דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מונדיאל 2018 / שער יחיד של אומטיטי העלה את נבחרת צרפת לגמר המונדיאל ביום א'

שתי הנבחרות המרשימות במונדיאל נפגשו למשחק המסקרן של חצי הגמר | בלגיה כמעט וכבשה ראשונה אבל צרפת השיגה 0:1 בתחילת המחצית השנייה וסיימה כמנצחת של חצי הגמר הראשון | הערב - אנגליה מול קרואטיה

שחקני נבחרת צרפת חוגגים (צילום:AP Photo/Martin Meissner).
שחקני נבחרת צרפת חוגגים (צילום:AP Photo/Martin Meissner).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בפעם השלישית בתולדותיה, נבחרת צרפת מעפילה לגמר המונדיאל, לאחר ניצחון 1:0 נהדר על נבחרת בלגיה משער נגיחה של בלם קבוצת ברצלונה סמואל אומטיטי. הבלגים המצויינת שלטו יותר במרכז המגרש, אך נכנעו למשחק זהיר וטקטי של ה"טריקולור". הצרפתים היו מסוכנים יותר ליד השער והצליחו בצדק להעפיל לגמר שני ברצף בטורניר גדול. כעת נשאר להם לחכות ליום רביעי בערב כדי לגלות מי תהיה היריבה במשחק הגמר שיתקיים ביום ראשון.

שתי הקבוצות אשר הציגו את הכדורגל הטוב ביותר בטורניר עד כה והיו בין הקבוצות הפייבוריטיות לזכייה בתואר לפני תחילת הטורניר, עשו דרך מאוד מרשימה לחצי הגמר. נבחרת בלגיה הדיחה את נבחרות יפן וברזיל בשלבי הנוק-אאוט ואילו צרפת גברה על נבחרות ארגנטינה ואורגוואי כדי להגיע למשחק המסקרן.

מהלך המשחק

המחצית הראשונה נפתחה בקצב נהדר, שתי הקבוצות הציגו משחק לחימה חזק, במרכז השדה ניסיונות לפרוץ את ההגנות הצפופות. בדקות הראשונות בלגיה הציגה שליטה מרשימה בכדור ולחץ עצום על השער הצרפתי. נבחרת צרפת החלה להיכנס למשחק וניצלה את ההתקפות הבלגיות כדי לנסות לשלוח את החלוץ המהיר קיליאן אמבפה קדימה. חוסר דיוק בהתקפות המעבר הצרפתיות מנעו מהצרפתים את היתרון המוקדם.

בדקות ה-16 וה-19 ניסה אדן הזאר הבלגי להבקיע את שער היתרון עם שתי כניסות מעולות מצד ימין לתוך הרחבה ובעיטות נפלאות, מהצד השני בלס מטווידי ניסה גם כן  להפתיע את שוער בלגיה קורטואה עם בעיטה מחוץ לרחבה. בדקה ה-22 הזדמנות אדירה לבלגים, כאשר טובי אלדרווירלד בעט כדור חזק ונהדר לפינה השמאלית וסחט זינוק אדיר של הוגו לוריס שהדף את הכדור.

המחצית השניה נפתחה גם כן בלחץ אדיר של הבלגים, אך דווקא צרפת עלתה ליתרון, כאשר בדקה ה-51 אנטואן גריזמן הרים קרן מדויקת מצד ימין ומצא את ראשו של הבלם הצרפתי סמואל אומטיטי, שהקדים את מרואן פלאיני ונגח לרשתו של טיבו קורטואה. 0:1 לצרפת. שער היתרון הכניס את צרפת לטירוף ושחקניה ניסו לנצל את הדקות הטובות לכיבוש שער השני.

החל מהדקה ה-65 נבחרת בלגיה השתלטה לחלוטין על המגרש. צרפת החליטה בשלב מוקדם יחסית של המשחק ללכת אחורה ולהגן על שער היתרון המוקדם. הבלגים ניסו לכבוש את שער השוויון וככל שהדקות עברו, הלחץ וכמות השחקנים הבלגים בהתקפה עלו. אך מהעבר השני נבחרת צרפת ניסתה לנצל את החיסרון ההגנתי ויצאה להתקפות מתפרצות מסוכנות שלא נגמרו עם שערים נוספים הודות ליכולת מצויינת של טיבו קורטואה השוער הבלגי.

בלגיה החזיקה יותר בכדור עם 64% שליטה, אך למרות זאת, שוב גילינו שהחזקה בכדור לא בהכרח הופכת את הנבחרת לטובה יותר. צרפת ניצלה את ההתקפות המתפרצות והגיעה ל-19 בעיטות לשער מול 9 בלבד של הבלגים. בלגיה שוב הפסידה במעמד חצי הגמר כמו לפני 32 שנה ותחכה למשחק המיותר על המקום השלישי. תור הזהב הבלגי צריך להיות גאה בעצמו ולזכור שרוב שחקניו הבכירים הם עדיין צעירים מאוד. בעזרת הניסיון שצברו במונדיאל, הם יחזרו שוב לטורנירים הבאים מנוסים ורעבים יותר. נבחרת צרפת מתקדמת לאט לאט לעבר תואר נוסף עם נבחרת סופר כישרונית ומרשימה. לגמר הגדול ביום ראשון היא תגיע כפייבוריטית ברורה, לא משנה מי תהיה היריבה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!