דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ל' בניסן תשפ"ד 08.05.24
19.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.9°באר שבע
  • 26.6°אילת
  • 20.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל 2018 / היסטוריה במונדיאל: אחרי מהפך מול אנגליה, קרואטיה העפילה לגמר!

הנבחרת מהמדינה הבלקנית הקטנה עשתה את הבלתי יאמן ותתייצב למעמד בפעם הראשונה | הקרואטים הצליחו לכפות הארכה על אנגליה, התגברו על העייפות וניצחו 1:2 | ביום ראשון הם ייפגשו בגמר את צרפת

מנדז'וקיץ' חוגג את השער השני במשחק (צילום: AP Photo/Frank Augstein).
מנדז'וקיץ' חוגג את השער השני במשחק (צילום: AP Photo/Frank Augstein).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אם חשבנו שכל השיאים כבר נשברו במונדיאל ברוסיה, הגיע המשחק השני של חצי הגמר והוכיח שבכדורגל זה לא נגמר עד שזה נגמר! אנגליה הוליכה כבר בדקה ה-5, קרואטיה האמינה לאורך כל המשחק השוותה וחתמה את המהפך הגדול עם שער גדול של מנדז'וקיץ' בהארכה, בתצוגה שתיכנס לספרי ההיסטוריה.

מהלך המשחק

חצי הגמר השני של המונדיאל הפגיש באצטדיון לוז'ניקי במוסקבה את נבחרת אנגליה שככל שהתקדמה בטורניר נעשתה רעבה יותר לזכייה בגביע ראשון מאז 1966. מולה קרואטיה שהרשימה לאורך כל הטורניר ועלתה לחצי הגמר אחרי שהדיחה את רוסיה בפנדלים ופינטזה על עלייה ראשונה בתולדותיה לגמר.

הנבחרת של גארת' סאות'גייט הייתה המסוכנת יותר מבין השתיים ב-45 הדקות הראשונות יצאה לכמה מתפרצות מסוכנות מאוד. כבר בדקה ה-5 מודריץ' הכשיל את דלה עלי מחוץ לרחבה. טריפייר בעט את הכדור החופשי מ-20 מטר לחיבורים של סובאשיץ' שהיה חסר אונים, 0:1 לאנגליה.

https://twitter.com/WorldCupStuff18/status/1017118373006708736

קרואטיה ניסתה לסכן את האנגלים, רביץ' חטף כדור יפה והלך איתו קדימה, הוא גם בעט אבל היה לבד מול חמישה שחקנים ונבלם. הקרואטים ביצעו המון טעויות בהגנה ואפשרו לאנגלים לצאת למתפרצות. בדקה ה-29 הארי קיין קיבל מסירת עומק ונותר לבד מול סובאשיץ', הוא בעט ונבלם אצל השוער, זה חזר אליו והוא בעט לקורה מחצי מטר, החמצה אדירה. אנגליה ירדה למחצית עם יתרון מוראלי חשוב.

המחצית השנייה נפתחה בשליטה של האנגלים שיזמו יותר. סטרלינג שלח כדור נפלא ללינגארד שבעט ונבלם לקרן. הקרואטים הבינו שהגיע הזמן להתעורר, בדקה 68 ורסאלקו הגביה מימין, פרישיץ' פרץ עם המון עוצמה ושלח רגל גבוהה מעל הראש של קייל ווקר, הכניע את פיקפורד וקבע 1:1 חשוב מאוד לקרואטים.

האנגלים נכנסו ללחץ והחלו לעשות טעויות של חוסר ריכוז. פרישיץ' קיבל ביטחון מהשער שכבש וכמעט והצליח לקנות את עולמו, כאשר הוא ניסה לנצל טעות פיקפורד ובעט  עם רגל שמאל לקורה. הלחץ הקרואטי נמשך, בדקה ה-83 מנדז'וקיץ' השתלט היטב על כדור עומק גדול של ברוזוביץ', הסתובב ובעט מזווית קשה ופיקפורד הדף. לקראת סיום 90 הדקות לוברן ניסה להכניע את פיקפורד עם בעיטה מרחוק שהלכה גבוה מעל השער, המשחק הולך להארכה, בפעם השלישית ברציפות עבור קרואטיה.

בהארכה

שתי הנבחרות הורידו הילוך, בדקה ה-99 טריפייר הגביה קרן מימין, וכרגיל הקרנות הן המצבים המסוכנים ביותר של האנגלים. סטונס נותר חופשי לחלוטין ונגח מצוין, אבל ורסאלקו הרחיק מהקו. בדקה ה-105 פרישיץ' העביר כדור רוחב נהדר למנדז'וקיץ', שבעט מול פיקפורד אבל השוער הצליח למתוח את כל הגוף שלו ולהציל לקרן כשעל הדרך גם פצע את החלוץ הקרואטי.

בדקה ה-109 ההגנה האנגלית הרחיקה לא טוב במיוחד, זה חזר אל פרישיץ' שנגח לאזור הרחבה ויצא לו בישול ענק למנדז'וקיץ', שעשה תנועה מאחורי גבו של סטונס, נותר לבד מול פיקפורד ובעט לפינה השמאלית ופנימה כדי לקבוע 1:2 קרואטי. השחקנים הקרואטים ניסו לשמור על היתרון והחזיקו את דמעות האושר מלפרוץ. אבל העייפות האנגלית לא הולידה שער מצמק ובסיום 20 דקות קרואטיה עולה לגמר המונדיאל!

קרואטיה תפגוש את צרפת בגמר הגדול של המונדיאל ביום ראשון בשעה 18:00 (שעון ישראל) באצטדיון לוז'ניקי במוסקבה, אנגליה ובלגיה יתמודדו בשבת על מקומות 3-4.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!