דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יונתן היילו

הגיע הזמן / אחרי שמונה שנים, השתחרר אתמול (ב') יונתן היילו מכלא רימונים

היילו, שהרג את האדם שאנס אותו במאי 2013, נשפט בגין רצח ל-20 שנים | שורה של הקלות בעונשו, והמרת האשמה מרצח להריגה, סייעו להיילו להשתחרר מוקדם | מטה המאבק למען יונתן היילו: "שחרורו היום בעקבות התגייסות הציבור, מספק הוכחה לכך שסולידריות אזרחית יכולה לשנות מציאות"

יונתן היילו משתחרר מכלא השרון. 23 ביולי 2018 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
יונתן היילו משתחרר מכלא השרון. 23 ביולי 2018 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

שמונה שנים לאחר שנכלא, השתחרר היום (שני) יונתן היילו ממאסר. היילו נאשם שהרג את האדם שאנס אותו פעמיים, איים עליו ושדד אותו. עורך דינו של היילו, אלון אייזנברג, בירך על ההחלטה ואמר: "מפחיד לחשוב שאם הפרקליטות הייתה מנצחת, יונתן היה מרצה מאסר עולם. הלילה בחצות יונתן חוגג יום הולדת 30 ואני חושב שאין מתנה יותר מרגשת מלהחזיר לו את החופש שלו".

ממטה המאבק למען יונתן היילו, גוף של מתנדבות ומתנדבים אשר העלה בעיקביות את מצבו של היילו לתודעה הציבורית, נמסר: "שחרורו המרגש הוא תוצאה של סולידריות אזרחית למען צדק לנפגעי תקיפה מינית. שחרורו היום בעקבות התגייסות הציבור, מספק הוכחה לכך שסולידריות אזרחית יכולה לשנות מציאות. השחרור יהדהד את צדקתם של נפגעות ונפגעי אלימות מינית, רבים מהם מקרב השכבות המוחלשות בחברה."

ב-2013 הורשע היילו על-ידי בית המשפט המחוזי בלוד ברצח, על אף טענת ההגנה כי היילו פעל מתוך הגנה עצמית, היה תחת סכנת חיים ותקיפה מינית, וכי לא תכנן מראש את הרצח וכי יש סיבה להקל בעונשו. בית המשפט גזר עליו 20 שנות מאסר.

היילו הגיש ערעור על גזר הדין לבית המשפט העליון, ובמאי 2016 קיבל בית המשפט את ערעורו באופן חלקי, שינה את סעיף ההרשעה מרצח להריגה וקיצר את עונשו ל-12 שנים.

בנובמבר 2017 הקל הנשיא ריבלין בעונשו של היילו, כך שעונש המאסר בפועל יעמוד על 10 שנים ושמונה חודשים. ההקלה שהעניק ריבלין היא שאפשרה את העמדתו של היילו בפני ועדת השחרורים.

בינואר השנה נדחתה בקשתו של היילו לנכות שליש מעונשו, אך הוועדה בראשות השופטת בדימוס דניאלה שריזלי קבעה אז כי תדון פעם נוספת בבקשה תוך חצי שנה, בהתאם לעמדת הפרקליטות כי במהלך התקופה יעבור היילו הליך שיקום. תמיכת הפרקליטות בשחרורו המוקדם מתבססת על חוות דעת חדשות של גורמים טיפוליים שהוגשו בעניינו לפיהן הוא השתלב בהצלחה בתוכנית הטיפולית בכלא והמליצו לשחררו לצד תוכנית שיקום.

אונס, איומים ואלימות

היילו הרג את האנס, ירון איילין, במאי 2010 כשהיה בן 23. הוא הגיע עם חבר למרכז המסחרי שבשכונת קרית נורדאו בנתניה, שם פגש את איילין. בשיחה שהתפתחה ביניהם, דרש איילין כי היילו ישלם לו אלף שקלים "עד מחר או עד מחרתיים", אחרת "יחטוף מכות". לדברי היילו, מקרים דומים אירעו גם בשבועות שלפני הרצח. בשלב מסוים התרחקו השניים למגרש ריק. כשהסתובב איילין כדי להטיל את מימיו, חנק אותו היילו והכה בראשו באמצעות אבן.

לאחר שאיילין התמוטט, גרר אותו היילו כ-35 מטרים, עד למכולת אשפה, שם המשיך לחבוט בראשו באמצעות לבנים שמצא. לאחר מכן הוא חזר לביתו, כיבס את בגדיו והלך לישון ולמחרת, הסגיר עצמו למשטרה. בחקירתו השלישית סיפר היילו לשוטרים כי כשבועיים קודם לכן איילין ביצע בו פעמיים מעשה סדום, בהפרש של כמה ימים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!