דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל נשים / מ.ס. קרית גת פתחה את שלב הבתים של ליגת האלופות לנשים

אלופת המדינה תשתתף זו השנה השנייה ברציפות במפעל היוקרתי, בו תתארח אצל ברזניסה המונטוגרית, ותקווה להציג יכולת טובה בבית הקשה אליו הוגרלה | הקפטנית מור אפרים: "ניתן את המאה אחוז שלנו"

שחקניות מ.ס. קרית גת חוגגות את הזכייה באליפות (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
שחקניות מ.ס. קרית גת חוגגות את הזכייה באליפות (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מ.ס. קרית גת פתחה אתמול (שלישי) זו השנה השנייה ברציפות, את שלב הבתים של מוקדמות ליגת האלופות לנשים במונטנגרו. אלופת ישראל הוגרלה לבית קשה שכולל את ספרטק סובוטיקה הסרבית, באזל השוויצרית וברזניסה המונטוגרית המארחת. קרית גת, שהוגרלה במפתיע מול שתי יריבות מולן שיחקה במפעל גם בעונה שעברה, תקווה להציג יכולת טובה ואיכותית בשלב הבתים.

"אנחנו אומנם מגיעות שנה שנייה ברציפות, אבל המון שחקניות התחלפו. אני חושבת שלקבוע מטרות גבוהות לטורניר ברמה כזאת, לצערי, עוד מוקדם" אמרה ל'דבר ראשון' קפטנית הקבוצה מור אפרים. "המטרה שלנו היא לעמוד על המגרש כמו שצריך ולתת את המאה אחוז שלנו. פגשנו שתיים מתוך שלוש הקבוצות שנשחק נגדן, ומעבר לזה שאנחנו מכירות אותן אנחנו יודעות כמה קשה זה הולך להיות. אלו קבוצות מנוסות יותר מאיתנו, מתאמנות מסודר כבר מסוף העונה שלהן, ללא הפסקות, ולכן אני חושבת שהגיבוש שלהן והעובדה שמשחקות הרבה זמן יחד כקבוצה הוא יתרון משמעותי להן".

מור אפרים שחקנית מ.ס. קרית גת מול מכבי חולון במשחק האליפות (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
מור אפרים שחקנית מ.ס. קרית גת מול מכבי חולון במשחק האליפות (ההתאחדות לכדורגל בישראל)

"צריך להבין שכדי להשפיע במשחקים ברמה הזו אנחנו צריכות להתאמן לא פחות מהקבוצות האחרות, באופן רציף וקבוע, להיות בכושר גבוה מאוד, לשחק יחד וכמה שרק אפשר בכדי לצמצם את הפערים" הוסיפה. "זוהי הכנה שיכולה לעשות את ההבדל בהמון מובנים בתוך המשחק עצמו. בנוסף לעובדה שהגענו בסגל מצומצם לטורניר וזה עלול להשפיע גם כן".

40 קבוצות, המחולקות לעשרה בתים משתתפות בליגת האלופות לנשים. לכל אחד מהבתים קבוצה מארחת, אצלה מתקיימים המשחקים שייערכו בין ה-7 ל-13 בחודש. 40 הקבוצות מתחרות על 11 מקומות בשלב הבא (המקום הראשון בכל בית והסגנית הטובה ביותר), בו ייפגשו עם 21 הקבוצות שקיבלו כרטיס הניסה האוטומטי לפי הישגי הדירוג של המדינות. לאחר מכן כל המשחקים מתקיימים בשיטת הנוקאאוט עם משחקי בית-חוץ, עד הגמר שיתקיים השנה בבודפשט, בירת הונגריה ב-18 במאי.

ישראל מדורגת במקום ה-34 וללא ספק מ.ס. קרית גת קיבלה הגרלה קשה מאוד. האלופה חייבת להצליח להשיג כמה שיותר נקודות כדי לעלות את ישראל בדירוג ולקוות שבשנה הבאה הנציגה הישראלית תהנה מהגרלה קלה יותר.

כמו בעונה שעברה, מ.ס. קרית גת תפתח את הופעותיה שוב מול הקבוצה החזקה בבית  – ספרטק סובוטיקה, האלופה הנצחית של סרביה (זכתה בשמונת התארים האחרונים). הסגל של הקבוצה בנוי משחקניות סרביות צעירות מאוד ושחקניות זרות מהדרג הנמוך. בשער מככבת שוערת הנבחרת מליסה קוסטיץ' בת ה-20, בהגנה משחקות סלוביץ' "הוותיקה" בת ה-26 ווג'דה (21). בקישור משחקות שחקניות הנבחרת פבלוביץ'(22) ופיליבופיץ' (19). בהתקפה הקטלנית של הקבוצה משחקות השחקניות הזרות אלינה רוזה מברזיל, אנג'לינה היקס מארה"ב ופריסילה אוקיר מגאנה.

כדורגל נשים, מ.ס. קרית גת במוקדמות ליגת האלופות 2017 (צילום מסך).
כדורגל נשים, מ.ס. קרית גת במוקדמות ליגת האלופות 2017 (צילום מסך).

ביום שישי תפגוש קרית גת את סגנית אלופת שווייץ, קבוצת הנשים של מועדון הגברים החזק במדינה, פ.צ. באזל. בהופעת הבכורה שלה בטורניר מציגה באזל סגל חזק עם שחקניות מקומיות  שחקנית ההגנה של נבחרת שוויץ יאנה ברונר (21), יסמין בונטר (26) מאנגליה. בקישור מככבות פביאן בורטר (26) מנבחרת שוויץ, פרנציסקה גאסר (22) הגרמנייה ובהתקפה מככבת קריסטינה סונדוב הותיקה (31) מנבחרת קרואטיה.

היריבה השלישית והאחרונה של האלופה הישראלית תהיה הקבוצה המארחת איתה קרית גת סיימה בתיקו 2:2 בשנה שעברה – ברזניסה המונטוגרית. האלופה בשלוש השנים האחרונות נחשבת לקבוצה חלשה מאוד. כנהוג במדינות הבלקן, ולא רק בכדורגל אלא בכל ענפי הספורט כמעט, רוב השחקניות הן מקומיות וצעירות בתוספת לשחקניות חיזוק מהמדינות השכנות. בשער תעמוד טנג'ה טג'אפיץ' בת ה-19, שוערת סגל נבחרת סרביה. בהגנה ניתן למצוא את שחקניות נבחרת הנערות לונצ'אר ורונדוביץ'. בקישור משחקת דביץ' (21) מהנבחרת הבוגרת, וגם לובינה בת ה-22 מנבחרת קרואטיה. בהתקפה מככבות קונצא'ר (23) ודוג'מוביץ' (22) הקרואטיות.

קרית גת מגיעה לשלב הבתים זו השנה השנייה ברציפות, לאחר שהתחזקה בקיץ האחרון בשחקניות נבחרת ישראל -ליהי ברקאי ועדן אביטל. בנוסף אליהן החליפה קרית גת את שלוש מהשחקניות הזרות שלה. בשער תעמוד העונה יקטרינה מיקלשביץ (26) מנבחרת בלרוס, את ההגנה תחזק לטיסיה דה סילבה מברזיל (27) ולהתקפה תצטרף סלנה פאטרס האמריקאית (22).

השחקניות החדשות הצטרפו לגרעין הקשה שרץ כבר כמה עונות ביחד והוביל את המועדון להישגיו בשנים האחרונות. שחקניות ההגנה לינוי רוג'רס, קארין רחמים ושחר נקב. שחקניות הקישור קארין סנדל, מור אפרים ואלינה מטקלובף ושחקניות ההתקפה דניאל שולמן ושחקנית העונה, אנדראה לאיו הרומנייה.

קארין סנדלר שחקנית מ.ס. קרית גת (ההתאחדות לכדורגל בישראל)
קארין סנדלר שחקנית מ.ס. קרית גת (ההתאחדות לכדורגל בישראל)

קשה מאוד להאמין שקרית גת תצליח לעלות לשלב הבא, בגלל הקבוצות החזקות שהיא תצטרך לנצח בדרך, אבל חשוב לזכור שכל תיקו וניצחון יכול להעלות את ישראל בדירוג ליגת האלופות, לראשונה מאז אס"א ת"א שהפתיעו ועלו עם סילבי ז'אן ב-2011/12, ובכך לשפר את הסיכויים לעלייה בשנים הבאות.

שיהיה בהצלחה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!