רקע המחסור המוערך בכ-3,000 נהגים בענף.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הגיב להסכם החדש: "התחלנו מהפכת שכר בתחבורה הציבורית שסוחפת וסחפה את המעסיקים לסכם איתנו על הגדלת השכר בתחבורה הציבורית. התחלנו בטבלת שכר מהפכנית באגד שסחפה את מטרופולין להסכים ל-43 שקלים לשעה. ההסכמה במטרופולין סחפה שוב את אגד להגדיל את השכר ל-43.5 שקלים לשעה. ועכשיו מטרופולין לא נשארה חייבת והעלתה ל-44 שקלים לשעה. תחרות בריאה לטובת נהגי התחבורה הציבורית".

"הבטחנו להישאר עם השכר הגבוה בענף וקיימנו!", נמסר מוועד העובדים בחברת מטרופולין. "תודה להנהלת מטרופולין ולאיגוד עובדי התחבורה התחבורה בהסתדרות שיחד איתנו הביאו בשורות טובות לעובדי מטרופולין". את ההסכמות ליוו יו"ר האיגוד אבי אדרי ומזכיר החטיבה הארצי, דורון עזרא.

ההסכמות צפויות להיחתם באופן סופי ביום ראשון, אולם כבר כעת הופץ סרטון בקבוצות של נהגי התחבורה הציבורית הקורא לנהגי החברות המתחרות לעבור ולפתוח בקריירה חדשה בחברת מטרופולין. לצד זאת קיימה החברה בחודשים האחרונים מספר כנסי מתעניינים לאנשים המעוניינים לעשות הסבה מקצועית לתחום הנהיגה על חשבון החברה, במטרה לגייס אליה נהגים חדשים.

כנס הכשרת נהגים של מטרופולין (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של מטרופולין).
כנס הכשרת נהגים של מטרופולין (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של מטרופולין).

באגד נחתם רק לאחרונה הסכם קיבוצי על פיו יעלה השכר השעתי בחברה ל-43.5 שקלים לשעה. עוד הוסכם כי נהגים יהנו מתוספת ותק בשיעור של אחוז בשנה, לאחר ותק של שש שנים בחברה, הסכם האמור להיות מיושם גם בחברת מטרופולין. גם חברת דן פירסה בתקשורת כי היא מנהלת מו"מ מול נציגות עובדיה במטרה להגדיל את ערך השעה שלהם.

בחברת קווים מנגד, שעובדיה מאורגנים בהסתדרות הלאומית, הודיעה הנהלת החברה לנהגיה כי היא מנהלת מו"מ מול המדינה דווקא לצורך הגדלת שכרם, מבלי להתייחס לנציגות העובדים. במכתבה המליצה לנהגיה "להתאזר בסבלנות עד לאישור הסופי, ולהמנע מקבלת החלטות נמהרות אשר עשויות להתברר בעתיד כשגויות עבורכם", כשהיא רומזת ככל הנראה להחלטתם של חלק מהעובדים לעבור לחברות המתחרות. עם זאת לשאלת 'דבר ראשון' הכחישו כי החברה מתמודדת עם עזיבת נהגים. בהסתדרות הלאומית ציינו כי מתנהל בימים אלה מו"מ מול הנהלת החברה על מגוון נושאים – ביניהם שכר עבודה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!