דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שכר השוטרים והסוהרים

שכר השוטרים והסוהרים / האם פסיקה חסויה של הארצי תגרום למדינה לפרוע את חובה לשוטרים ולסוהרים?

כבר עשור שהאוצר מונע ממשרתי המשטרה והשב"ס תוספת שניתנה לאנשי הקבע בצה"ל, על אף התחייבות להשוואת שכר | המדינה ערערה על החלטת ביה"ד לעבודה לתשלום התוספת, אך הפסידה בהליך מקביל מול גמלאי השב"כ והמוסד | ארדן לכחלון: "עשה צדק עם השוטרים והסוהרים"

השר לביטחון פנים גלעד ארדן והפגנת ארגון נשות השוטרים והסוהרים מול הכנסת (צילום: פלאש 90)
השר לביטחון פנים גלעד ארדן והפגנת ארגון נשות השוטרים והסוהרים מול הכנסת (צילום: פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

השר לביטחון פנים גלעד ארדן קרא אמש (שני) לשר האוצר כחלון למשוך את ערעור המדינה כנגד השוואת תוספות השכר לאנשי המשטרה והשב"ס לאלו של אנשי הקבע בצה"ל. זאת, בעקבות פסק דין שניתן בהליך חסוי בבית הדין הארצי לעבודה, וקבע כי גמלאי השב"כ והמוסד זכאים לתוספת השכר הזו, המכונה 'אי ביטחון תעסוקתי', אשר ניתנה לאנשי הקבע בצה"ל מאז שנת 2006.

לפני כשנה, ביוני 2018, קבע בית הדין האזורי לעבודה בת"א כי גם השוטרים, הסוהרים וגמלאי המשטרה והשב"ס זכאים לתוספת לה זכו אנשי הקבע, שעומדת על 7% עבור רוב הדרגות, עקב החלטת ממשלה הקובעת השוואת שכר בין אנשי הקבע בצה"ל לשוטרים ולסוהרים. אולם המדינה, בהנחיית משרד האוצר, ערערה על ההחלטה לבית הדין הארצי לעבודה ואף דחתה את יישום פסיקת ביה"ד האזורי. בספטמבר האחרון ביקשה המדינה גם לדחות את הדיונים בהליך הערעור שהיא עצמה הגישה, עקב הקמת צוות בין משרדי לבירור הסוגייה בו ישתתפו מנכ"ל משרד רה"מ דאז אלי גרונר, ראש המועצה הלאומית לכלכלה אבי שמחון, מנכ"ל האוצר שי באב"ד, הממונה על השכר דאז ערן יעקב ונציגי המשרד לבטחון פנים, המשטרה, שב"ס, שב"כ והמוסד. בהודעה בספטמבר נאמר שהצוות יגיש את מסקנותיו בתוך חודש וחצי, כלומר באמצע אוקטובר. באם הוגשו, המסקנות לא פורסמו. במקביל, עלות התוספת – כ-7 מיליארד ש"ח – לא נכנסה לתקציב 2019, שכבר אושר בכנסת.

עתה, משקבע בית הדין הארצי כי אנשי השב"כ והמוסד זכאים אף הם לתוספת, כתב ארדן לכחלון כי "לאור תוצאת פסק הדין הנ"ל ועל מנת למנוע את התמשכות ההליכים המשפטיים שלא לצורך, אני סבור שהגיע העת לסיים את הסאגה הארוכה בנושא שבנדון, להורות על משיכת ערעור המדינה בהליך המקביל, שעוסק בעניינם של משרתי וגמלאי משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר, ועל תשלום התוספת האמורה והמיוחלת גם לקבוצות אלה". ארדן הוסיף כי "כיוון שאני יודע עד כמה השוטרים והסוהרים יקרים ללבך, אני משוכנע שתפעל בדרך שתעשה עמם את הצדק המגיע להם."

ב-1973 נקבע בהחלטת ממשלה המכונה 'ש-33' ששכרם של השוטרים והסוהרים יוצמד לשכר חיילי צה"ל המשרתים בקבע, זאת לאחר שנאסר עליהם להתאגד בחוק. בעבר התחייב השר ארדן בפני משפחות השוטרים והסוהרים כי במידה והאוצר יפעל לבטל את החלטה ש33 ואת ההצמדה, הוא יתמוך בהקמת איגוד עובדים לשוטרים ולסוהרים.

האוצר מעריך כי עלות החוב המשוערת למשרתי וגמלאי המשטרה והשב"ס היא כ-5 מליארד שקלים, ולפיכך טען כחלון בעבר כי ההכרעה בנושא בעלת משמעויות קואליציוניות ואינה בידיו – ומצויה בידי ראש הממשלה עצמו.

ביום ראשון השבוע הודיעה מנכ״לית הארגון הארצי לקידום מעמד השוטר והסוהר (נשות השוטרים והסוהרים) אביגיל שררה כי הארגון פנה בעקבות מתן פסק הדין בדרישה לקביעת מועד דיון דחוף בערעור המדינה בנושא מתן תוספת אי הביטחון התעסוקתי – לאור מתן פסק הדין בעניין עובדי המוסד והשב"כ.

"מאז הגישה המדינה את הערעור חלפה לה שנה תמימה, ועד היום לא התקיים כל דיון בערעור שהוגש… בנסיבות אלו מתבקש בכל זאת בית הדין הנכבד לקבוע בדחיפות מועד דיון חדש בערעורה של המדינה ובערעור שכנגד, אנו מקווים למועד קרוב לדיון על מנת שיינתן סוף סוף פסק דין סופי בעניינם של המשיבים (והמערערים שכנגד) ואשר ישים סוף פסוק לעינוי הדין המתמשך הנגרם לעשרות אלפי שוטרים סוהרים וגמלאים״ כתבו בבקשתם.

התוספת המכונה 'אי ביטחון תעסוקתי', ניתנה החל משנת 2006 לאנשי הקבע בצה"ל בעקבות מלחמת לבנון השניה. על אף שמה, ניתנה התוספת גם לגמלאי צה"ל. לפיכך דרשו העותרים להעניק אותה גם לשוטרים ולסוהרים, מכיוון שהיא מהווה תוספת שכר המחויבת בהשוואה לכל דבר ועניין, וכי שמה אינו מייצג את מהותה האמיתית וניתן לה במטרה להפריד אותם ממנה באופן מלאכותי.

במשרד האוצר בחרו שלא להגיב לנושא.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!