דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
20.4°תל אביב
  • 18.9°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 20.8°אשדוד
  • 18.5°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 22.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 20.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

ההפקרות נמשכת / שני הרוגים בתאונות בניין בתוך שמונה שעות

סמוך לשעה 22:00 (ד') נהרג אמיר מוחמד אחמד זבן, בן 23, כשנפל מגובה של כשבע קומות באתר בנייה בחריש | סמוך לשעה 14:00, נהרג חאלד סאלח מוחמד אבו רוב, בם 34, מקריסת תלולית עפר באתר בנייה בעארה

תאונת עבודה בעארה (צילום: דוברות מד"א).
תאונת עבודה בעארה (צילום: דוברות מד"א).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההפקרות נמשכת: סמוך לשעה 22:00 (רביעי) הוזעקו כוחות מד"א לאתר בנייה בחריש, בו נפל אמיר מוחמד אחמד זבן, בן 23 תושב העיירה כפין שליד טול כרם, מגובה של כשבע קומות. החובשים והפרמדיקים העניקו לפצוע טיפול רפואי אך אחרי ביצוע פעולות החייאה נאלצו לקבוע את מותו במקום. זהו העובד ה-23 שנהרג מתחילת השנה בתאונות בענף הבניין, מלבדו נהרגו שני עוברי אורח בתאונות בניין, 24 עובדים נפצעו באורח קשה ולמעלה מ-65 באורח בינוני.

כאלד צאלח מחמד אבו אלרוב מהכפר ג׳לבון באזור גנין, נהרג בתאונת עבודה בעארה ב-25.7.2018
כאלד צאלח מחמד אבו אלרוב מהכפר ג׳לבון באזור גנין, נהרג בתאונת עבודה בעארה ב-25.7.2018

 

ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני), אמר כי "שני פועלים הרוגים ביום אחד, שתי משפחות שכולות רק כי אבא 'העז' ללכת לעבודה. הם נהרגו רק כי אין מי שידפוק על השולחן ויזעק: 'לא עוד שפיכות דמים מיותרת!'. השר כץ, התחלנו תהליך חשוב, אל תעצור ואל תרפה, זרז את התקנות בנושא פיגומים ורשתות מסביב לבניינים גבוהים. חייבים לעצור את הנפילות מגובה. כל הרוג ופצוע נוסף בענף הבנייה הוא כישלון חרוץ של כולנו".

כשמונה שעות מוקדם יותר, סמוך לשעה שתיים, נהרג חאלד סאלח מוחמד אבו רוב, בן 34 מהכפר ג'לבון ליד ג'נין, בקריסת תלולית עפר באתר בנייה בשכונה הצפון מזרחית ביישוב עארה. צוות של מד"א שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותו של העובד במקום.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי אבו רוב ביצע עבודות חפירה להרחבת קיר תמך בחצר בית פרטי בעארה. במהלך העבודות התמוטט חומר החפירה והוא נפגע. עובד נוסף הצליח לחלץ את עצמו. אין קבלן מבצע ומנהל עבודה. אתר שאינו מוסדר. צו הפסקת עבודה ל-48 שעות הוצא לאתר הבנייה. בעל הבית נחקר על ידי המשטרה.

תאונת עבודה בעארה (צילום: דוברות מד"א).
תאונת עבודה בעארה (צילום: דוברות מד"א).

ראובן בן שמעון מייסד הפורום למניעת תאונות מסר בתגובה כי "היום נהרג פועל מספר 22 בענף הבנייה ,אדישות המדינה בכל הנוגע לאתרי הבניה מקוממת לאור העובדה שמדינת ישראל הפכה למובילה במדינות ה-OECD בכמות תאונות העבודה בענף הבנייה. באחריות רשם הקבלנים לממש את סמכותו החוקית ולפעול לשלילת רישיונות של קבלנים בגין הפרות בטיחות ובכלל זה בגין מוות של פועלי בניין".

בן שמעון הזכיר כי "רשם הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון לא שלל אף לא רישיון של קבלן אחד מאז קום המדינה, למרות אלפי הרוגים שקיפחו את חייהם ובגלל שאין מי שייתן את הדין ,הקבלנים יודעים שאין ענישה ולכן גם אין להם אינטרס להשקיע בבטיחות"

אמש (שלישי) נהרג  ח'אלד בסאם אבו ג'חישה, בן 23 מכפר אדנא (מערבית לחברון), שנמחץ תחת מנוף הרמה במהלך מסיק שקדים באיזור כביש 675 (חבל התענכים). פראמדיקים של מד"א הגיעו למקום בסביבות השעה 11:30 ומצאו אותו בלא סימני חיים, עם חבלת ראש קשה, ונאלצו לקבוע את מותו.

ב-8:30 אתמול נפל גם עובד כבן 31 לפיר בעומק שישה מטרים באתר בניה ברחוב אהרון קרון בראשון לציון, ונפצע באורך בינוני. חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים אסף הרופא עם חבלות אגן וגפיים.

ביום שני, בסביבות השעה 8:00 בבוקר נפל עובד כבן 35 באתר בנייה ברחוב הרב יצחק שמידמן בבני ברק ונפצע קשה. הוא פונה כשהוא מעורפל הכרה עם חבלת ראש לבית החולים תל השומר.

ביום חמישי בשעות אחר הצהרים נהרג עובד בן 69 מהתחשמלות באזור התעשייה כנות בשעות אחר הצהרים.

מוקדם יותר עוד באותו היום, התחשמל עובד באזור התעשייה שער הנגב שליד שדרות. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה מתקדמות וכאשר חזר הדופק פינו אותו לבית החולים ברזילי גבר כבן 50 בהכרה מלאה.

רק חצי שעה קודם לכן, בשעה 10:30 פונה לבית החולים ברזילי גם טכנאי מזגנים כבן 50 במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית לאחר שנפל מגובה שלוש קומות במהלך עבודתו באשקלון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!