דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שומרי הבית

הקרב על האסדה / פונה חלק ממאהל המחאה נגד אסדת לוויתן, למרות צו מניעה של ביהמ"ש

כוחות משטרה פירקו את האוהלים במקום והעמיסו את הציוד של הפעילים על משאיות, בטענה כי לא נמסר להם על קיומו של הצו | ארגון "שומרי הבית": "מצפים ממשטרת ישראל ומחברת נובל אנרג'י לפעול בהתאם לחוק בישראל"

פינוי מאהל המחאה מול אסדת הגז (שומרי הבית)
פינוי מאהל המחאה מול אסדת הגז (שומרי הבית)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

משטרת ישראל פינתה אתמול (שלישי) חלק מהציוד במאהל שהקימו פעילי ארגון "שומרי הבית", הנאבקים להרחקת אסדת מאגר "לוויתן" ללב ים, ליד מחלף זיכרון. לטענת אנשי הארגון המשטרה החלה את הפינוי בהפתעה, והמשיכה אותו בניגוד לצו שיפוטי. בסיומו של האירוע, חלק מציוד המאהל הוחרם ונלקח, אך המאהל עצמו עדיין קיים. דיון נוסף ייערך היום בבית המשפט. למשטרת ישראל: מדובר בפינוי חוקי של פולשים.

המשטרה מפנה את עיר האוהלים

Or-ly Barlevמשטרת-תשובה-נובל-ישראל שלום. אולי תרצו להסביר מדוע הגעתם לפנות בוקר בכוחות עצומים לפנות בכוח את מאהל המחאה החוקי והדמוקרטי להרחקת אסדת לוויתן, והמשכתם לפנות גם כשהראו לכם צו מניעה נגדכם שהוצא ע"י שופט תורן? Israel Police – משטרת ישראלהינה כמה עדויות מהשטח >>

Posted by ‎הצינור‎ on Monday, July 16, 2018

על פי הודעת המשטרה, כוחותיה סייעו הבוקר לרשות מקרקעי ישראל בהוצאת פולשים משטחה. "במסגרת פעילות המשטרה ליישום החוק ואכיפתו, במטרה לשמור על הסדר הציבורי, שלום הציבור וביטחונו, סייעו הבוקר (17.7.18) השוטרים לבקשת רשות מקרקעי ישראל, בהוצאת מאהל שהוקם בשטחה בניגוד לחוק ובאופן מסוכן, זאת לאחר שמוצו מהלכי ההידברות שנערכו עם מנהיגי המחאה" נמסר בהודעה, "הובהר לאזרחים כי הם נמצאים על אדמת מנהל השייכת לרשות מקרקעי ישראל (רמ"י) וכי שהייתם בשטח מהווה עבירה פלילית. בתוך כך, חולקו אתמול על ידי פקחי רמ"י מכתבים המודיעים לשוהים במקום כי מדובר באדמת מנהל וכי עליהם לפנות את המקום והבוקר לאחר שניסיונות ההידברות לא צלחו ולאחר שהפולשים לא שעו להוראת הפינוי, הגיעו אנשי רמ"י בליווי שוטרים אשר סייעו להם לממש את הוראות החוק בהתאם להחלטות שיפוטיות".

יש לציין כי השטח בו נמצא המאהל הוא בבעלות רשות מקרקעי ישראל, אך המחזיקה בו היא המועצה האזורית חוף הכרמל, שלא תבעה את פינוי המאהל.

עוד מסרה המשטרה כי "יודגש, כי לצד העבירה הפלילית, השהיה בשטח מהווה סכנה בטיחותית לשוהים במקום, בדגש על ילדים שהסתובבו באתר העבודה בסמוך לכלים הנדסיים הפועלים במקום. משטרת ישראל תמשיך לאכוף את החוק בכל זמן ומקום, במקצועיות, רגישות וללא משוא פנים למען כלל הציבור".

לטענת ארגון "שומרי הבית", המוביל את המחאה, המשטרה הפרה סיכום עימם באמצעות פינוי בהפתעה שכלל בין עשרות שוטרים, והליכי פינוי הציוד נמשכו גם לאחר שהוצא צו מניעה שיפוטי בשעה 7:20.

המשטרה גידרה את שטח המאהל כדי להקשות על הכניסה אליו, ובמהלך הפינוי חסמה את כביש הגישה לאתר, המשמש גם ככניסה לאתר עבודות הנחת צנרת הגז מטעם שותפות הגז "לוויתן".

לטענת הפעילים, השוטרים בשטח המשיכו בפעולות הפינוי וסרבו להפסיקן, עד שיראו את הצו מודפס בשטח. סגן מפקד תחנת זכרון יעקב התעקש כי אין לפעילי שומרי הבית זכות לחזור לאזור המאהל, על אף החלטת בית המשפט. "אנו מנסים להבין מה המוטיבציה של השוטרים לפנות את המאהל, למרות שהדבר עומד בניגוד לפסיקת בית המשפט. אנו כמובן בדרכנו עם הצו המודפס" מסרו אנשי הארגון שהוסיפו כי "ארגון 'שומרי הבית' הינו ארגון שומר חוק, וככזה גם מצפה ממשטרת ישראל ומחברת נובל אנרג'י לפעול בהתאם לחוק בישראל".

לדבריהם, "אנו מצרים על כך שהמשטרה בחרה במסלול שבו בחרה והחלה בפינוי את המאהל שלא לצורך ובניגוד לסיכום המוקדם עמה ואף ממשיכה לעשות כך למרות שראתה כי התקבל צו שיפוטי בנושא. אנו מצפים מהשוטרים להפסיק את פעולות הפינוי באופן מיידי, להשיב לנו את כלל הציוד שנלקח מאיתנו שלא על פי דין ולהחזירו בהקדם למאהל, בו נמשיך ונשהה במסגרת החוק והדמוקרטיה".

"ההודעה על הגשת הצו נמסרה למשטרת ישראל" הוסיפו, "נציגי 'שומרי הבית' קיוו כי המשטרה תפעל עפ"י דין ועל פי הסיכום עמנו ולא תפנה את המאהל בטרם ידון בבקשה שופט, אך התבדינו"

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "הסוגיה המשפטית נתונה לפתחה של רשות מקרקעי ישראל ולא המשטרה, שהינה גורם מקצועי המסייע ביישום בחוק. משכך, הבקשה עצמה לצו מניעה לא נמסרה למשטרה, כשם שההודעה על פתיחת ההליך לא נמסרה לנו עפ"י סדרי הדין וכן לא הודיעו על תאריך לדיון אצל שופט וכמובן לא על על החלטה כלשהיא. השופט חתם במעמד צד אחד על צו המניעה, כאשר הפינוי הסתיים ונשאר ציוד מועט על משאיות ההובלה. לפיכך, כל ניסיון להכפיש ולפגוע במשטרה בטענות שווא, אינו ראוי ויש לדחותו על הסף".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!